De grootste kunstmarkt van Brabant!

Op zondag 11 juni 2023 van 11 tot 17 uur waan je je in het gehele centrum van Rosmalen in Franse sferen, een klein Montmartre!

Bezoekers worden op een laagdrempelige manier in contact gebracht met beeldende en podiumkunst en proeven de mogelijkheden op kunst- en cultuurgebied in Rosmalen en Groote Wielen én ontdekken wat het centrum van Rosmalen te bieden heeft!
Door het grote aantal deelnemers, (ruim 120 kunstenaars en meer dan 150 plaatselijke muzikanten/zangers/ dansers) die hun eigen publiek(regionaal en landelijk) meebrengen, en door een landelijke PR-campagne zullen er veel bezoekers het centrum van Rosmalen bezoeken, dus ook de winkels!
Een evenement dat zorgt voor verbinding van kunstenaars, bezoekers (volwassenen en kinderen), plaatselijke culturele verengingen en de lokale ondernemers.

PROGRAMMA KUNST

• Kunstmarkt
Het is een kwalitatief hoogwaardige kunstmarkt met meer dan 100 deelnemende kunstenaars met een diversiteit aan stijlen en materialen.
Vele kunstenaars gaan demonstraties geven om zo de bezoekers meer te betrekken bij kunst.
De kramen, maar ook parasols worden aangekleed met o.a. vlaggetjes om een Franse sfeer te creëren.

• Kunst en kinderen/jongeren
Een deel van de markt is special ingericht en gereserveerd om kinderen creatief bezig te laten zijn. Onder begeleiding van docenten/kunstenaars krijgen ze de mogelijkheid een kunstwerk te vervaardigen dat mee naar huis mag.
Tekenen/schilderen/plakken alles is mogelijk en de deelname is gratis! Daarnaast worden er voor de jongeren vanaf 9 jaar op gezette tijden 3 Graffiti workshops gegeven door graffitikunstenaars van de ‘Kings of Colors’!

• Muziek en Dans
Om beeldend kunst en podiumkunsten in Rosmalen te verbinden en de plaatselijke verenigingen een podium te bieden is er o.a. samenwerking gezocht met muziekvereniging St. Cecilia en Da Capo en het Hevo-koor.
Het orkest ‘Next Generation’ gaat 3 optredens verzorgen en gaat Franse Chansons ten gehore brengen. Tevens zullen groepjes van muzikanten gedurende het evenement rondlopen en zorgen dat de Franse sfeer door het gehele centrum voelbaar is.
Daarnaast gaan Dj’s van Satisfaction uit Rosmalen vanachter hun draaitafel de bezoekers verblijden met oude Franse chansons.
Dansers van Dream Dance gaan 3 optredens verzorgen waarin de Franse sferen geheel tot uiting komen.

Plaatselijke kunst- en cultuurverenigingen, o.a. Perron-3, kunstzinnige afdelingen van Hevo en Verbeelderij, krijgen een plek om hun passie voor kunst te delen.
Er worden tijdsblokken gemaakt, zodat er de hele middag iets te beleven is. Een podium bij de Kentering is al geregeld.

ONDERNEMERS

• Horeca
De plaatselijke horeca heeft toegezegd te participeren  met o.a. het presenteren van typische Franse hapjes in hun zaak en op hun terras. Ook krijgt het terras een Frans tintje en er zullen Franse hapjes uitgedeeld worden aan het publiek.
• Koopzondag zondag 11 juni 2023 12-17 uur
Plaatselijke ondernemers openen hun deuren en wordt de mogelijkheid geboden om ‘kunstzinnig en in Franse sfeer’ hun waren aan te prijzen in een kraam!

Wil jij als ondernemer onderdeel zijn van dit evenement?

KOOPZONDAG 11 JUNI 2023 – WINKELS OPEN VAN 12 tot 17 uur

Vul dan onderstaand formulier in!

Let op: indien je geen kraam wenst en wel open bent, dit graag aangeven, zodat we daar rekening mee kunnen houden met het plaatsen van kramen!

Deadline aanmelden:
Na 1 april is er helaas geen mogelijkheid meer om je voorkeuren aan te geven.

Alle contacten lopen via stichting KuBra – info@stichtingkubra.nl – Wilma

Hoe loopt de route en waar komen kramen te staan?
Achter de Driesprong
De Driesprong
Harry Coppensstraat
De gehele Dorpsstraat vanaf de Kentering tot de Nieuwstraat
Bij voldoende animo: eventueel Torenstraat

Huur kraam: € 30,00 per kraam.

Stichting KuBra is een ANBI, een niet commerciële organisatie, daarom betalen ondernemers, gevestigd in het centrum van Rosmalen € 30,00 per kraam, dit is tegen inkoopprijs.
Over dit bedrag wordt geen btw geheven, daar de stichting niet btw plichtig is.
(De kraamhuur voor kunstenaars is € 40.00/€ 50.00)

AANMELDFORMULIER KRAMEN KUNSTMARKT ROSMALEN 2023 ONDERNEMERS

Wil jij als ondernemer in het centrum van Rosmalen onderdeel zijn van de KUNSTMARKT 'KLEIN MONTMARTRE' op ZONDAG 11 JUNI 2023 van 12 tot 17 uur? Vul dan onderstaand formulier in. Graag reageren vóór 1 april i.v.m. het maken van de definitieve plattegrond, vergunning, reservering kramen, etc. Na 1 april is er helaas geen mogelijkheid meer om je voorkeuren aan te geven. Let op: indien je geen kraam wenst en wel open bent, dit graag aangeven!

(in verband met plaatsing kramen)

Vul het aantal in

Een moment geduld aub.