KuBra-Art Galerie Geldrop

AANKONDIGING: vanaf 16 december tweede expositieruimte!

foto’s doorstart de Ruimte/samenwerking KuBra-Art door Rob Biesters

KuBra-Art Galerie Geldrop

Nieuw concept voor Galerie De Ruimte! >>>>
Stichting KuBra​ en Galerie De Ruimte​ zullen vanaf half december samen van ‘de ruimte’ aan de Molenstraat 2 …in Geldrop, gebruik maken.
De huidige exposite ‘Oktober-December’ zal te bezichtigen blijven t/m 10 december.
Vanaf zaterdag 16 december zal er voor de kunstminnaars een nieuwe kunstexpositie getoond worden door KuBra-Art en zal Galerie De Ruimte haar nieuwe kunstcollectie tonen.

Beide organisaties zullen volgens eigen missie en visie te werk gaan en hun activiteiten ook onder eigen naam voeren. Natuurlijk versterken de 2 organisaties elkaar where ever they can!

Galerie De Ruimte zal volgens haar eigen doelstellingen haar gedeelte van de ruimte, rechts van de ingang, benutten. De galerie streeft er naar de toegankelijkheid van kunst en het begrip voor en over kunst te vergroten.
De nadruk zal in de toekomst komen te liggen op het vertegenwoordigen van meerdere kunstenaars gedurende een langere periode én kunsteducatie. Er zal dus niet meer alle 8 weken een nieuwe expositie door Galerie De Ruimte gepresenteerd worden. Kunstwerken die nieuw in de collectie van Galerie De Ruimte worden opgenomen zullen in de media uitgelicht worden.
De kunsteducatie zal aan een breed publiek (kinderen en volwassenen) aangeboden worden, met de mogelijkheid het met een klein culinair arrangement te combineren.
Daarnaast zal Galerie De Ruimte particulieren en bedrijven voorzien van een deskundig advies over een eventuele kunstaankoop.

Stichting KuBra zal onder de naam KuBra-Art de ruimte, links van de ingang, gaan gebruiken als permanent podium voor wisselende exposities voor haar leden. KuBra-Art presenteert iedere 2 maanden een nieuwe expositie. KuBra is een stichting waar ruim 125 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn en die als doelstelling heeft haar leden podia te bieden door het organiseren van exposities op verschillende locaties in Brabant en België. Deze activiteit zal ook de kunstenaars weer stimuleren tot het ontwikkelen van nieuwe projecten waardoor zij zich kunnen profileren in de kunstwereld. KuBra-Art zal in de toekomst extra kunstgerelateerde activiteiten ontwikkelen in de vorm van workshops en kunstfairs.

Tot gauw aan de Molenstraat 2! Groet van Wilma en Sigrid

Laatste weekend!
A.s. zaterdag 16 december van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de Éxpositie KuBra 'Water naar de Zee' in galerie KuBra kunstenaar Gilles de Rooij aanwezig.

A.s. zondag 17 december van 13.00 tot 17.00 uur is kunstenares Anja van Minderhout(Ulijn) aanwezig en vertelt over haar werk.
Ook werk te zien van Jef Hendriks, Kitty Tijbosch en Marjolijn Koppelaars.
Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: ANJA ULIJN

Keramische beelden uit de Zee

‘Ik hoor vaak dat mijn werk niet alleen uitnodigt om op afstand te bekijken, maar ook om van dichtbij te willen onderzoeken. Dan zeg ik graag; laat mijn werk u raken!,’ aldus Anja.
Ze gebruikt diverse stooktechnieken, namelijk Raku, rookstoken en het stoken van aardewerk op lage en hoge temperatuur.
Bij de laatste techniek krijgen de werkstukken in eerste instantie een basis op een lage temperatuur van 1050°C. Het creatieve proces is hierna nog lang niet voltooid en vervolgens wordt de glazuurlaag aangebracht en volgt een tweede stook op 1050°C of 1250°C. De glazuurlaag wordt nu één met het werkstuk, sterk en ondoordringbaar.
Haar werkstukken zijn opvallend gevarieerd. Ze beperkt zich tot maximaal twee tot drie soortgelijke werkstukken en stapt dan weer over naar totaal andere vormen. De beelden en schalen hebben de meest uiteenlopende, vaak buitenissige vormen. Haar werken kenmerken zich door een grote speelsheid. Dit uit zich bijvoorbeeld in de vaak grillige oppervlaktes met veel detail. Ze maakt graag gebruik van verschillende bijzondere en afwijkende materialen zoals kraaltjes, stukjes hout, metaal of andere materialen om haar werken op te sieren of meer accent mee te geven.
Meer informatie over Anja is te vinden op zijn site: www.anjaulijn.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Vandaag, tijdens het inrichten van Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en Galerie De Ruimte, hebben we de eerste bezoeker al mogen ontvangen.......Was inderdaad Onverwacht en zeker Verrassend! ... Meer...Minder...

Sneak preview...KuBra-Art Galerie Molenstraat 2 Geldrop....zondag 17 december 15.00 uur feestelijke opening van de Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en een toast op de samenwerking met Galerie De Ruimte. Vrije entree, vrij parkeren. Welkom! Info: www.stichtingkubra.nl
Met de kunstenaars Inge Smits, Arno Kuppens, Clem Stroeken, Marijke van Seters, Anja van Schijndel, Ankie Van Dijk en Melanie Van Der Heijden-van Dee.

Stadsblad Den Bosch woensdag 13 december 2017. Stadsblad Den Bosch
Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon en Kerstfair Kunst & Design & Ambachten van woensdag 20 t/m zondag 24 december van 11 tot 17 uur voetgangerspassage Tolbrug Burgemeester Loeffplein.