Expositie Zomersalon

P E R S B E R I C H T

Galerie KuBra-Art den Bosch presenteert: ‘Zomersalon’ – 22 juni t/m 1 september 2019
Overzichtstentoonstelling met 20 Brabantse Kunstenaars

In Galerie KuBra-Art, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op zaterdag 22 juni om 15.00 uur de nieuwe overzichtstentoonstelling ‘Zomersalon’ van start met een feestelijke vernissage.
Gedurende de zomermaanden tonen 20 Brabantse Kunstenaars hun werk in de galerie en gaan in gesprek met de bezoeker. De 24 meter lange etalage in de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug is een verlengde van deze tentoonstelling.
De expositie loopt van 22 juni t/m 1 september en de galerie is donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur geopend. Iedere zaterdag en zondag is een kunstenaar aanwezig en vertelt over zijn/haar werk.

De ‘Zomersalon’ geeft een kijkje in de keuken van de Brabantse Kunst; een diversiteit aan kunstenaars, materialen en disciplines.
Wat is er te zien? Unieke voelbare keramische beelden, zomerse landschapschilderijen, bronzen sculpturen, contrasterende potloodtekeningen, innerlijke vrijheid én realistische stillevens in olieverf, stadsgezichten met rietpen en penseel in inkt en olieverf, gelaagde en abstracte kleurrijke acrylschilderijen, strakke schilderijen uit de serie Blue Room, gezeefdrukte portretten, steampunk, autonome werken, schilderijen met metaalblad en olieverf, stenen beelden, glazen objecten, werken met combinaties van zeefdruk en schilderen op speciaal bewerkt aluminium en experimentele kunst.

Kunstenaars: Will van Berlo, Gwen Conner, Eline Moos, Wil van Gemert, Tineke Holm, Marion Janssen-Quaadvliet, Bea Key, Petra Verlooij, Eduard Linders, Greetje Oldewarris, Diana van Oort, Cor van Opijnen, Gerard van Selst, Debbie Vervoort, Inge van der Vloed, Leny de Vos- van Erp, Truus de Wijs, Denis Young, Frank Willems en Lidwien van Noorden.

Iedere acht weken presenteert zich een afwisselend en verrassend deel van KuBra aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Vrije toegang. Galerie KuBra-Art, Burgemeester Loeffplein 64, 5211RX ‘s-Hertogenbosch.
Meer info: www.stichtingkubra.nl

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst.
De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.
Door de samenwerking van deze partijen en de kunstenaars houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Galerie KuBra Vernissage zaterdag 22 juni 15.00 uur
Burgemeester Loeffplein 64 Expositie 22 juni t/m 1 september 2019
5211 RX ’s-Hertogenbosch

Openingstijden: donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak