Piushaven Kunst en Klassiek

PIUSHAVEN KUNST EN KLASSIEK 2017

Donderdag 27 april 2017 Koningsdag

Deelnemen aan Piushaven Kunst en Klassiek op donderdag 27 april tijdens Koningsdag in Tilburg?

27 april wordt de drukste dag van het jaar, de Koninklijke familie komt naar Tilburg!

Een klinkend en onderscheidend initiatief van diverse Piushaven ondernemers en bewoners verenigd in de Stichting Piushaven Kunst en Klassiek, Piushaven Levend Podium e.a. in samenwerking met stichting KuBra!

In het kader van Koningsdag wordt dit evenement iets anders van opzet, maar de unieke sfeer van de Piushaven en de uitstraling van het water komen weer geweldig samen met de klanken van bijzondere muziekstijlen, theater en de uitdaging van de kunst.

Een kunstplein geopend van 13 tot 17 uur aan het water met circa 40 kramen en in de ochtend, voorafgaand aan de markt, van 10 tot 11 uur, een oranje-ontbijt voor ca 1200 genodigden verzorgd door de horecaondernemers van de Piushaven voor slechts € 5.00 per persoon. Jij mag je hier ook voor aanmelden!

Op en rondom de 4 podia zijn op het plein diverse muzikale- en theatrale optredens.

Voor deze feestelijke dag mag ik je een kraam van 4×1 mtr. incl. tafel aanbieden tegen kostprijs: € 25.00 incl. btw en 2 consumptiebonnen per persoon en eventueel een stoel. Zelf ophangsystemen en andere aankleding meebrengen. Aan de balken van de kraam is er ook een mogelijkheid werken te hangen.

De algemene voorwaarden en details volgen zodra deze bekend zijn.

Aanmeldingen van niet-KuBra deelnemers worden vooraf geballoteerd.

AANMELDEN

Aanmeldingsformulier deelname Piushaven Kunst&Klassiek 27 april.
Vul onderstaand alle gegevens in.
Niet volledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Man / vrouw * ManVrouw

Volledige naam (verplicht)

Straat + nr *

Postcode*

Plaats*

Geboortedatum*

E-mail (verplicht)

Telefoon

Mobiel

Discipline*

Website 1*

Deelnemen Oranje-ontbijt?

Uw bericht

KIM VERHOEF - 'Hidden Emotions'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ieder mens ervaart soms emoties die hij liever voor zichzelf houdt. De buitenwereld wil graag vrolijke sterke mensen zien. In de huidige tijdsgeest is dat voor velen zeer zwaar... Kim is zowel digital artist als fotograaf. Haar digitale werk is ontstaan in een periode van ziekte toen zij niet kon fotograferen. De drang om te creëren heeft zich toen gemanifesteerd in het maken van digitale schilderijen en tekeningen. Zowel in haar werk als fotograaf als digital artist laat zij zich leiden door wat zich op persoonlijk vlak aandient. In al haar werken komt de emotionele expressie tot uiting. Zo valt vaak af te lezen in wat voor emotionele periode zij zichzelf bevond.
Website: www.kimverhoef.com

‘Kleurkracht’ is een gevarieerde expositie met schilderijen en sculpturen van 12 Brabantse kunstenaars. Mens, natuur en kleur, zijn de overkoepelende thema’s, uitgebeeld in diverse stijlen. Zo zijn er realistische stillevens te bewonderen, maar ook mixed media en abstracte schilderijen, zeefdrukken, en originele beelden. Kortom de moeite van het bezichtigen waard!

Galerie de Verdieping, Industrieweg 16, 5066 XJ te Moergestel. 24 juni t/m 9 juli 2017. Zaterdagen geopend van 13.00 tot 17.00 uur en zondagen van 11.00 tot 17.00 uur. 24 juni 14:00 de feestelijke opening. www.stichtingkubra.nl

PATRICE VERMEER - 'Kleurrijke landschappen'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ze schildert graag landschappen, vaak uit haar directe omgeving. Op haar eigen manier abstraheert ze de landschappen en geeft er zo een eigen sfeer aan. Patrice laat zich vooral inspireren door bloemen en landschappen. Dit alles legt ze vast met haar camera. Deze fotoverzameling dient als basis voor haar werk. Ze laat graag duidelijke structuren zien en werkt graag met warme kleuren, daarom heeft olieverf haar voorkeur. Ze is op zoek naar een zekere abstractie, haar werk blijft in ontwikkeling, het kan altijd beter.
Website: www.patricevermeer.nl

De interessante expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping in Moergestel is geopend en meer dan de moeite waard! Morgen 25 juni zijn de kunstenaars Marlene van Alphen en Greetje Oldewarris aanwezig. Geopend iedere zaterdag en zondag t/m 9 juli. zaterdags van 13 tot 17 uur, zondags van 11 tot 17 uur. Toegang gratis. Welkom! ... Meer...Minder...

Vandaag 24 juni om 14.00 uur de feestelijke opening van de expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping - Industrieweg 16 in Moergestel. Met een optreden van singer-songwriter Robert Munning. Hapje, drankje, vrije entree. Welkom! ... Meer...Minder...

MELANIE VAN DER HEIJDEN - 'Verrassing & Verwondering'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Haar werk kenmerkt zich door grafische, krachtige lijnen en het gebruik van verrassende voorwerpen in de acrylverf. Hout, stof, een oude postzegel, het zilveren lepeltje van oma, je kunt ze zomaar in haar schilderijen terug vinden. Deze werkwijze zorgt voor een spannende gelaagdheid en structuur op het doek. Hoe langer men kijkt, hoe meer men ontdekt. Melanie wil haar toeschouwer dan ook uitnodigen om het doek te onderzoeken en hoopt zo te zorgen voor een verrassing, verwondering of herinnering. In het schilderproces zoekt zij voortdurend naar een balans tussen grafisch en schilderachtig, eenvoud/rust en spanning. De in verf verwerkte materialen vertellen vaak een verhaal of staan ergens symbool voor.
Website: www.melanievdheijden.nl