Stichting KuBra gaat over de grens:  Expositie  in Kasteel Ravenhof te Stabroek (België)
Expositie Stichting KuBra presenteert: ”Zomer op de grens I – abstract”  16 t/m 26 juni 2012

Stichting KuBra, een kunstenaarscollectief uit Brabant, presenteert in samenwerking met I.K.I.M. vzw, zeven van haar kunstenaars in kasteel Ravenhof te Stabroek, een prachtig kasteel, gelegen in het Moretusbos. Een wervelende hedendaagse tentoonstelling met kleurrijke abstracte schilderkunst, digitale kunst en beeldhouwwerken. Met werken van Renée Middelkoop (Oosterhout), Kitty Tijbosch (Lieshout),  Marije van Toledo (Oosterhout), Paula Withagen (Halsteren), Anneke Hansum (Hoeven),  Roy Rops (Gilze) en Anita Dielen (Goirle). Kasteel Ravenhof heeft een toegankelijk park van 25 ha. en ligt vlak aan de Nederlandse grens. Zaterdag 16 juni om 14.00 uur wordt de expositie feestelijk geopend door de schepen van cultuur  van Stabroek, mevr. Kim Dorikens , waarna de aanwezige kunstenaars u graag langs hun werk zullen leiden. U kunt de expositie bezoeken van 16 t/m 26 juni 2012 alle dagen geopend van 12.00 uur tot 18.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt Kasteel Ravenhof aan Oud Broek 2, B-2940 Stabroek.

Variëteit
Deze expositie toont aan dat door diversiteit toch een mooie synergie ontstaat en dat verschillende disciplines en stijlen elkaar versterken. De digitale en op unieke wijze afgewerkte schilderijen van veelzijdig kunstenaar Renée Middelkoop worden omschreven als abstract, design, spiritueel en soms als figuratief-abstract. Kitty Tijbosch verwoordt haar gedachten, gevoelens, opvattingen en belevingen in kleurrijke schilderijen, zonder deze eerst te vertalen in woorden. De schilderijen van Marije van Toledo komen tot stand middels een zoektocht in de verf, resulterend in een synthese tussen abstractie en figuratie en balancerend op de grens, wordt een evenwicht gevonden. Paula Withagen legt haar ziel in een brok onvoorspelbare steen om deze vervolgens te veroveren. Anneke Hansum, geïnspireerd door de zomer en de grens, laat in haar schilderijen verrassende composities zien. De schilderijen van Roy Rops zijn intens met een filosofische inhoud. Anita Dielen laat in haar schilderijen de zomer zien door de vrolijke kleuren en het spel tussen vormen en texturen.

KuBra in 2012 nóg groter, beter en professioneler!
Een jaar na de oprichting blijkt het animo voor Stichting KuBra enorm en professionalisering van de organisatie is nodig gebleken. Het bestuur van de stichting is daarom uitgebreid en externe adviseurs zijn ingeschakeld om KuBra verder uit te bouwen. Inmiddels hebben 88 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. KuBra zal steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu, dit jaar staan er alweer 13 exposities op de agenda! Belangrijk in dit proces is ook de lancering van de eigen website, www.stichtingkubra.nl. Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!
__________________________________________________________________________
Website  www.stichtingkubra.nl
www.brabantsekunstenaars.exto.nl
E-mail   info@stichtingkubra.nl