KuBra presenteert:  thematische tentoonstelling in Steenfabriek Gilze

“Diep van binnenuit (en wat er opborrelt)”

Stichting KuBra, kunstenaars uit Brabant, keert terug naar De Steenfabriek in Gilze. En hoe! Een elftal talentvolle kunstenaars heeft zich de afgelopen periode gericht op het thema “DIEP VAN BINNENUIT (en wat er opborrelt)”. Het resultaat van de inspanningen is van 22 tot en met 30 oktober te zien in de sfeervolle locatie die De Steenfabriek in Gilze biedt. De kunstenaars Jacqueline Braat (Etten-Leur), An Brzoskowski (Gemert), Marie-Louise Ewen (Breda), Bart Senders (Eindhoven), José Smits (Best), Els Smulders-Waijers (Loon op Zand), Maaike Snellen-Semeijn  (Bergen op Zoom), Kitty Tijbosch  (Lieshout), Emmy Geenen (Eindhoven) en Karen Pelckmans (Oisterwijk) zorgen voor een gevarieerd en professioneel beeld van de stand van zaken in Brabant op artistiek gebied.

KuBra wordt steeds professioneler

Een half jaar na de oprichting blijkt het animo voor KuBra enorm en professionalisering van de organisatie is nodig gebleken. Het bestuur van de stichting is daarom uitgebreid en externe adviseurs zijn ingeschakeld om KuBra verder uit te bouwen. Deze tentoonstelling in Gilze is daar een eerste aanzet toe, maar ook in december en in 2012 staat er veel op de agenda en zal KuBra steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu. Belangrijk in dit proces is ook de lancering van de eigen website, die per 1 oktober live is. Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!

De tentoonstelling

Zaterdag 22 en 29 oktober en zondag 23 en 30 oktober kunt u de expositie bezoeken tussen 12.00 uur en 17.00 uur. U kunt genieten van schilderijen van Jacqueline Braat(acryl, abstract), Marie-Louise Ewen (olieverf, figuratief),  Bart Senders (olieverf, acryl, figuratief), Els Smulders-Waijers (acryl, olieverf, abstract, figuratief), Maaike Snellen-Semeijn (olieverf, abstract), Kitty Tijbosch (acryl, abstract, mixed-media), Emmy Geenen(olieverf, inkt, acryl, abstract, figuratief), Karen Pelckmans (acryl, abstract, figuratief), en beelden van An Brzoskowski (keramiek, realistisch, figuratief) en José Smits (polyester, ijzer en glas, abstract, figuratief). Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt de Steenfabriek aan de Steenfabriek 7(v.h. Alphensebaan 19) te Gilze.