Galerie KuBra presenteert: ‘Glas-en-Stad’

In Galerie KuBra, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ‘s-Hertogenbosch, gaat op 8 september de nieuwe expositie  ‘Glas-en Stad’ van start met op zondag 10 september om 15.00 uur de feestelijke vernissage. De bezoekers weten steeds vaker de weg te vinden naar de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug, waar kunst en ambachten steeds meer toegankelijk zijn voor het publiek. De expositie loopt van 8 september t/m 8 oktober 2017.

4 Kunstenaars uit Brabant laten kunstliefhebbers een kijkje nemen in hun eigen belevingswereld. Zo toont Rein van Uden uit Schijndel aquarellen van gebouwen en steden achter glas en José Bremmers-Goevaers uit Vlijmen realistische/expressionistische schilderijen van steden, terwijl Anjo Brohm uit Rosmalen unieke glazen objecten en sieraden laat zien en José Smits uit Best verrassende sculpturen van driedimensionaal glas. KuBra laat als culturele organisatie wederom een beeld zien van de kwaliteit en diversiteit van haar kunstenaars.

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Iedere maand zijn er wisselende exposities, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zaterdag en iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door een van onze kunstenaars, vrije toegang. U bent van harte welkom!

• Galerie KuBra  Vernissage zondag 10 september 2017, 15.00 uur
  • Burgemeester Loeffplein 64