04-03-17-expo-Concessies??Nee!!

Grootse Première Expositie KuBra Kruithuis

Concessies?? Nee!!

Met ingang van 5 maart verzorgt KuBra in het Kruithuis in ’s-Hertogenbosch nieuwe exposities en biedt zij een gevarieerd aanbod van publieksgerichte culturele activiteiten. “Concessies?? Nee!!” is daarvan de eerste.

Op zondag 5 maart om 14.00 uur is de vernissage van de Grootse Première Expositie ‘Concessies??Nee!!’  Deze expositie markeert de start van het samenwerkingsverband  tussen de stichtingen STOK (exploitant van het Kruithuis) en KuBra (Kunstenaars uit Brabant). De officiële opening hiervan wordt, in een muzikale omlijsting, verricht door wethouder Eric Logister.

‘Concessies?? Nee!!’ is meer dan een tentoonstelling. Naast de expositie, die loopt van 5 maart t/m 2 april 2017, staat een gevarieerd  randprogramma gepland met o.a. wekelijks workshops door Brabantse kunstenaars, een show van modekunst (Agnes van Dijk), een verrassende tangomiddag , een kunstloterij en een geweldig slotconcert van My Hidden Hands op 2 april! Verdere details en het programma vind je op: www.stichtingkubra.nl

Concessies?? Nee!! Vertelt een eigen verhaal, authentiek en puur. Een krachtige expositie met veel kwaliteit die soms wat schuurt! Concessies zijn er niet gedaan. Maar je weet: waar het schuurt is er warmte!

Stichting KuBra in Het Kruithuis, Citadellaan 7, 5211 XA ’s-Hertogenbosch. Opening zondag 5 maart om 14.00 uur. De expositie loopt van 4 maart t/m 2 april 2017. Het Kruithuis is geopend woensdag tot en met zondag van 12 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden zijn kunstenaars aanwezig.

PROGRAMMA KRUITHUIS

VERNISSAGE

zondag 5 maart 14.00 uur

• 14.00 uur Voorwoord KuBra
  • 14.15 uur Spreker wethouder Eric Logister
  • 14.30 uur optreden Jef Hendriks(troubadour)
  • 15.00 uur optreden Babash Azeri(violist, pianobegeleiding)
  • 15.30 uur optreden Jef Hendriks
  • 16.00 uur optreden Babash Azeri
  • kunstzinnige hapjes
  • gratis toegang
  • drank via Kruithuis

FINISSAGE

zondag 2 april 14.00 uur

• slotconcert van Folkband ‘My Hidden Hands’
  • trekking kunstloterij
  • 3.50 euro entree
  • Speciale finissage-kortingen op de kunstwerken van 14 tot 17 uur!

andel

zondag 26 maart 14 -16 uur

Tango-improvisatie

Verrassende dansworkshop i.s.m. Tango Salon Mystic

Voor beginners een speelse kennismaking met de Tango-dans.

Voor gevorderden een verdieping op het thema connectie.

Vanaf 14.00 uur, deelname € 7.50

• Workshops

Foto’s expositie (vanaf foto 38)
Foto’s workshops/activiteiten

Met dank aan Gerard Monté

UITSLAG KUNSTLOTERIJ

Tijdens de expositie Concessie??Nee!!  is er de mogelijkheid tot het kopen van loten ad € 2.50 voor een kunstwerk van een van de kunstenaars, Jan Teunissen, waarvan de trekking op zondag 2 april om 15.00 uur zal plaatsvinden.

UITSLAG LOTERIJ: mevr. Oomen uit Helvoirt heeft het kunstwerk van Jan Teunissen gewonnen. Gefeliciteerd!

419 lijst

Appel “Elstar”  (olieverf op paneel 20×20 cm, ingelijst 35×35 cm)

15 kunstenaars uit Brabant:

• Stichting KuBra-Kruithuis

• Citadellaan 7
  • 5211 XA ’s-Hertogenbosch
  • Opening zondag 5 maart om 14.00 uur
  • De expositie loopt van 4 maart t/m 2 april 2017
  • Het Kruithuis is geopend woensdag tot en met zondag van 12 tot 17 uur en op afspraak.
  • zie ook http://www.stokpunt.nl/
  • Voor vernissages, finissages en activiteiten gelden andere regels, deze staan vermeld in het programma.
  • Toegangsprijs Kruithuis €3.50.

• Parkeren Citadellaan– ’s-Hertogenbosch
  • betaald in parkeergarage de Arena
    vrij parkeren bij GAMMA/Politiebureau Vogelstraat
    beperkt betaald parkeervakken voor Kruithuis
  • Contact:

• Wilma de Turck
  • coördinator Stichting KuBra
  • 06-38895119/wilma@stichtingkubra.nl

Mede mogelijk gemaakt door:

• logo
  • logo-den-bosch-2

Bedankt Sigrid Rhemrev, voor de gastvrijheid, de goede zorgen en de fijne samenwerking! Het was een prachtige expositie........ ... Meer...Minder...

Fotograaf Rob Biesters heeft deze geweldige serie foto's gemaakt van de expositie KuBra. Alleen Zondag 20-08 nog te zien in de galerie De Ruimte, Molenstraat 2, Geldrop!! Kim Verhoef, Clem Stroeken, K...

3 september vanaf 11.00 uur is stichting KuBra er ook weer bij met 12 Brabantse kunstenaars! ... Meer...Minder...

Kunstmarkt op ArtiBosch Kunstenfestival

september 3, 2017, 11:00am - september 3, 2017, 10:00am

Rondom de Sint-JansKathedraal vindt dit weekend het Kunstenfestival Artibosch plaats! Je kunt nu al aanmelden voor een plaats op de Kunstmarkt op onze website.

Bestuur Stichting KuBra heeft het bericht van Galerie De Ruimte gedeeld. ... Meer...Minder...

Nog even snel naar galerie De Ruimte dit weekend!!! Laatste kans om de prachtige expo te zien van de toppers van KuBra, hét kunstenaarscollectief van Brabant. Zaterdag ontvangen Antoinette Cremers e...

Zaterdag 19 augustus van 13 tot 17 uur is kunstenaar Tineke van Laarhoven aanwezig tijdens de expositie 'Galerie KuBra presenteert: Wereld in Contrasten' en vertelt over haar werk. Meer info: www.stichtingkubra.nl. Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch Burgemeester Loeffplein 64 den Bosch.

UITGELICHT Tineke van Laarhoven
Gilze

Vrije beelden
Haar werk gaat over de verschillende lagen in haarzelf, namelijk de vrijheid en grootsheid van de geest; de nuances en subtiliteit van de gevoelswereld en de fysieke realiteit, zowel in de wereld buiten onszelf, als in het fysieke lichaam.
In haar zoektocht probeert ze alle aspecten op een lijn te krijgen. In haar werk komen de verschillende lagen terug in de combinatie van vorm, expressie en materialen.

Verschillende opleidingen op het gebied van psychologie, esoterie en sjamanisme hebben ertoe geleid dat kunst voor haar sterk verbonden is met de mystieke en de onbewuste lagen van het bewustzijn. Kunst is de drager van haar –naar binnen gerichte- speurtocht naar vrijheid en authenticiteit.

Ze heeft verschillende opleidingen gevolgd, waaronder die aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding en aan de academie voor Beeldende Vorming in Tilburg.
www.tinekevanlaarhoven.nl

Laatste weekend KuBra presenteert: 'Van diepe grond en stil verlangen' in Galerie De Ruimte in Geldrop. Open vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur.
Met de kunstenaars Lilian Steenhuisen, Thea Bijl, Jose Smits, Clem Stroeken, Antoinette Cremers, Conny Lemke, Anjo Brohm, Kim Verhoef, Kitty Tijbosch en Mabel Mulder.