Stichting KuBra missie en doelstelling

STICHTING KUBRA: DE MISSIE

“Het zijn van een permanente betekenisvolle organisatie die de bij haar aangesloten Brabantse kunstenaars samenbrengt, begeleidt, stimuleert en ondersteunt in hun ontwikkeling en professionalisering als kunstenaars én als ondernemer en het belang van deze aangesloten kunstenaars vertegenwoordigt in het Brabantse culturele landschap en daarbuiten. Door onderlinge samenwerking én samenwerking met andere culturele organisaties en vrijwilligers, ontwikkeling, kruisbestuiving en het bieden van een podium, de naamsbekendheid en de omzet van de Brabantse kunstenaar vergroten, de Brabantse kunst stimuleren en onder de aandacht brengen van een breed publiek.”

STICHTING KUBRA: DOELSTELLING

1.HOOFDDOELSTELLING

1.1  Het opbouwen en borgen van het imago van Stichting KuBra dat recht doet aan het niveau van de kunstwerken van de deelnemers. Gestreefd wordt naar een kwaliteitsniveau dat erkenning in de kunstwereld sterk bevorderd.

1.2  Het samenbrengen van kunstenaars, wonend en werkend in Noord-Brabant, middels het bieden van expositiemogelijkheden aan de deelnemers op locaties die representatief zijn voor de kwaliteit van hun werk en het imago van stichting KuBra.

1.3  Het vergroten van de naamsbekendheid en de omzet van de aangesloten Brabantse kunstenaars in het Brabants culturele landschap en daarbuiten middels o.a. exposities, evenementen en publiciteit.

1.4  Het streven naar en het zijn van een permanente solide organisatie mede door het onderling samenwerken van Brabantse kunstenaars op non-profit basis.

1.5  Het gelegenheid geven aan het publiek tot aankoop en/of huren of op welke wijze dan ook ter beschikking stellen van kunst.

1.6  De stichting tracht haar doel te bereiken met alle mogelijke wettelijke middelen.

2.NEVENDOELSTELLINGEN

2.1 Samenwerking bevorderen tussen Brabantse kunstenaars

2.1.1 Actief samen exposeren en organiseren.

2.1.2 Door samenwerking en onderlinge contacten, de ontwikkeling van de kunstenaar stimuleren.

2.1.3 Begeleiden en adviseren van kunstenaars.

2.1.4 Het door intensief samenwerken en communiceren ontdekken van nieuwe wegen en mogelijkheden en daarmee bevorderen van inspiratie, motivatie en creativiteit.

2.2 Het bieden van een podium aan de Brabantse kunstenaars

2.2.1 Meer mogelijkheden bieden aan de kunstenaar om zich naar buiten te kunnen profileren, dichter bij zijn publiek brengen, een netwerk alsmede naamsbekendheid op te bouwen.

2.2.2. Betaalbare expositiemogelijkheden bieden, vergezeld van goede publiciteit.

2.2.3 Het bieden van groeimogelijkheden aan aankomend en/of talentvolle jonge kunstenaars.

2.2.4 Samenwerking aangaan met instanties, zoals gemeenten, galeries, evenementen organisaties, beurzen e.d. , om een breder publiek te bereiken.

2.3 Het ontwikkelen van vaardigheden

2.3.1 Het ontwikkelen van de vaardigheden om het eigen werk en dat van andere kunstenaars te presenteren aan het publiek.

2.3.2 Het ontwikkelen van schriftelijke en verbale uitdrukkingsvaardigheden.

2.3.3 Het ontwikkelen van commerciële vaardigheden.

KIM VERHOEF - 'Hidden Emotions'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ieder mens ervaart soms emoties die hij liever voor zichzelf houdt. De buitenwereld wil graag vrolijke sterke mensen zien. In de huidige tijdsgeest is dat voor velen zeer zwaar... Kim is zowel digital artist als fotograaf. Haar digitale werk is ontstaan in een periode van ziekte toen zij niet kon fotograferen. De drang om te creëren heeft zich toen gemanifesteerd in het maken van digitale schilderijen en tekeningen. Zowel in haar werk als fotograaf als digital artist laat zij zich leiden door wat zich op persoonlijk vlak aandient. In al haar werken komt de emotionele expressie tot uiting. Zo valt vaak af te lezen in wat voor emotionele periode zij zichzelf bevond.
Website: www.kimverhoef.com

‘Kleurkracht’ is een gevarieerde expositie met schilderijen en sculpturen van 12 Brabantse kunstenaars. Mens, natuur en kleur, zijn de overkoepelende thema’s, uitgebeeld in diverse stijlen. Zo zijn er realistische stillevens te bewonderen, maar ook mixed media en abstracte schilderijen, zeefdrukken, en originele beelden. Kortom de moeite van het bezichtigen waard!

Galerie de Verdieping, Industrieweg 16, 5066 XJ te Moergestel. 24 juni t/m 9 juli 2017. Zaterdagen geopend van 13.00 tot 17.00 uur en zondagen van 11.00 tot 17.00 uur. 24 juni 14:00 de feestelijke opening. www.stichtingkubra.nl

PATRICE VERMEER - 'Kleurrijke landschappen'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ze schildert graag landschappen, vaak uit haar directe omgeving. Op haar eigen manier abstraheert ze de landschappen en geeft er zo een eigen sfeer aan. Patrice laat zich vooral inspireren door bloemen en landschappen. Dit alles legt ze vast met haar camera. Deze fotoverzameling dient als basis voor haar werk. Ze laat graag duidelijke structuren zien en werkt graag met warme kleuren, daarom heeft olieverf haar voorkeur. Ze is op zoek naar een zekere abstractie, haar werk blijft in ontwikkeling, het kan altijd beter.
Website: www.patricevermeer.nl

De interessante expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping in Moergestel is geopend en meer dan de moeite waard! Morgen 25 juni zijn de kunstenaars Marlene van Alphen en Greetje Oldewarris aanwezig. Geopend iedere zaterdag en zondag t/m 9 juli. zaterdags van 13 tot 17 uur, zondags van 11 tot 17 uur. Toegang gratis. Welkom! ... Meer...Minder...

Vandaag 24 juni om 14.00 uur de feestelijke opening van de expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping - Industrieweg 16 in Moergestel. Met een optreden van singer-songwriter Robert Munning. Hapje, drankje, vrije entree. Welkom! ... Meer...Minder...

MELANIE VAN DER HEIJDEN - 'Verrassing & Verwondering'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Haar werk kenmerkt zich door grafische, krachtige lijnen en het gebruik van verrassende voorwerpen in de acrylverf. Hout, stof, een oude postzegel, het zilveren lepeltje van oma, je kunt ze zomaar in haar schilderijen terug vinden. Deze werkwijze zorgt voor een spannende gelaagdheid en structuur op het doek. Hoe langer men kijkt, hoe meer men ontdekt. Melanie wil haar toeschouwer dan ook uitnodigen om het doek te onderzoeken en hoopt zo te zorgen voor een verrassing, verwondering of herinnering. In het schilderproces zoekt zij voortdurend naar een balans tussen grafisch en schilderachtig, eenvoud/rust en spanning. De in verf verwerkte materialen vertellen vaak een verhaal of staan ergens symbool voor.
Website: www.melanievdheijden.nl