Wie zijn wij?

KUBRA (Kunstenaars Uit Brabant) is een stichting, opgericht op 17 februari 2011, met als doel het samenbrengen van Brabantse beeldend kunstenaars en het stimuleren van onderlinge samenwerking.
Doordat kunstenaars zelf hun krachten bundelen, kunnen zij samen een organisatie vormen waaruit blijkt dat kunst niet weg te denken is uit onze samenleving. Binnen deze stichting zijn 125 Brabantse kunstenaars aangesloten om samen op ontdekkingstocht te gaan om elkaar een podium te bieden, samen te werken en om de Brabantse kunst te stimuleren.
Dit werd afgelopen jaren steeds gedaan door tijdelijke exposities op diverse plekken in Brabant en in België.
Wekelijks melden zich nieuwe kunstenaars aan, die na een positieve ballotage door een beoordelingscommissie toegelaten worden tot stichting KuBra.

Historie

In 2009 startte de Tilburgse beeldhouwer Peter Hendriks een online groepsexpositie op de kunstenaarssite Exto.nl, speciaal voor beeldend kunstenaars die wonen en werken in Brabant. Zowel professionele als semiprofessionele kunstenaars hebben zich in grote getale aangemeld.
Binnen enkele maanden groeide deze groep uit tot de grootste online kunstenaarsgroep op de Exto-site. Deze site is nog steeds actief, wordt beheerd door Wilma de Turck van KuBra en heeft momenteel 187 Brabantse leden. Vanuit deze site is stichting KuBra opgericht en losgekoppeld van Exto.

HET BESTUUR
Wilma de Turck penningmeester/secretaris/algemeen coördinator
Wim Habraken voorzitter
Robert Doesburg bestuurslid/adviseur

PROJECTGROEPEN

Ballotage: Exposities:
Renée Middelkoop coördinator ledenwerving/ballotage Gerard van Selst curator
Gerard van Selst Clem Stroeken curator
Rein van Uden curator
PR en marketing:
vacature(Wilma de Turck) manager PR en marketing
Kitty Tijbosch Grafische vormgeving
Melanie v.d. Heijden
Jan Teunissen
Social media
Overig PR
Algemeen:
Cor van Opijnen facilitair
Wilma de Turck(vacature) website beheer
Diana van Oort tekstschrijven

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating application. Application has been deleted.
Type: OAuthException
Code: 190
Please refer to our Error Message Reference.