Galerie KuBra presenteert: ‘Verassend!!’

De galerie van stichting KuBra terug in binnenstad van ’s-Hertogenbosch

Op 1 januari sloten de galeriedeuren voor stichting KuBra in de Schilderstraat 17a. Nu, een half jaar later is een nieuwe galerie weer een feit en worden de deuren geopend aan  het Burgemeester Loeffplein 64!

Op zaterdag 1 juli om 15.00 uur wordt in het pand aan het Burgemeester Loeffplein 64 5211 RX ’s-Hertogenbosch, tegenover Het Kunstatelier en Kurtface, de nieuwe Galerie van stichting KuBra onder leiding van Wilma de Turck officieel en feestelijk geopend.  De voetgangerspassage naar parkeergarage De Tolbrug is nu geheel gevuld met kunstenaars en ambachtslieden! De expositie loopt van 1 t/m 30 juli 2017.

Tijdens deze expositie geven 5 kunstenaars uit Brabant een verrassend en divers beeld van de kwaliteit van KuBra als culturele organisatie. De kunstenaars: Cor van Opijnen(Tilburg), Gerard van Selst(’s-Hertogenbosch), Jeanette van Dun(Vught), Clem Stroeken(Eindhoven) en coördinator Wilma de Turck(’s-Hertogenbosch).

Deze expositie kenmerkt zich door het verrassend materiaalgebruik, diverse stijlen, maar toch een eenheid!

Steampunk, autonome kunst, realistische dierenbeelden, surrealisme, maar ook abstracte sferen in olieverf.

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen.

Vanaf juli zullen er wisselende exposities zijn, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zaterdag van 13 tot 17 uur, iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars,  vrije toegang.  U bent van harte welkom!