Wie wij zijn

Op 17 februari 2011 werd stichting KuBra opgericht, een onafhankelijke stichting waarbij inmiddels 125 kunstenaars zich hebben aangesloten. Wekelijks melden zich nieuwe kunstenaars aan, die na een positieve ballotage door een beoordelingscommissie toegelaten worden tot stichting KuBra.

Historie:

In 2009 startte de Tilburgse beeldhouwer Peter Hendriks een online groepsexpositie op de kunstenaarssite Exto.nl, speciaal voor beeldend kunstenaars die wonen en werken in Brabant. Zowel professionele als semiprofessionele kunstenaars hebben zich in grote getale aangemeld.
Binnen enkele maanden groeide deze groep uit tot de grootste online kunstenaarsgroep op de Exto-site. Deze site is nog steeds actief, wordt beheerd door Wilma de Turck van KuBra en heeft momenteel 187 Brabantse leden. Vanuit deze site is stichting KuBra opgericht en losgekoppeld van Exto.

HET BESTUUR

Wilma de Turck(vacature) website beheer
Diana van Oort tekstschrijven

STICHTING KUBRA: DE MISSIE

“Het zijn van een permanente betekenisvolle organisatie die de bij haar aangesloten Brabantse kunstenaars samenbrengt, begeleidt, stimuleert en ondersteunt in hun ontwikkeling en professionalisering als kunstenaars én als ondernemer en het belang van deze aangesloten kunstenaars vertegenwoordigt in het Brabantse culturele landschap en daarbuiten. Door onderlinge samenwerking én samenwerking met andere culturele organisaties en vrijwilligers, ontwikkeling, kruisbestuiving en het bieden van een podium, de naamsbekendheid en de omzet van de Brabantse kunstenaar vergroten, de Brabantse kunst stimuleren en onder de aandacht brengen van een breed publiek.”

Sheila Haasnoot-van Empel, stichting KuBra wenst je heel veel succes met je nieuwe galerie! ... Meer...Minder...

Delen wordt op prijs gesteld!

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema's.
Gebruikmaking van een grote diversiteit aan materialen, in combinatie met de persoonlijke stijl van de kunstenaars zorgen voor een gevarieerd beeld en maakt dat bezichtiging van deze expositie meer dan de moeite waard is

Een verhalende groepsexpositie met 12 eigenzinnige kunstenaars die zijn aangesloten bij de Brabantse stichting KuBra; Emerentia van Vroenhoven(Breda), Bets van Boxel(Waspik), Marion van Bergen(Zundert), Anjo Brohm(’s-Hertogenbosch), An Brzoskowski(Bakel), Marijke van Seters(Eindhoven), Marlene van Alphen(Etten-Leur), Jeanette van Dun(Vught), Tineke Holm(Haaren), Annette Schwartzmans(Tilburg), Simone Grootveld(Breda) en Mirjam Hopman(Drunen).

Expositie Kunstzinnige verhalen

oktober 28, 2017, 2:00pm - november 5, 2017, 10:00am

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema...

Zondag 15 oktober om 15.00 uur is de vernissage van expositie 'Verborgen Emoties' in Galerie KuBra aan het Burgemeester Loeffplein 64 in 's-Hertogenbosch. Vrije toegang. Welkom!
4 Kunstenaars uit Brabant Kim Verhoef, Corrie Overweg, Mabel Mulder en Marion Timmermans tonen hun verborgen
emoties middels digitale schilderijen en foto’s, olieverfschilderijen, stenen en keramische sculpturen en beelden van gerecycled materiaal.
Meer info www.stichtingkubra.nl Bezoek Den Bosch, Winkelcentrum Arena Den Bosch