5 t/m 13 augustus 2017 kasteel Ravenhof-Stabroek (B)

Stichting KuBra voor 6e jaar in Kasteel Ravenhof, te Stabroek met de expositie “Grensoverschrijdend” van 5 tot en met 13 augustus 2017

Het Kasteel Ravenhof, in het Belgische Stabroek net over de grens, wordt wederom verrijkt met een boeiende tentoonstelling door KuBra, Kunstenaars uit Brabant(NL), in samenwerking met I.K.I.M. vzw.
Voor het zesde jaar keren deze keer 7 Brabantse Kunstenaars terug en vullen van 5 tot en met 13 augustus de zalen van dit paleisachtige gebouw met olieverfschilderijen op paneel, mixed-media schilderijen met o.a. leer, schilderijen op molenzeil, houtsneden, pentekeningen en bronzen sculpturen onder de titel ‘Grensoverschrijdend’. De expositie wordt zaterdag 5 augustus om 14.00 uur feestelijk geopend door de burgemeester van Stabroek, de heer Rik Frans.

Zeven hedendaagse kunstenaars tonen werk dat grenzen vervaagd. De werken van de kunstenaars Marion van Bergen, Mirjam Hopman, Bets van Boxel, Antoinette Cremers, Simone Grootveld, Peet Quintus en curator Marian Govers-Jilesen zorgen samen voor een boeiende expositie.
Opvallend is het sobere pallet dat gebruikt is, u kunt dit allemaal rustig tot u nemen tijdens de expositie in het Kasteel in een prachtige lommerrijke omgeving.

Kasteel Ravenhof, Oudbroek 2 te B-2940 Stabroek. Expositie loopt van 5 tot en met 13 augustus 2017 en is alle dagen geopend van 12.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door onze kunstenaars. Meer info op www.stichtingkubra.nl Vrije toegang. U bent van harte welkom.
Op doek, paneel of papier; mensen, natuur, dingen van alledag, beweging, dansers, theater of
Stichting KuBra
KuBra (Kunstenaars Uit Brabant) is een stichting, opgericht op 17 februari 2011, met als doel het samenbrengen van Brabantse kunstenaars en het stimuleren van onderlinge samenwerking. Inmiddels hebben 125 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. Doordat kunstenaars zelf hun krachten bundelen, kunnen zij samen een organisatie vormen waaruit blijkt dat kunst niet weg te denken is uit onze samenleving. Ook wil KuBra een podium bieden voor haar leden. Dit werd de afgelopen jaren steeds gedaan door tijdelijke exposities op diverse plekken in Brabant en in België.

In ’s-Hertogenbosch hebben zij een thuishaven gevonden van waaruit het netwerk verder uitgebreid wordt en KuBra een goede naamsbekendheid opbouwt, binnen én buiten Brabant.

Kasteel Ravenhof
Oudbroek 2- B-2940 Stabroek

Stichting KuBra:
Website: www.stichtingKuBra.nl / www.brabantsekunstenaars.exto.nl
E-mail: info@stichtingKuBra.nl
Secretariaat wilma@stichtingKuBra.nl
Telefoon 06-38895119 (Wilma de Turck)
Opening zaterdag 5 augustus om 14.00 uur
Openingstijden: 5 tot en met 13 augustus, alle dagen geopend van 12.00 – 17.00 uur

70 entries

Laatste weekend!
A.s. zaterdag 16 december van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de Éxpositie KuBra 'Water naar de Zee' in galerie KuBra kunstenaar Gilles de Rooij aanwezig.

A.s. zondag 17 december van 13.00 tot 17.00 uur is kunstenares Anja van Minderhout(Ulijn) aanwezig en vertelt over haar werk.
Ook werk te zien van Jef Hendriks, Kitty Tijbosch en Marjolijn Koppelaars.
Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: ANJA ULIJN

Keramische beelden uit de Zee

‘Ik hoor vaak dat mijn werk niet alleen uitnodigt om op afstand te bekijken, maar ook om van dichtbij te willen onderzoeken. Dan zeg ik graag; laat mijn werk u raken!,’ aldus Anja.
Ze gebruikt diverse stooktechnieken, namelijk Raku, rookstoken en het stoken van aardewerk op lage en hoge temperatuur.
Bij de laatste techniek krijgen de werkstukken in eerste instantie een basis op een lage temperatuur van 1050°C. Het creatieve proces is hierna nog lang niet voltooid en vervolgens wordt de glazuurlaag aangebracht en volgt een tweede stook op 1050°C of 1250°C. De glazuurlaag wordt nu één met het werkstuk, sterk en ondoordringbaar.
Haar werkstukken zijn opvallend gevarieerd. Ze beperkt zich tot maximaal twee tot drie soortgelijke werkstukken en stapt dan weer over naar totaal andere vormen. De beelden en schalen hebben de meest uiteenlopende, vaak buitenissige vormen. Haar werken kenmerken zich door een grote speelsheid. Dit uit zich bijvoorbeeld in de vaak grillige oppervlaktes met veel detail. Ze maakt graag gebruik van verschillende bijzondere en afwijkende materialen zoals kraaltjes, stukjes hout, metaal of andere materialen om haar werken op te sieren of meer accent mee te geven.
Meer informatie over Anja is te vinden op zijn site: www.anjaulijn.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Vandaag, tijdens het inrichten van Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en Galerie De Ruimte, hebben we de eerste bezoeker al mogen ontvangen.......Was inderdaad Onverwacht en zeker Verrassend! ... Meer...Minder...

Sneak preview...KuBra-Art Galerie Molenstraat 2 Geldrop....zondag 17 december 15.00 uur feestelijke opening van de Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en een toast op de samenwerking met Galerie De Ruimte. Vrije entree, vrij parkeren. Welkom! Info: www.stichtingkubra.nl
Met de kunstenaars Inge Smits, Arno Kuppens, Clem Stroeken, Marijke van Seters, Anja van Schijndel, Ankie Van Dijk en Melanie Van Der Heijden-van Dee.

Stadsblad Den Bosch woensdag 13 december 2017. Stadsblad Den Bosch
Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon en Kerstfair Kunst & Design & Ambachten van woensdag 20 t/m zondag 24 december van 11 tot 17 uur voetgangerspassage Tolbrug Burgemeester Loeffplein.