KerstKunst Workshops van 10 tot 24 december 2020

In de KuBra-Art Galerie - Achter de Driesprong 9 - Rosmalen

Maak je eigen Kunst-kerstcadeautjes!

In de aanloop naar de kerst, omgeven door kunst op een voor dit moment veilige manier met maximaal 3 personen op een laagdrempelige manier je eigen kunstcadeautje maken?
Wil je tekenen, schetsen, waterverven, kennismaken met en werken met glas aan de brander, zelf zeefdrukken en kennismaken met de Staphorster stempeltechniek, met de Tiffany-techniek of met glasfusing?

5 Brabantse kunstenaars staan klaar om jou een leuke, leerzame en kunstzinnige ochtend of middag te bezorgen. Alle gemaakte kunstwerkjes mogen mee naar huis.
Door steun van de gemeente ’s-Hertogenbosch, de wijkraad van Rosmalen, Hermes Netwerk, De Bossche Winter en de Postcodeloterij worden deze workshops aangeboden met een fixe kerstkorting!
Alle workshops zijn inclusief materiaal, koffie/thee en iets lekkers.
Het is kort dag en maar plaats voor een beperkt aantal personen.

Er zijn maar een paar plaatsen ter beschikking, dus meld je snel aan!

AANMELDEN KERSTWORKSHOPS 10 T/M 24 DECEMBER 2020

Stuur een mailtje naar stichtingkubra@gmail.com t.a.v. Wilma met de volgende gegevens:

• Naam workshop:
  • Naam docent:
  • Datum+tijd:
  • Je naam:
  • Telefoonnummer:
  • Mailadres:

Na definitieve bevestiging en betaling op rek.nr. NL63RABO0103388311 Stichting KuBra o.v.v. workshop(workshop invoeren+nr.) is je reservering definitief.

Nog vragen? Wilma staat je graag te woord. Telnr. 06-38895119

De KerstKunst Workshops

Workshop 1: Tekenen en schetsen en waterverven van leuke en vernieuwende winterse taferelen en landschappen.
Docent: Erwin Van Der Doelen

Workshop 2: Kaarten en kunstwerkjes maken met de zeefdruktechniek en de Staphorster tipping stempeltechniek.
Docent: Wim Habraken

Workshop 3: Kennismaken met de basis technieken van werken met glas aan de brander.
Docent: Anjo Brohm

Workshop 4: Kennismaken met de Tiffany techniek
Docent: Truus de Wijs

Workshop 5: Kennismaken met glasfusing
Docent: Vicky van der Plas

Onderstaand de workshops uitgeschreven, de prijzen, data, etc.

1. Workshop: tekenen en schetsen en waterverven van leuke en vernieuwende winterse taferelen en landschappen.

vrijdag 11 december van 10 tot 13 uur
woensdag 16 december van 10 tot 13 uur
vrijdag 18 december van 10 tot 13 uur
zaterdag 19 december van 10 tot 13 uur

Docent: Erwin van der Doelen
www.ed-decor.nl

Kosten: € 20.00 incl. materiaal en koffie/thee

Leeftijd: kinderen vanaf 12 jaar en volwassenen
Maximaal aantal personen per workshop: 3 (mensen uit één gezin max. 4)

Info workshop:
We halen inspiratie uit schilderijen die we kennen van Abel Grimmer, Jacob Grimmer en Hendrick Avercamp. Na het bestuderen van een enkele van deze werken gaat Erwin met de cursisten aan de slag met het maken van een hedendaags winters landschap.
Een workshop met een creatief en artistiek uitgangspunt en een filosofische lading.
Je gaat naar huis met een eigen kunstwerk!

5. Workshop: Kennismaken met glasfusing

maandag 14 december van 10 tot 13 uur
maandag 14 december van 14 tot 17 uur
dinsdag 15 december van 10 tot 13 uur
dinsdag 15 december van 14 tot 17 uur (VOL)

Docent: Vicky van der Plas
www.byvicglaskunst.nl

Tijdsduur: 2 uur
Kosten: € 25.00 incl. materiaal en koffie/thee

Info workshop:
In maximaal twee uur tijd maak je drie leuke glazen kerstboompjes van circa 6×9 cm. In het kerstboompje komt een klein koperen stekertje, zodat je de boompjes in een potje kunt prikken of bijvoorbeeld in een houten voetje, waar je later een waxinelichtje achter plaatst. Leuk voor jezelf of om aan iemand cadeau te doen voor de Kerst!
Na afloop neemt Vicky de kerstboompjes mee naar haar atelier waar ze ongeveer 24 uur in een grote glasoven liggen totdat ze klaar zijn. De werkjes kunnen nadien afgehaald worden in de galeriewinkel.

2. Workshop: Kaarten en kunstwerkjes maken met de zeefdruktechniek en de Staphorster tipping stempeltechniek.

donderdag 17 december van 10 tot 13 uur
dinsdag 22 december van 14 tot 17 uur

Docent: Wim Habraken
www.kurtface.nl

Kosten: € 25.00 incl. materiaal en koffie/thee

Leeftijd: alle leeftijden

Maximaal aantal personen per workshop: 3 (mensen uit één gezin max. 4)

Info workshop:
Na uitleg over de zeefdruk- en stempeltechniek ga je zelf aan de slag. Je knipt of scheurt sjabloontjes en gaat die drukken met een zeefdrukraampje op allerlei ondergronden en uiteindelijk op kunstenaarspapier. Met Staphorster tipping kan je elementjes toevoegen. Je gaat naar huis met diverse kunstwerkjes!

4. Workshop: Kennismaken met de Tiffany techniek

donderdag 10 december van 10 tot 13 uur
zaterdag 12 december van 10 tot 13 uur (VOL)

Docent: Truus de Wijs
www.glaswijs.nl

Kosten: € 25.00 incl. materiaal en incl. koffie/thee

Info workshop:
Stukjes glas worden om de randen omwikkeld met koperfolie (welke aan een kant een lijmlaag heeft) en aan elkaar gesoldeerd.
Je maakt theelichthouders, figuurtjes voor in de boom, simpele broches of hangers of naar eigen ontwerp.
Je neemt meteen een eigen Tiffany-kunstwerkje mee naar huis!

3. Workshop: Kennismaken met de basis technieken van werken met glas aan de brander.

maandag 21 december van 14 tot 17 uur
dinsdag 22 december van 10 tot 13 uur
woensdag 23 december 10 tot 13 uur (VOL)

Docent: Anjo Brohm
www.anjobrohm.eu

Kosten: € 25.00 incl. materiaal enkoffie/thee

Info workshop:
Door middel van het maken van kralen leren vormen, decoreren enz.
Je gaat naar huis met mooie glas kralen die je kunt verwerken in een sieraad/mobile of voor in de kerstboom.

Met dank aan: