Stichting KuBra missie en doelstelling

STICHTING KUBRA: DE MISSIE

“Het zijn van een permanente betekenisvolle organisatie die de bij haar aangesloten Brabantse kunstenaars samenbrengt, begeleidt, stimuleert en ondersteunt in hun ontwikkeling en professionalisering als kunstenaars én als ondernemer en het belang van deze aangesloten kunstenaars vertegenwoordigt in het Brabantse culturele landschap en daarbuiten. Door onderlinge samenwerking én samenwerking met andere culturele organisaties en vrijwilligers, ontwikkeling, kruisbestuiving en het bieden van een podium, de naamsbekendheid en de omzet van de Brabantse kunstenaar vergroten, de Brabantse kunst stimuleren en onder de aandacht brengen van een breed publiek.”

STICHTING KUBRA: DOELSTELLING

1.HOOFDDOELSTELLING

1.1  Het opbouwen en borgen van het imago van Stichting KuBra dat recht doet aan het niveau van de kunstwerken van de deelnemers. Gestreefd wordt naar een kwaliteitsniveau dat erkenning in de kunstwereld sterk bevorderd.

1.2  Het samenbrengen van kunstenaars, wonend en werkend in Noord-Brabant, middels het bieden van expositiemogelijkheden aan de deelnemers op locaties die representatief zijn voor de kwaliteit van hun werk en het imago van stichting KuBra.

1.3  Het vergroten van de naamsbekendheid en de omzet van de aangesloten Brabantse kunstenaars in het Brabants culturele landschap en daarbuiten middels o.a. exposities, evenementen en publiciteit.

1.4  Het streven naar en het zijn van een permanente solide organisatie mede door het onderling samenwerken van Brabantse kunstenaars op non-profit basis.

1.5  Het gelegenheid geven aan het publiek tot aankoop en/of huren of op welke wijze dan ook ter beschikking stellen van kunst.

1.6  De stichting tracht haar doel te bereiken met alle mogelijke wettelijke middelen.

2.NEVENDOELSTELLINGEN

2.1 Samenwerking bevorderen tussen Brabantse kunstenaars

2.1.1 Actief samen exposeren en organiseren.

2.1.2 Door samenwerking en onderlinge contacten, de ontwikkeling van de kunstenaar stimuleren.

2.1.3 Begeleiden en adviseren van kunstenaars.

2.1.4 Het door intensief samenwerken en communiceren ontdekken van nieuwe wegen en mogelijkheden en daarmee bevorderen van inspiratie, motivatie en creativiteit.

2.2 Het bieden van een podium aan de Brabantse kunstenaars

2.2.1 Meer mogelijkheden bieden aan de kunstenaar om zich naar buiten te kunnen profileren, dichter bij zijn publiek brengen, een netwerk alsmede naamsbekendheid op te bouwen.

2.2.2. Betaalbare expositiemogelijkheden bieden, vergezeld van goede publiciteit.

2.2.3 Het bieden van groeimogelijkheden aan aankomend en/of talentvolle jonge kunstenaars.

2.2.4 Samenwerking aangaan met instanties, zoals gemeenten, galeries, evenementen organisaties, beurzen e.d. , om een breder publiek te bereiken.

2.3 Het ontwikkelen van vaardigheden

2.3.1 Het ontwikkelen van de vaardigheden om het eigen werk en dat van andere kunstenaars te presenteren aan het publiek.

2.3.2 Het ontwikkelen van schriftelijke en verbale uitdrukkingsvaardigheden.

2.3.3 Het ontwikkelen van commerciële vaardigheden.

Sheila Haasnoot-van Empel, stichting KuBra wenst je heel veel succes met je nieuwe galerie! ... Meer...Minder...

Delen wordt op prijs gesteld!

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema's.
Gebruikmaking van een grote diversiteit aan materialen, in combinatie met de persoonlijke stijl van de kunstenaars zorgen voor een gevarieerd beeld en maakt dat bezichtiging van deze expositie meer dan de moeite waard is

Een verhalende groepsexpositie met 12 eigenzinnige kunstenaars die zijn aangesloten bij de Brabantse stichting KuBra; Emerentia van Vroenhoven(Breda), Bets van Boxel(Waspik), Marion van Bergen(Zundert), Anjo Brohm(’s-Hertogenbosch), An Brzoskowski(Bakel), Marijke van Seters(Eindhoven), Marlene van Alphen(Etten-Leur), Jeanette van Dun(Vught), Tineke Holm(Haaren), Annette Schwartzmans(Tilburg), Simone Grootveld(Breda) en Mirjam Hopman(Drunen).

Expositie Kunstzinnige verhalen

oktober 28, 2017, 2:00pm - november 5, 2017, 10:00am

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema...

Zondag 15 oktober om 15.00 uur is de vernissage van expositie 'Verborgen Emoties' in Galerie KuBra aan het Burgemeester Loeffplein 64 in 's-Hertogenbosch. Vrije toegang. Welkom!
4 Kunstenaars uit Brabant Kim Verhoef, Corrie Overweg, Mabel Mulder en Marion Timmermans tonen hun verborgen
emoties middels digitale schilderijen en foto’s, olieverfschilderijen, stenen en keramische sculpturen en beelden van gerecycled materiaal.
Meer info www.stichtingkubra.nl Bezoek Den Bosch, Winkelcentrum Arena Den Bosch