EXPOSITIE: KuBra presenteert: “HEMEL EN AARDE (en alles daar tussenin)”

10 t/m 18 december Steenfabriek Gilze

Stichting KuBra, kunstenaars uit Brabant, keert terug naar De Steenfabriek in Gilze. En hoe! Twaalf talentvolle kunstenaars hebben zich de afgelopen periode gericht op het thema “HEMEL EN AARDE (en alles daar tussenin)”. Het resultaat van de inspanningen is van 10 tot en met 18 december te zien in de sfeervolle locatie die De Steenfabriek in Gilze biedt. De kunstenaars Rahelica Baile, (Roosendaal), Roxanne Swan, (Nuenen), Wil van Gemert (Vught), Peer van Gennep ( Eindhoven), Peter Hendriks (Tilburg), Susan Lambeck (Breda), Cor van Opijnen (Tilburg), Roy Rops(Gilze), Maykel Schoonus (Tilburg), Irma van Tilburg (Schijndel), Wilma de Turck (Engelen/den Bosch) en Petra Verlooy (Etten-Leur) zorgen voor een gevarieerd en professioneel beeld van de stand van zaken in Brabant op artistiek gebied.

De tentoonstelling

Zaterdag 10 en 17 december en zondag 11 en 18 december kunt u de expositie bezoeken tussen 12.00 uur en 17.00 uur. U kunt genieten van abstracte/figuratieve kleurrijke schilderijen van Rahelica Baile, abstracte schilderijen gebaseerd op de natuur van Roxanne Swan, realistische schilderijen met stillevens van Wil van Gemert, beeldhouwwerken en schilderijen zowel abstract als figuratief van Peer van Gennep, eigenzinnige beelden van Peter Hendriks, collagekunst van Susan Lambeck, mixed-media schilderijen van Cor van Opijnen, “tegenstrijdige” schilderijen van Roy Rops, popart schilderijen van Maykel Schoonus, sieraden van glas van Irma van Tilburg, figuratieve keramische dierfiguren van Wilma de Turck en wild-life schilderijen van Petra Verlooy. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig en zullen er ook demonstraties gegeven worden. U vindt de Steenfabriek aan de Steenfabriek 7(v.h. Alphensebaan 19) te Gilze.

KuBra wordt steeds professioneler

Een half jaar na de oprichting blijkt het animo voor KuBra enorm en professionalisering van de organisatie is nodig gebleken. Het bestuur van de stichting is daarom uitgebreid en externe adviseurs zijn ingeschakeld om KuBra verder uit te bouwen. Deze expositie in Gilze is daar een tweede aanzet toe en zal KuBra steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu. Belangrijk in dit proces is ook de lancering van de eigen website, www.stichtingkubra.nl. Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!