Tien dagen lang is de Bank van Leening in de Schilderstraat in ‘s-Hertogenbosch het toneel van een grote doorlopende expositie van ruim 200 kwaliteitskunstwerken van Brabantse kunstenaars met dagelijks veel culturele activiteiten. Op vrijdagavond 29 april om 20.00 uur wordt het Lustrumfeest officieel, spectaculair en muzikaal geopend. Ter afsluiting veilt veilingmeester Harry Korst 100 topstukken in een grootse Kunstveiling op zondagmiddag 8 mei om 15.00 uur.

voordekunst    3    11   7    bank van leening1

Veiling

Kunstveiling zondag 8 mei 15.00 uur. Kijkdagen 30-04 t/m 07-05 13.00-17.00 uur.

Tijdens het Cultureel Lustrumfeest2016  wordt een veiling gehouden met werken van deelnemende Brabantse kunstenaars. Vooraf online bieden!

Crowdfunding

Stichting KuBra bestaat nu 5 jaar, helemaal selfsupporting en zonder subsidies.

BKKC en Voordekunst  hebben ons in staat gesteld staat om een crowdfunding op te starten. Steun ons ook.

Crowdfundingsproject wordt gerealiseerd met een bijdrage uit het impulsgeldenprogramma van de Provincie Noord-Brabant en met ondersteuning van bkkc.

Stichting KuBra (hét samenwerkingsverband van 125 Kunstenaars uit Brabant) bestaat 5 jaar! Zij viert dit eerste lustrum op grootse wijze met een 10-daags cultureel evenement: ‘KuBra-Art, Cultureel Lustrumfeest 2016‘.

Van vrijdag 29 april t/m zondag 8 mei 2016 vindt een scala van culturele activiteiten plaats voor iedereen, jong en oud, in de Bank van Leening, Schilderstraat 33, ‘s-Hertogenbosch.

Dit Brabantse evenement, ondersteund door o.a. de gemeente ’s-Hertogenbosch en de Muzerije, wordt een ware beleving. De synergie die ontstaat uit het cultureel samengaan van de beeldend ‘KuBra’ kunstenaars van gevarieerd pluimage met muzikanten, sprekers, dichters en dansers levert een uitdagend programma op. Niet alleen voor de deelnemers, maar zeker ook voor de bezoekers. Met als doel de banden en de interactie tussen Brabantse cultuurmakers en Brabantse cultuurgenieters te versterken pakt de organisatie groots uit. Tijdens de Kunstkijkdagen wordt je uitgenodigd tot ontmoetingen met de kunstenaars.

* Tijdens de Kunstkijkdagen worden op gezette tijden rondleidingen en demonstraties gegeven. Veel kunstenaars zijn tijdens de openingsuren van 13.00 tot 17.00 uur aanwezig, vertellen hun verhaal en gaan graag met de bezoeker in gesprek.

* Gedurende alle Kunstkijkdagen is in de Bank van Leening De Kunstwinkel geopend. Je vindt hier kleinere, betaalbare kunstwerkjes. Ook kun je deelnemen aan een kunstloterij.

*Er is een avondprogrammering te beginnen met het openingsfeest op 29 april. De avond van 30 april staat in het teken van kunst, poëzie, dans, theater en muziek. Op 7 mei volgt een avondvullende programma rondom een Single Malt Whisky- en exclusieve likeurproeverij.

* Tijdens de veiling op zondag 8 mei om 15.00 uur, worden er speciale kinderworkshops georganiseerd.

• Dit crowdfundingsproject is gerealiseerd met een bijdrage uit het impulsgeldenprogramma van de Provincie Noord-Brabant en met ondersteuning van bkkc (brabants kenniscentrum kunst en cultuur).
Muziekavond
Whisky digitaal 1

Zaterdagavond 30 april 20.00 uur-KuBra-Art & the Art of Performing

Doomernik 11025956_1003618313038271_2585715646039431198_n Rein van Uden vink doeko Bart-van-Dongen robin berkelmans5 Ad v. Meurs&Friends

Openingsavond: Vrijdag 29 april 20.00 uur

emiel  Big Bo Brocken

Zaterdagavond 7 mei 20.00-23.00 uur – KuBra-Art & Barrique, the Famous Art of Spirit

Whisky nosing foto   Duketown_Ladies_met_logo

Met dank aan:

KIM VERHOEF - 'Hidden Emotions'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ieder mens ervaart soms emoties die hij liever voor zichzelf houdt. De buitenwereld wil graag vrolijke sterke mensen zien. In de huidige tijdsgeest is dat voor velen zeer zwaar... Kim is zowel digital artist als fotograaf. Haar digitale werk is ontstaan in een periode van ziekte toen zij niet kon fotograferen. De drang om te creëren heeft zich toen gemanifesteerd in het maken van digitale schilderijen en tekeningen. Zowel in haar werk als fotograaf als digital artist laat zij zich leiden door wat zich op persoonlijk vlak aandient. In al haar werken komt de emotionele expressie tot uiting. Zo valt vaak af te lezen in wat voor emotionele periode zij zichzelf bevond.
Website: www.kimverhoef.com

‘Kleurkracht’ is een gevarieerde expositie met schilderijen en sculpturen van 12 Brabantse kunstenaars. Mens, natuur en kleur, zijn de overkoepelende thema’s, uitgebeeld in diverse stijlen. Zo zijn er realistische stillevens te bewonderen, maar ook mixed media en abstracte schilderijen, zeefdrukken, en originele beelden. Kortom de moeite van het bezichtigen waard!

Galerie de Verdieping, Industrieweg 16, 5066 XJ te Moergestel. 24 juni t/m 9 juli 2017. Zaterdagen geopend van 13.00 tot 17.00 uur en zondagen van 11.00 tot 17.00 uur. 24 juni 14:00 de feestelijke opening. www.stichtingkubra.nl

PATRICE VERMEER - 'Kleurrijke landschappen'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ze schildert graag landschappen, vaak uit haar directe omgeving. Op haar eigen manier abstraheert ze de landschappen en geeft er zo een eigen sfeer aan. Patrice laat zich vooral inspireren door bloemen en landschappen. Dit alles legt ze vast met haar camera. Deze fotoverzameling dient als basis voor haar werk. Ze laat graag duidelijke structuren zien en werkt graag met warme kleuren, daarom heeft olieverf haar voorkeur. Ze is op zoek naar een zekere abstractie, haar werk blijft in ontwikkeling, het kan altijd beter.
Website: www.patricevermeer.nl

De interessante expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping in Moergestel is geopend en meer dan de moeite waard! Morgen 25 juni zijn de kunstenaars Marlene van Alphen en Greetje Oldewarris aanwezig. Geopend iedere zaterdag en zondag t/m 9 juli. zaterdags van 13 tot 17 uur, zondags van 11 tot 17 uur. Toegang gratis. Welkom! ... Meer...Minder...

Vandaag 24 juni om 14.00 uur de feestelijke opening van de expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping - Industrieweg 16 in Moergestel. Met een optreden van singer-songwriter Robert Munning. Hapje, drankje, vrije entree. Welkom! ... Meer...Minder...

MELANIE VAN DER HEIJDEN - 'Verrassing & Verwondering'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Haar werk kenmerkt zich door grafische, krachtige lijnen en het gebruik van verrassende voorwerpen in de acrylverf. Hout, stof, een oude postzegel, het zilveren lepeltje van oma, je kunt ze zomaar in haar schilderijen terug vinden. Deze werkwijze zorgt voor een spannende gelaagdheid en structuur op het doek. Hoe langer men kijkt, hoe meer men ontdekt. Melanie wil haar toeschouwer dan ook uitnodigen om het doek te onderzoeken en hoopt zo te zorgen voor een verrassing, verwondering of herinnering. In het schilderproces zoekt zij voortdurend naar een balans tussen grafisch en schilderachtig, eenvoud/rust en spanning. De in verf verwerkte materialen vertellen vaak een verhaal of staan ergens symbool voor.
Website: www.melanievdheijden.nl