Stichting KuBra missie en doelstelling

STICHTING KUBRA: DE MISSIE

“Het zijn van een permanente betekenisvolle organisatie die de bij haar aangesloten Brabantse kunstenaars samenbrengt, begeleidt, stimuleert en ondersteunt in hun ontwikkeling en professionalisering als kunstenaars én als ondernemer en het belang van deze aangesloten kunstenaars vertegenwoordigt in het Brabantse culturele landschap en daarbuiten. Door onderlinge samenwerking én samenwerking met andere culturele organisaties en vrijwilligers, ontwikkeling, kruisbestuiving en het bieden van een podium, de naamsbekendheid en de omzet van de Brabantse kunstenaar vergroten, de Brabantse kunst stimuleren en onder de aandacht brengen van een breed publiek.”

STICHTING KUBRA: DOELSTELLING

1.HOOFDDOELSTELLING

1.1  Het opbouwen en borgen van het imago van Stichting KuBra dat recht doet aan het niveau van de kunstwerken van de deelnemers. Gestreefd wordt naar een kwaliteitsniveau dat erkenning in de kunstwereld sterk bevorderd.

1.2  Het samenbrengen van kunstenaars, wonend en werkend in Noord-Brabant, middels het bieden van expositiemogelijkheden aan de deelnemers op locaties die representatief zijn voor de kwaliteit van hun werk en het imago van stichting KuBra.

1.3  Het vergroten van de naamsbekendheid en de omzet van de aangesloten Brabantse kunstenaars in het Brabants culturele landschap en daarbuiten middels o.a. exposities, evenementen en publiciteit.

1.4  Het streven naar en het zijn van een permanente solide organisatie mede door het onderling samenwerken van Brabantse kunstenaars op non-profit basis.

1.5  Het gelegenheid geven aan het publiek tot aankoop en/of huren of op welke wijze dan ook ter beschikking stellen van kunst.

1.6  De stichting tracht haar doel te bereiken met alle mogelijke wettelijke middelen.

2.NEVENDOELSTELLINGEN

2.1 Samenwerking bevorderen tussen Brabantse kunstenaars

2.1.1 Actief samen exposeren en organiseren.

2.1.2 Door samenwerking en onderlinge contacten, de ontwikkeling van de kunstenaar stimuleren.

2.1.3 Begeleiden en adviseren van kunstenaars.

2.1.4 Het door intensief samenwerken en communiceren ontdekken van nieuwe wegen en mogelijkheden en daarmee bevorderen van inspiratie, motivatie en creativiteit.

2.2 Het bieden van een podium aan de Brabantse kunstenaars

2.2.1 Meer mogelijkheden bieden aan de kunstenaar om zich naar buiten te kunnen profileren, dichter bij zijn publiek brengen, een netwerk alsmede naamsbekendheid op te bouwen.

2.2.2. Betaalbare expositiemogelijkheden bieden, vergezeld van goede publiciteit.

2.2.3 Het bieden van groeimogelijkheden aan aankomend en/of talentvolle jonge kunstenaars.

2.2.4 Samenwerking aangaan met instanties, zoals gemeenten, galeries, evenementen organisaties, beurzen e.d. , om een breder publiek te bereiken.

2.3 Het ontwikkelen van vaardigheden

2.3.1 Het ontwikkelen van de vaardigheden om het eigen werk en dat van andere kunstenaars te presenteren aan het publiek.

2.3.2 Het ontwikkelen van schriftelijke en verbale uitdrukkingsvaardigheden.

2.3.3 Het ontwikkelen van commerciële vaardigheden.

Laatste weekend!
A.s. zaterdag 16 december van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de Éxpositie KuBra 'Water naar de Zee' in galerie KuBra kunstenaar Gilles de Rooij aanwezig.

A.s. zondag 17 december van 13.00 tot 17.00 uur is kunstenares Anja van Minderhout(Ulijn) aanwezig en vertelt over haar werk.
Ook werk te zien van Jef Hendriks, Kitty Tijbosch en Marjolijn Koppelaars.
Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: ANJA ULIJN

Keramische beelden uit de Zee

‘Ik hoor vaak dat mijn werk niet alleen uitnodigt om op afstand te bekijken, maar ook om van dichtbij te willen onderzoeken. Dan zeg ik graag; laat mijn werk u raken!,’ aldus Anja.
Ze gebruikt diverse stooktechnieken, namelijk Raku, rookstoken en het stoken van aardewerk op lage en hoge temperatuur.
Bij de laatste techniek krijgen de werkstukken in eerste instantie een basis op een lage temperatuur van 1050°C. Het creatieve proces is hierna nog lang niet voltooid en vervolgens wordt de glazuurlaag aangebracht en volgt een tweede stook op 1050°C of 1250°C. De glazuurlaag wordt nu één met het werkstuk, sterk en ondoordringbaar.
Haar werkstukken zijn opvallend gevarieerd. Ze beperkt zich tot maximaal twee tot drie soortgelijke werkstukken en stapt dan weer over naar totaal andere vormen. De beelden en schalen hebben de meest uiteenlopende, vaak buitenissige vormen. Haar werken kenmerken zich door een grote speelsheid. Dit uit zich bijvoorbeeld in de vaak grillige oppervlaktes met veel detail. Ze maakt graag gebruik van verschillende bijzondere en afwijkende materialen zoals kraaltjes, stukjes hout, metaal of andere materialen om haar werken op te sieren of meer accent mee te geven.
Meer informatie over Anja is te vinden op zijn site: www.anjaulijn.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Vandaag, tijdens het inrichten van Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en Galerie De Ruimte, hebben we de eerste bezoeker al mogen ontvangen.......Was inderdaad Onverwacht en zeker Verrassend! ... Meer...Minder...

Sneak preview...KuBra-Art Galerie Molenstraat 2 Geldrop....zondag 17 december 15.00 uur feestelijke opening van de Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en een toast op de samenwerking met Galerie De Ruimte. Vrije entree, vrij parkeren. Welkom! Info: www.stichtingkubra.nl
Met de kunstenaars Inge Smits, Arno Kuppens, Clem Stroeken, Marijke van Seters, Anja van Schijndel, Ankie Van Dijk en Melanie Van Der Heijden-van Dee.

Stadsblad Den Bosch woensdag 13 december 2017. Stadsblad Den Bosch
Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon en Kerstfair Kunst & Design & Ambachten van woensdag 20 t/m zondag 24 december van 11 tot 17 uur voetgangerspassage Tolbrug Burgemeester Loeffplein.