De grootste kunstmarkt van Brabant!

Op zondag 2 juni 2024 van 11 tot 17 uur waan je je in het gehele centrum van Rosmalen in Franse sferen, een klein Montmartre!

Bezoekers worden op een laagdrempelige manier in contact gebracht met beeldende en podiumkunst en proeven de mogelijkheden op kunst- en cultuurgebied in Rosmalen en Groote Wielen én ontdekken wat het centrum van Rosmalen te bieden heeft!
Door het grote aantal deelnemers, (ruim 120 kunstenaars en meer dan 150 plaatselijke muzikanten/zangers) die hun eigen publiek(regionaal en landelijk) meebrengen, en door een landelijke PR-campagne zullen er veel bezoekers het centrum van Rosmalen bezoeken, dus ook de winkels!
Een evenement dat zorgt voor verbinding van kunstenaars, bezoekers (volwassenen en kinderen), plaatselijke culturele verengingen en de lokale ondernemers.

PROGRAMMA KUNST

• Kunstmarkt
Het is een kwalitatief hoogwaardige kunstmarkt met meer dan 120 deelnemende kunstenaars met een diversiteit aan stijlen en materialen.
Vele kunstenaars gaan demonstraties geven om zo de bezoekers meer te betrekken bij kunst.
• Kunst en kinderen/jongeren
Een deel van de markt is special ingericht en gereserveerd om kinderen creatief bezig te laten zijn. Onder begeleiding van docenten/kunstenaars krijgen ze de mogelijkheid een kunstwerk te vervaardigen dat mee naar huis mag.
Tekenen/schilderen/plakken/zeefdrukken,  alles is mogelijk en de deelname is gratis!

• Muziek
Om beeldende kunst en podiumkunsten in Rosmalen te verbinden en de plaatselijke verenigingen een podium te bieden is er o.a. samenwerking gezocht lokale muziekverenigingen.
Tevens zullen er muzikanten gedurende het evenement rondlopen en zorgen dat de Franse sfeer door het gehele centrum voelbaar is.
Ook plaatselijke kunst- en cultuurverenigingen,  krijgen een plek om hun passie voor kunst te delen.
Er worden tijdsblokken gemaakt, zodat er de hele middag iets te beleven is. Een podium bij de Kentering is al geregeld.

Wil jij als ondernemer ook een kraam tijdens dit evenement?

Wil jij als ondernemer in het centrum van Rosmalen onderdeel zijn van de KUNSTMARKT ‘MONTMARTRE’ op ZONDAG 2 JUNI 2024 van 11 tot 17 uur?  Graag reageren vóór 1 april i.v.m. het maken van de definitieve plattegrond, vergunning, reservering kramen, etc. Na die datum is een kraam reserveren niet meer mogelijk.

Note: het is geen officiële koopzondag, maar er wordt alles aan gedaan om de ingangen van de winkels vrij te houden en de ondernemer de mogelijkheid te bieden om open te zijn.

VOORWAARDEN:
– Het is een kunstmarkt in Franse sferen, dat houdt in dat ook de ondernemer zijn kraam ‘kunstzinnig en in Franse sfeer’ inricht.
– Respecteren van de Algemene voorwaarden die gelden voor álle deelnemers van de Kunstmarkt.

Algemene voorwaarden kunstmarkt Rosmalen2024

Deadline aanmelden:
Na 1 april is er helaas geen mogelijkheid meer om een kraam te reserveren.

Alle contacten lopen via stichting KuBra – info@stichtingkubra.nl – Wilma

Hoe loopt de route en waar komen kramen te staan?
Achter de Driesprong
De Driesprong
Harry Coppensstraat
De gehele Dorpsstraat vanaf de Kentering tot de Nieuwstraat
Bij voldoende animo: eventueel Torenstraat

Huur kraam: € 45,00 per kraam

Stichting KuBra is een ANBI, een niet commerciële organisatie, daarom betalen ondernemers, gevestigd in het centrum van Rosmalen € 45,00 per kraam.
Over dit bedrag wordt geen btw geheven, daar de stichting niet btw plichtig is.

AANMELDEN:
Stuur een mail naar info@stichtingkubra.nl met vermelding van:
Bedrijfsnaam
Naam contactpersoon