Community-Project ‘Kunst op de Waterzuil´ gaat op 29 november van start!

Een Rosmalense samenwerking tussen Wijkraad Rosmalen-Centrum, stichting KuBra en Parochiecentrum H. Maria.
Vanaf 29 november gaan kunstenaars van stichting KuBra tijdens het community-art project ‘Kunst op de Waterzuil´ samen met de inwoners van Rosmalen en Groote Wielen samenwerken aan gezamenlijke kunstwerken in Parochiecentrum H. Maria in Rosmalen!
Het gemaakte kunstwerk wordt geschonken aan de gemeenschap en wordt blijvend zichtbaar opgesteld op de Oude Waterzuil in de Dorpsstraat, tegenover de ingang van de Vreeburgpassage.

De Waterzuil is van vóór 1930. De afbeeldingen van de schilderijen hebben als grondslag affiches van mode vóór deze tijd…..

Daarbij richt het project zich op brede doelgroepen in de Rosmalense samenleving en zien de Wijkraad Rosmalen-Centrum en stichting KuBra Community-art als een effectief instrument om bevolkingsgroepen te bereiken die nog weinig met kunst en cultuur in aanraking zijn geweest.
En niet in de laatste plaats laat het één van de activiteiten zien die in het nieuwe Parochiecentrum aan de Rodenborchweg 2 plaatsvinden. In het parochiecentrum is iedereen welkom van maandag t/m vrijdag tussen 10 en 12 uur. Je kunt altijd binnenlopen, gezellig koffiedrinken en elkaar beter leren kennen, maar ook deelnemen aan diverse laagdrempelige andere activiteiten.

Van 29 november 2023 t/m 28 februari 2024 worden per maand 2 woensdagochtenden van 10 tot 12 uur gereserveerd om samen te schilderen.
Het Parochiecentrum wordt opengesteld voor bewoners die spontaan willen aansluiten. Onder leiding van 2 docenten/ kunstenaars van stichting KuBra mogen de deelnemers kleine houten paneeltjes beschilderen aan de hand van voorbeelden. Ze worden op een laagdrempelige, ongedwongen wijze begeleid onder het genot van een versnapering. De voltooide beschilderde paneeltjes worden verzameld en samengevoegd tot vier grotere schilderijen, die uiteindelijke geplaatst gaan worden op de Waterzuil in de Dorpsstraat.

De data 29 november, 20 december, 10 januari, 17 januari, 7 februari en 28 februari.

De deelnemers hoeven geen kunstzinnige achtergrond te hebben, alleen een goede dosis enthousiasme, want ze worden begeleid. Samen met buurtgenoten, vrienden, kennissen een leuke woensdagochtend op een verrassende locatie!
Door de samenwerking en ondersteuning van de gemeente ’s-Hertogenbosch, zijn hier zijn geen deelnamekosten aan verbonden.

Docenten:
Pierre van Dijk
Tineke Holm
Hetty van Gool
Germaine van der Luur
Eline Boekestijn

Kunst op de Waterzuil….Schilder je mee?

Locatie:
Parochiecentrum H. Maria
Rodenborchweg 2
5241 VM Rosmalen

Data:
Woensdagen van 10 tot 12 uur
29 november 2023
20 december 2023
10 januari 2024
17 januari 2024
07 februari 2024
28 februari 2024

Deelname:
Aan deelname zijn geen kosten verbonden
Een kunstzinnige achtergrond is niet nodig, alleen je enthousiasme!
Vooraf aanmelden hoeft niet, je bent op de genoemde data tussen 10 en 12 uur van harte welkom
Je wordt per ochtend begeleidt door 2 professionele kunstenaars van stichting KuBra
Voor versnaperingen wordt gezorgd

Community-Project ‘Kunst op de Waterzuil´ is gestart!
29 november in Parochiecentrum H. Maria:

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]