Tien dagen lang is de Bank van Leening in de Schilderstraat in ‘s-Hertogenbosch het toneel van een grote doorlopende expositie van ruim 200 kwaliteitskunstwerken van Brabantse kunstenaars met dagelijks veel culturele activiteiten. Op vrijdagavond 29 april om 20.00 uur wordt het Lustrumfeest officieel, spectaculair en muzikaal geopend. Ter afsluiting veilt veilingmeester Harry Korst 100 topstukken in een grootse Kunstveiling op zondagmiddag 8 mei om 15.00 uur.

voordekunst    3    11   7    bank van leening1

Veiling

Kunstveiling zondag 8 mei 15.00 uur. Kijkdagen 30-04 t/m 07-05 13.00-17.00 uur.

Tijdens het Cultureel Lustrumfeest2016  wordt een veiling gehouden met werken van deelnemende Brabantse kunstenaars. Vooraf online bieden!

Crowdfunding

Stichting KuBra bestaat nu 5 jaar, helemaal selfsupporting en zonder subsidies.

BKKC en Voordekunst  hebben ons in staat gesteld staat om een crowdfunding op te starten. Steun ons ook.

Crowdfundingsproject wordt gerealiseerd met een bijdrage uit het impulsgeldenprogramma van de Provincie Noord-Brabant en met ondersteuning van bkkc.

Stichting KuBra (hét samenwerkingsverband van 125 Kunstenaars uit Brabant) bestaat 5 jaar! Zij viert dit eerste lustrum op grootse wijze met een 10-daags cultureel evenement: ‘KuBra-Art, Cultureel Lustrumfeest 2016‘.

Van vrijdag 29 april t/m zondag 8 mei 2016 vindt een scala van culturele activiteiten plaats voor iedereen, jong en oud, in de Bank van Leening, Schilderstraat 33, ‘s-Hertogenbosch.

Dit Brabantse evenement, ondersteund door o.a. de gemeente ’s-Hertogenbosch en de Muzerije, wordt een ware beleving. De synergie die ontstaat uit het cultureel samengaan van de beeldend ‘KuBra’ kunstenaars van gevarieerd pluimage met muzikanten, sprekers, dichters en dansers levert een uitdagend programma op. Niet alleen voor de deelnemers, maar zeker ook voor de bezoekers. Met als doel de banden en de interactie tussen Brabantse cultuurmakers en Brabantse cultuurgenieters te versterken pakt de organisatie groots uit. Tijdens de Kunstkijkdagen wordt je uitgenodigd tot ontmoetingen met de kunstenaars.

* Tijdens de Kunstkijkdagen worden op gezette tijden rondleidingen en demonstraties gegeven. Veel kunstenaars zijn tijdens de openingsuren van 13.00 tot 17.00 uur aanwezig, vertellen hun verhaal en gaan graag met de bezoeker in gesprek.

* Gedurende alle Kunstkijkdagen is in de Bank van Leening De Kunstwinkel geopend. Je vindt hier kleinere, betaalbare kunstwerkjes. Ook kun je deelnemen aan een kunstloterij.

*Er is een avondprogrammering te beginnen met het openingsfeest op 29 april. De avond van 30 april staat in het teken van kunst, poëzie, dans, theater en muziek. Op 7 mei volgt een avondvullende programma rondom een Single Malt Whisky- en exclusieve likeurproeverij.

* Tijdens de veiling op zondag 8 mei om 15.00 uur, worden er speciale kinderworkshops georganiseerd.

• Dit crowdfundingsproject is gerealiseerd met een bijdrage uit het impulsgeldenprogramma van de Provincie Noord-Brabant en met ondersteuning van bkkc (brabants kenniscentrum kunst en cultuur).
Muziekavond
Whisky digitaal 1

Zaterdagavond 30 april 20.00 uur-KuBra-Art & the Art of Performing

Doomernik 11025956_1003618313038271_2585715646039431198_n Rein van Uden vink doeko Bart-van-Dongen robin berkelmans5 Ad v. Meurs&Friends

Openingsavond: Vrijdag 29 april 20.00 uur

emiel  Big Bo Brocken

Zaterdagavond 7 mei 20.00-23.00 uur – KuBra-Art & Barrique, the Famous Art of Spirit

Whisky nosing foto   Duketown_Ladies_met_logo

Met dank aan:

Zaterdag 25 november van 13 tot 17 uur in galerie KuBra: kunstenaar Jef Hendriks. ... Meer...Minder...

A.s. zaterdag 25 november van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de expositie ‘Water naar de Zee’ in galerie KuBra kunstenaar Jef Hendriks aanwezig en vertelt over zijn werk. Meer informatie : www.sti...

Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: Jef Hendriks (Helmond)
Verhalen van de Zee
In de afgelopen jaren heeft Jef veel ‘groot’ landschappelijk werk - veelal in de vorm van een serie - gemaakt waarmee hij belevingen probeert over te brengen. Deze serie ‘Verhalen van de Zee’ vormt daarop een eerste uitzondering.
Met een achttal kleine miniaturen ondersteund met een gedicht vertelt hij verhalen die de zee hem heeft gebracht. De serie is
opgetekend op het strand van Conche des Baleines op Île de Ré (FR). Deze werkjes vormen gezamenlijk één serie en zijn als digitale grafiek het begin van een nieuwe weg in verbeelding middels grafisch werk.

Jef was bijna veertig jaar werkzaam in de wereld van de hulp- en dienstverlening. Vanaf 2009 is hij fulltime actief als fotograaf en schrijver. In de basis is hij op dit gebied autodidact. In de jaren 2009-2012 ontwikkelt hij zich verder bij het Centrum voor de Kunsten in Eindhoven. In de loop van de jaren daarna volgt hij diverse workshops op het gebied van fotografie, design en grafische vormgeving. Vanaf 2017 volgt hij de lessen Vrije Grafiek aan de Academie voor Schone Kunsten in Arendonk (B).
Als fotograaf en schrijver verbindt hij meer dan eens woord en beeld met elkaar. Zo geeft hij vorm en inhoud aan observaties van het leven. Zo geeft hij uiting aan waar hart en hoofd mee in de weer zijn. Steeds vaker tracht hij beelden te creëren waar de kijker 'in kan stappen' en een eigen verhaal kan beleven. Een deel van zijn werk in de afgelopen jaren heeft geleid tot een expositie en/of een boekuitgave. Naast zijn individuele artistieke werk is hij actief bij Collectief in BEELD.
Meer informatie over Jef is te vinden op zijn site: www.jef-hendriks.kunstinzicht.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Galerie KuBra presenteert: ’Wintersalon’ van 20 december t/m 20 januari 2018

In Galerie KuBra gaat op woensdag 20 december de ‘Wintersalon’ van start, een overzichtstentoonstelling in salonopstelling met 35 Brabantse kunstenaars. Tijdens de Kerstfair zijn veel kunstenaars aanwezig en vertellen over hun werk. De expositie loopt tot 20 januari 2018.

De kerstdagen zijn een mooie gelegenheid om de handen ineen te slaan en om de eerste aanzet te geven tot een levendige sociaal/culture invulling van de passage in de oude wijk De Pijp. Op 20 december om 11.00 uur start ook de Kerstfair. 5 Dagen lang staat de overdekte voetgangerspassage aan het Burgemeester Loeffplein in ‘s-Hertogenbosch in het teken van Kunst, Design en Ambachten in Kerstsfeer!

Woensdag 20 december om 11.00 uur is de feestelijke officiële opening en toasten we op de toekomst!

Burgemeester Loeffplein 64
Gerard van Selst

Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon

december 20, 2017, 11:00am - januari 20, 2018, 10:00am