KuBra Kunst & Ambachten Kerstfair van 20 t/m 23 december 2018
Voor het 2e jaar pakken 5 Culturele initiatieven tijdens de kerstdagen weer uit met een kerstfair in de voetgangerspassage Tolbrug aan het Burgemeester Loeffplein!

Het was nog even spannend, maar door de inzet van vele kunstenaars, 5 kunstenaarsinitiatieven, de wijkraad van de binnenstad, de gemeente ’s-Hertogenbosch en Hermes Netwerk is het weer gelukt en staat de overdekte voetgangerspassage van parkeergarage Tolbrug aan het Burgemeester Loeffplein in ‘s-Hertogenbosch weer 4 dagen lang vol in het licht en in het teken van een warme Kunst en Ambachten Kerstfair!
Na een eerste succesvolle Kerstfair vorig jaar, worden de handen weer ineen geslagen en wordt er weer een levendige, kunstzinnige en creatieve invulling gegeven.
De voetgangerspassage wordt omgetoverd tot een gezellige overdekte fair met verlichting, aankleding, muziek, workshops en marktkraampjes met unieke kunstwerken!
Op donderdag 20 december om 11.00 uur is de feestelijke aftrap en toasten we met glühwein op de toekomst en op zondag 23 december van 14 tot 15.30 uur brengt de enige echte Kerstvrouw een bezoek aan de kinderen in de passage en kiest zij de mooiste kerstbal van 2018!

Met kraampjes en middels publieksgerichte activiteiten in de panden en in de passage presenteren
alle initiatieven zich; Galerie KuBra(initiatiefnemer), Zeefdrukatelier Kurtface, Het Kunstatelier, Galerie Ietsmooisaandemuur.nl en De Pijp-Leer & Ambacht gaan het publiek en de inwoners op een laagdrempelige manier betrekken bij, en in contact brengen met de kunst van haar eigen regionale kunstenaars en ambachtslieden. Samen met professionele kunstenaars worden er unieke kunstkerstcadeautjes gemaakt. Ook is de kunstautomaat aanwezig met ‘Pakje Kunst’. Dit alles wordt omlijst door livemuziek, eten en drinken en net zoals vorig jaar nog veel meer!

In alle panden worden workshops en demonstraties gegeven van zeefdrukken, glasbewerken, boetseren, leerbewerken en schilderen waarbij de bezoekers en zeker ook de kinderen, de mogelijkheid krijgen om ook zelf een eigen kunstwerkje te maken, met name o.a. een Kerstbal voor in de gezamenlijke Kerstboom. Ieder die een kerstbal heeft gemaakt mag een greep doen in de grabbelton! Op zondag 23 december tussen 14 en 15.30 uur komt de ‘echte’ Kerstvrouw langs om de kleinste wijkgenootjes te verrassen en kiest zij de mooiste kerstbal van 2018!

De tijdelijke ruimtes aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van STOA, winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, zijn mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.
Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

De Kerstfair is van 20 t/m 23 december en is open van 11 tot 17 uur.
Vindbaarheid: Voetgangerspassage Parkeergarage De Tolbrug, Burgmeester Loeffplein 63 t/m 68 5211RX ’s-Hertogenbosch. Meer info: www.stichtingkubra.nl

– 20 t/m 23 december 2018
– open donderdag t/m zondag  van 11.00-17.00 uur