04-03-17-expo-Concessies??Nee!!

Grootse Première Expositie KuBra Kruithuis

Concessies?? Nee!!

Met ingang van 5 maart verzorgt KuBra in het Kruithuis in ’s-Hertogenbosch nieuwe exposities en biedt zij een gevarieerd aanbod van publieksgerichte culturele activiteiten. “Concessies?? Nee!!” is daarvan de eerste.

Op zondag 5 maart om 14.00 uur is de vernissage van de Grootse Première Expositie ‘Concessies??Nee!!’  Deze expositie markeert de start van het samenwerkingsverband  tussen de stichtingen STOK (exploitant van het Kruithuis) en KuBra (Kunstenaars uit Brabant). De officiële opening hiervan wordt, in een muzikale omlijsting, verricht door wethouder Eric Logister.

‘Concessies?? Nee!!’ is meer dan een tentoonstelling. Naast de expositie, die loopt van 5 maart t/m 2 april 2017, staat een gevarieerd  randprogramma gepland met o.a. wekelijks workshops door Brabantse kunstenaars, een show van modekunst (Agnes van Dijk), een verrassende tangomiddag , een kunstloterij en een geweldig slotconcert van My Hidden Hands op 2 april! Verdere details en het programma vind je op: www.stichtingkubra.nl

Concessies?? Nee!! Vertelt een eigen verhaal, authentiek en puur. Een krachtige expositie met veel kwaliteit die soms wat schuurt! Concessies zijn er niet gedaan. Maar je weet: waar het schuurt is er warmte!

Stichting KuBra in Het Kruithuis, Citadellaan 7, 5211 XA ’s-Hertogenbosch. Opening zondag 5 maart om 14.00 uur. De expositie loopt van 4 maart t/m 2 april 2017. Het Kruithuis is geopend woensdag tot en met zondag van 12 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden zijn kunstenaars aanwezig.

PROGRAMMA KRUITHUIS

VERNISSAGE

zondag 5 maart 14.00 uur

• 14.00 uur Voorwoord KuBra
  • 14.15 uur Spreker wethouder Eric Logister
  • 14.30 uur optreden Jef Hendriks(troubadour)
  • 15.00 uur optreden Babash Azeri(violist, pianobegeleiding)
  • 15.30 uur optreden Jef Hendriks
  • 16.00 uur optreden Babash Azeri
  • kunstzinnige hapjes
  • gratis toegang
  • drank via Kruithuis

FINISSAGE

zondag 2 april 14.00 uur

• slotconcert van Folkband ‘My Hidden Hands’
  • trekking kunstloterij
  • 3.50 euro entree
  • Speciale finissage-kortingen op de kunstwerken van 14 tot 17 uur!

andel

zondag 26 maart 14 -16 uur

Tango-improvisatie

Verrassende dansworkshop i.s.m. Tango Salon Mystic

Voor beginners een speelse kennismaking met de Tango-dans.

Voor gevorderden een verdieping op het thema connectie.

Vanaf 14.00 uur, deelname € 7.50

• Workshops

Foto’s expositie (vanaf foto 38)
Foto’s workshops/activiteiten

Met dank aan Gerard Monté

UITSLAG KUNSTLOTERIJ

Tijdens de expositie Concessie??Nee!!  is er de mogelijkheid tot het kopen van loten ad € 2.50 voor een kunstwerk van een van de kunstenaars, Jan Teunissen, waarvan de trekking op zondag 2 april om 15.00 uur zal plaatsvinden.

UITSLAG LOTERIJ: mevr. Oomen uit Helvoirt heeft het kunstwerk van Jan Teunissen gewonnen. Gefeliciteerd!

419 lijst

Appel “Elstar”  (olieverf op paneel 20×20 cm, ingelijst 35×35 cm)

15 kunstenaars uit Brabant:

• Stichting KuBra-Kruithuis

• Citadellaan 7
  • 5211 XA ’s-Hertogenbosch
  • Opening zondag 5 maart om 14.00 uur
  • De expositie loopt van 4 maart t/m 2 april 2017
  • Het Kruithuis is geopend woensdag tot en met zondag van 12 tot 17 uur en op afspraak.
  • zie ook http://www.stokpunt.nl/
  • Voor vernissages, finissages en activiteiten gelden andere regels, deze staan vermeld in het programma.
  • Toegangsprijs Kruithuis €3.50.

• Parkeren Citadellaan– ’s-Hertogenbosch
  • betaald in parkeergarage de Arena
    vrij parkeren bij GAMMA/Politiebureau Vogelstraat
    beperkt betaald parkeervakken voor Kruithuis