KuBra-Art Galerie Geldrop

Stichting KuBra​ en Galerie De Ruimte ​maken samen gebruik van ‘de ruimte’ aan de Molenstraat 2 in Geldrop.

Beide organisaties zullen volgens eigen missie en visie te werk gaan en hun activiteiten ook onder eigen naam voeren. Natuurlijk versterken de 2 organisaties elkaar where ever they can!

Galerie De Ruimte zal volgens haar eigen doelstellingen haar gedeelte van de ruimte, rechts van de ingang, benutten. De galerie streeft er naar de toegankelijkheid van kunst en het begrip voor en over kunst te vergroten.
De nadruk zal in de toekomst komen te liggen op het vertegenwoordigen van meerdere kunstenaars gedurende een langere periode én kunsteducatie. Er zal dus niet meer alle 8 weken een nieuwe expositie door Galerie De Ruimte gepresenteerd worden. Kunstwerken die nieuw in de collectie van Galerie De Ruimte worden opgenomen zullen in de media uitgelicht worden.
De kunsteducatie zal aan een breed publiek (kinderen en volwassenen) aangeboden worden, met de mogelijkheid het met een klein culinair arrangement te combineren.
Daarnaast zal Galerie De Ruimte particulieren en bedrijven voorzien van een deskundig advies over een eventuele kunstaankoop.

Stichting KuBra zal onder de naam KuBra-Art de ruimte, links van de ingang, gaan gebruiken als permanent podium voor wisselende exposities voor haar leden. KuBra-Art presenteert iedere 2 maanden een nieuwe expositie. KuBra is een stichting waar ruim 125 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn en die als doelstelling heeft haar leden podia te bieden door het organiseren van exposities op verschillende locaties in Brabant en België. Deze activiteit zal ook de kunstenaars weer stimuleren tot het ontwikkelen van nieuwe projecten waardoor zij zich kunnen profileren in de kunstwereld. KuBra-Art zal in de toekomst extra kunst gerelateerde activiteiten ontwikkelen in de vorm van workshops en kunstfairs.

Tot gauw aan de Molenstraat 2! Groet van Wilma en Sigrid

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating application. Application has been deleted.
Type: OAuthException
Code: 190
Please refer to our Error Message Reference.