Tien dagen lang is de Bank van Leening in de Schilderstraat in ‘s-Hertogenbosch het toneel van een grote doorlopende expositie van ruim 200 kwaliteitskunstwerken van Brabantse kunstenaars met dagelijks veel culturele activiteiten. Op vrijdagavond 29 april om 20.00 uur wordt het Lustrumfeest officieel, spectaculair en muzikaal geopend. Ter afsluiting veilt veilingmeester Harry Korst 100 topstukken in een grootse Kunstveiling op zondagmiddag 8 mei om 15.00 uur.

voordekunst    3    11   7    bank van leening1

Veiling

Kunstveiling zondag 8 mei 15.00 uur. Kijkdagen 30-04 t/m 07-05 13.00-17.00 uur.

Tijdens het Cultureel Lustrumfeest2016  wordt een veiling gehouden met werken van deelnemende Brabantse kunstenaars. Vooraf online bieden!

Crowdfunding

Stichting KuBra bestaat nu 5 jaar, helemaal selfsupporting en zonder subsidies.

BKKC en Voordekunst  hebben ons in staat gesteld staat om een crowdfunding op te starten. Steun ons ook.

Crowdfundingsproject wordt gerealiseerd met een bijdrage uit het impulsgeldenprogramma van de Provincie Noord-Brabant en met ondersteuning van bkkc.

Stichting KuBra (hét samenwerkingsverband van 125 Kunstenaars uit Brabant) bestaat 5 jaar! Zij viert dit eerste lustrum op grootse wijze met een 10-daags cultureel evenement: ‘KuBra-Art, Cultureel Lustrumfeest 2016‘.

Van vrijdag 29 april t/m zondag 8 mei 2016 vindt een scala van culturele activiteiten plaats voor iedereen, jong en oud, in de Bank van Leening, Schilderstraat 33, ‘s-Hertogenbosch.

Dit Brabantse evenement, ondersteund door o.a. de gemeente ’s-Hertogenbosch en de Muzerije, wordt een ware beleving. De synergie die ontstaat uit het cultureel samengaan van de beeldend ‘KuBra’ kunstenaars van gevarieerd pluimage met muzikanten, sprekers, dichters en dansers levert een uitdagend programma op. Niet alleen voor de deelnemers, maar zeker ook voor de bezoekers. Met als doel de banden en de interactie tussen Brabantse cultuurmakers en Brabantse cultuurgenieters te versterken pakt de organisatie groots uit. Tijdens de Kunstkijkdagen wordt je uitgenodigd tot ontmoetingen met de kunstenaars.

* Tijdens de Kunstkijkdagen worden op gezette tijden rondleidingen en demonstraties gegeven. Veel kunstenaars zijn tijdens de openingsuren van 13.00 tot 17.00 uur aanwezig, vertellen hun verhaal en gaan graag met de bezoeker in gesprek.

* Gedurende alle Kunstkijkdagen is in de Bank van Leening De Kunstwinkel geopend. Je vindt hier kleinere, betaalbare kunstwerkjes. Ook kun je deelnemen aan een kunstloterij.

*Er is een avondprogrammering te beginnen met het openingsfeest op 29 april. De avond van 30 april staat in het teken van kunst, poëzie, dans, theater en muziek. Op 7 mei volgt een avondvullende programma rondom een Single Malt Whisky- en exclusieve likeurproeverij.

* Tijdens de veiling op zondag 8 mei om 15.00 uur, worden er speciale kinderworkshops georganiseerd.

• Dit crowdfundingsproject is gerealiseerd met een bijdrage uit het impulsgeldenprogramma van de Provincie Noord-Brabant en met ondersteuning van bkkc (brabants kenniscentrum kunst en cultuur).
Muziekavond
Whisky digitaal 1

Zaterdagavond 30 april 20.00 uur-KuBra-Art & the Art of Performing

Doomernik 11025956_1003618313038271_2585715646039431198_n Rein van Uden vink doeko Bart-van-Dongen robin berkelmans5 Ad v. Meurs&Friends