Piushaven Kunst en Klassiek

PIUSHAVEN KUNST EN KLASSIEK 2017

Donderdag 27 april 2017 Koningsdag

Deelnemen aan Piushaven Kunst en Klassiek op donderdag 27 april tijdens Koningsdag in Tilburg?

27 april wordt de drukste dag van het jaar, de Koninklijke familie komt naar Tilburg!

Een klinkend en onderscheidend initiatief van diverse Piushaven ondernemers en bewoners verenigd in de Stichting Piushaven Kunst en Klassiek, Piushaven Levend Podium e.a. in samenwerking met stichting KuBra!

In het kader van Koningsdag wordt dit evenement iets anders van opzet, maar de unieke sfeer van de Piushaven en de uitstraling van het water komen weer geweldig samen met de klanken van bijzondere muziekstijlen, theater en de uitdaging van de kunst.

Een kunstplein geopend van 13 tot 17 uur aan het water met circa 40 kramen en in de ochtend, voorafgaand aan de markt, van 10 tot 11 uur, een oranje-ontbijt voor ca 1200 genodigden verzorgd door de horecaondernemers van de Piushaven voor slechts € 5.00 per persoon. Jij mag je hier ook voor aanmelden!

Op en rondom de 4 podia zijn op het plein diverse muzikale- en theatrale optredens.

Voor deze feestelijke dag mag ik je een kraam van 4×1 mtr. incl. tafel aanbieden tegen kostprijs: € 25.00 incl. btw en 2 consumptiebonnen per persoon en eventueel een stoel. Zelf ophangsystemen en andere aankleding meebrengen. Aan de balken van de kraam is er ook een mogelijkheid werken te hangen.

De algemene voorwaarden en details volgen zodra deze bekend zijn.

Aanmeldingen van niet-KuBra deelnemers worden vooraf geballoteerd.

AANMELDEN

Aanmeldingsformulier deelname Piushaven Kunst&Klassiek 27 april.
Vul onderstaand alle gegevens in.
Niet volledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Man / vrouw * ManVrouw

Volledige naam (verplicht)

Straat + nr *

Postcode*

Plaats*

Geboortedatum*

E-mail (verplicht)

Telefoon

Mobiel

Discipline*

Website 1*

Deelnemen Oranje-ontbijt?

Uw bericht

Zaterdag 25 november van 13 tot 17 uur in galerie KuBra: kunstenaar Jef Hendriks. ... Meer...Minder...

A.s. zaterdag 25 november van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de expositie ‘Water naar de Zee’ in galerie KuBra kunstenaar Jef Hendriks aanwezig en vertelt over zijn werk. Meer informatie : www.sti...

Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: Jef Hendriks (Helmond)
Verhalen van de Zee
In de afgelopen jaren heeft Jef veel ‘groot’ landschappelijk werk - veelal in de vorm van een serie - gemaakt waarmee hij belevingen probeert over te brengen. Deze serie ‘Verhalen van de Zee’ vormt daarop een eerste uitzondering.
Met een achttal kleine miniaturen ondersteund met een gedicht vertelt hij verhalen die de zee hem heeft gebracht. De serie is
opgetekend op het strand van Conche des Baleines op Île de Ré (FR). Deze werkjes vormen gezamenlijk één serie en zijn als digitale grafiek het begin van een nieuwe weg in verbeelding middels grafisch werk.

Jef was bijna veertig jaar werkzaam in de wereld van de hulp- en dienstverlening. Vanaf 2009 is hij fulltime actief als fotograaf en schrijver. In de basis is hij op dit gebied autodidact. In de jaren 2009-2012 ontwikkelt hij zich verder bij het Centrum voor de Kunsten in Eindhoven. In de loop van de jaren daarna volgt hij diverse workshops op het gebied van fotografie, design en grafische vormgeving. Vanaf 2017 volgt hij de lessen Vrije Grafiek aan de Academie voor Schone Kunsten in Arendonk (B).
Als fotograaf en schrijver verbindt hij meer dan eens woord en beeld met elkaar. Zo geeft hij vorm en inhoud aan observaties van het leven. Zo geeft hij uiting aan waar hart en hoofd mee in de weer zijn. Steeds vaker tracht hij beelden te creëren waar de kijker 'in kan stappen' en een eigen verhaal kan beleven. Een deel van zijn werk in de afgelopen jaren heeft geleid tot een expositie en/of een boekuitgave. Naast zijn individuele artistieke werk is hij actief bij Collectief in BEELD.
Meer informatie over Jef is te vinden op zijn site: www.jef-hendriks.kunstinzicht.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Galerie KuBra presenteert: ’Wintersalon’ van 20 december t/m 20 januari 2018

In Galerie KuBra gaat op woensdag 20 december de ‘Wintersalon’ van start, een overzichtstentoonstelling in salonopstelling met 35 Brabantse kunstenaars. Tijdens de Kerstfair zijn veel kunstenaars aanwezig en vertellen over hun werk. De expositie loopt tot 20 januari 2018.

De kerstdagen zijn een mooie gelegenheid om de handen ineen te slaan en om de eerste aanzet te geven tot een levendige sociaal/culture invulling van de passage in de oude wijk De Pijp. Op 20 december om 11.00 uur start ook de Kerstfair. 5 Dagen lang staat de overdekte voetgangerspassage aan het Burgemeester Loeffplein in ‘s-Hertogenbosch in het teken van Kunst, Design en Ambachten in Kerstsfeer!

Woensdag 20 december om 11.00 uur is de feestelijke officiële opening en toasten we op de toekomst!

Burgemeester Loeffplein 64
Gerard van Selst

Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon

december 20, 2017, 11:00am - januari 20, 2018, 10:00am