KuBra-Art Galerie Rosmalen (gem. ‘s-Hertogenbosch)

De Brabantse Kunstenaars zijn terug met een eigen galerie!

Stichting KuBra gevestigd in Rosmalen

In coronatijd opening nieuwe galerie/thuishonk van KuBra-Art in centrum Rosmalen

Na 9 maanden kan de container met de inventaris van stichting KuBra weer van stal worden gehaald. De stichting is jarenlang gevestigd geweest in het centrum van ’s-Hertogenbosch en heeft begin januari het pop-up pand aan het Burgemeester Loeffplein 64 moeten verlaten.

De nieuwe KuBra-Art galerie is een feit en de deuren worden, corona-proof, op 3 oktober 2020 om 12 uur geopend in Rosmalen, Achter de Driesprong nr.9!

Mede door het enthousiasme van de kunstenaars, de inwoners, het centrum management Rosmalen, de winkeliers en vastgoedeigenaren heeft stichting KuBra weer haar eigen thuishonk, de KuBra-Art Galerie met een kleine galerie-winkel.

In samenwerking met de ondernemers is een plan ontwikkeld om leegstand tegen te gaan.

Vanwege coronatijd zijn er door KuBra nieuwe projecten ontwikkeld; online-galeries, de verkoopsite www.brabantkunst.com en in Rosmalen de invulling van leegstaande etalages en van bestaande winkels (HEMA en Moonen schoenen) en de Alternatieve Kunstroute. Dit om kunstenaars toch een podium te bieden en publiek op afstand te laten genieten van kunst.

In navolging op het succes van genoemde projecten is het gelukt om de KuBra-Art galerie definitief te vestigen in het centrum van Rosmalen.

De etalage-exposities door het hele centrum zijn activiteiten van KuBra in het verlengde van haar nieuwe galerie.

• Woensdag t/m zaterdag 11 tot 17 uur
  • Of op afspraak
  • Gesloten:
  • Pasen/Pinksteren/Hemelvaartsdag/Kerst
  • 31 juli t/m 4 augustus 2023

• Bezoekadres:
  • Achter de Driesprong 9
  • 5241TK Rosmalen (‘s-Hertogenbosch)

Vindbaarheid

• Ruime parkeerplaats 20 meter van de galerie
  • Gratis parkeren met gebruik van parkeerschijf