04-03-17-expo-Concessies??Nee!!

Grootse Première Expositie KuBra Kruithuis

Concessies?? Nee!!

Met ingang van 5 maart verzorgt KuBra in het Kruithuis in ’s-Hertogenbosch nieuwe exposities en biedt zij een gevarieerd aanbod van publieksgerichte culturele activiteiten. “Concessies?? Nee!!” is daarvan de eerste.

Op zondag 5 maart om 14.00 uur is de vernissage van de Grootse Première Expositie ‘Concessies??Nee!!’  Deze expositie markeert de start van het samenwerkingsverband  tussen de stichtingen STOK (exploitant van het Kruithuis) en KuBra (Kunstenaars uit Brabant). De officiële opening hiervan wordt, in een muzikale omlijsting, verricht door wethouder Eric Logister.

‘Concessies?? Nee!!’ is meer dan een tentoonstelling. Naast de expositie, die loopt van 5 maart t/m 2 april 2017, staat een gevarieerd  randprogramma gepland met o.a. wekelijks workshops door Brabantse kunstenaars, een show van modekunst (Agnes van Dijk), een verrassende tangomiddag , een kunstloterij en een geweldig slotconcert van My Hidden Hands op 2 april! Verdere details en het programma vind je op: www.stichtingkubra.nl

Concessies?? Nee!! Vertelt een eigen verhaal, authentiek en puur. Een krachtige expositie met veel kwaliteit die soms wat schuurt! Concessies zijn er niet gedaan. Maar je weet: waar het schuurt is er warmte!

Stichting KuBra in Het Kruithuis, Citadellaan 7, 5211 XA ’s-Hertogenbosch. Opening zondag 5 maart om 14.00 uur. De expositie loopt van 4 maart t/m 2 april 2017. Het Kruithuis is geopend woensdag tot en met zondag van 12 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden zijn kunstenaars aanwezig.

PROGRAMMA KRUITHUIS

VERNISSAGE

zondag 5 maart 14.00 uur

• 14.00 uur Voorwoord KuBra
  • 14.15 uur Spreker wethouder Eric Logister
  • 14.30 uur optreden Jef Hendriks(troubadour)
  • 15.00 uur optreden Babash Azeri(violist, pianobegeleiding)
  • 15.30 uur optreden Jef Hendriks
  • 16.00 uur optreden Babash Azeri
  • kunstzinnige hapjes
  • gratis toegang
  • drank via Kruithuis

FINISSAGE

zondag 2 april 14.00 uur

• slotconcert van Folkband ‘My Hidden Hands’
  • trekking kunstloterij
  • 3.50 euro entree
  • Speciale finissage-kortingen op de kunstwerken van 14 tot 17 uur!

andel

zondag 26 maart 14 -16 uur

Tango-improvisatie

Verrassende dansworkshop i.s.m. Tango Salon Mystic

Voor beginners een speelse kennismaking met de Tango-dans.

Voor gevorderden een verdieping op het thema connectie.

Vanaf 14.00 uur, deelname € 7.50

• Workshops

Foto’s expositie (vanaf foto 38)
Foto’s workshops/activiteiten

Met dank aan Gerard Monté

UITSLAG KUNSTLOTERIJ

Tijdens de expositie Concessie??Nee!!  is er de mogelijkheid tot het kopen van loten ad € 2.50 voor een kunstwerk van een van de kunstenaars, Jan Teunissen, waarvan de trekking op zondag 2 april om 15.00 uur zal plaatsvinden.

UITSLAG LOTERIJ: mevr. Oomen uit Helvoirt heeft het kunstwerk van Jan Teunissen gewonnen. Gefeliciteerd!

419 lijst

Appel “Elstar”  (olieverf op paneel 20×20 cm, ingelijst 35×35 cm)

15 kunstenaars uit Brabant:

• Stichting KuBra-Kruithuis

• Citadellaan 7
  • 5211 XA ’s-Hertogenbosch
  • Opening zondag 5 maart om 14.00 uur
  • De expositie loopt van 4 maart t/m 2 april 2017
  • Het Kruithuis is geopend woensdag tot en met zondag van 12 tot 17 uur en op afspraak.
  • zie ook http://www.stokpunt.nl/
  • Voor vernissages, finissages en activiteiten gelden andere regels, deze staan vermeld in het programma.
  • Toegangsprijs Kruithuis €3.50.

• Parkeren Citadellaan– ’s-Hertogenbosch
  • betaald in parkeergarage de Arena
    vrij parkeren bij GAMMA/Politiebureau Vogelstraat
    beperkt betaald parkeervakken voor Kruithuis
  • Contact:

• Wilma de Turck
  • coördinator Stichting KuBra
  • 06-38895119/wilma@stichtingkubra.nl

Mede mogelijk gemaakt door:

• logo
  • logo-den-bosch-2

KIM VERHOEF - 'Hidden Emotions'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ieder mens ervaart soms emoties die hij liever voor zichzelf houdt. De buitenwereld wil graag vrolijke sterke mensen zien. In de huidige tijdsgeest is dat voor velen zeer zwaar... Kim is zowel digital artist als fotograaf. Haar digitale werk is ontstaan in een periode van ziekte toen zij niet kon fotograferen. De drang om te creëren heeft zich toen gemanifesteerd in het maken van digitale schilderijen en tekeningen. Zowel in haar werk als fotograaf als digital artist laat zij zich leiden door wat zich op persoonlijk vlak aandient. In al haar werken komt de emotionele expressie tot uiting. Zo valt vaak af te lezen in wat voor emotionele periode zij zichzelf bevond.
Website: www.kimverhoef.com

‘Kleurkracht’ is een gevarieerde expositie met schilderijen en sculpturen van 12 Brabantse kunstenaars. Mens, natuur en kleur, zijn de overkoepelende thema’s, uitgebeeld in diverse stijlen. Zo zijn er realistische stillevens te bewonderen, maar ook mixed media en abstracte schilderijen, zeefdrukken, en originele beelden. Kortom de moeite van het bezichtigen waard!

Galerie de Verdieping, Industrieweg 16, 5066 XJ te Moergestel. 24 juni t/m 9 juli 2017. Zaterdagen geopend van 13.00 tot 17.00 uur en zondagen van 11.00 tot 17.00 uur. 24 juni 14:00 de feestelijke opening. www.stichtingkubra.nl

PATRICE VERMEER - 'Kleurrijke landschappen'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ze schildert graag landschappen, vaak uit haar directe omgeving. Op haar eigen manier abstraheert ze de landschappen en geeft er zo een eigen sfeer aan. Patrice laat zich vooral inspireren door bloemen en landschappen. Dit alles legt ze vast met haar camera. Deze fotoverzameling dient als basis voor haar werk. Ze laat graag duidelijke structuren zien en werkt graag met warme kleuren, daarom heeft olieverf haar voorkeur. Ze is op zoek naar een zekere abstractie, haar werk blijft in ontwikkeling, het kan altijd beter.
Website: www.patricevermeer.nl

De interessante expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping in Moergestel is geopend en meer dan de moeite waard! Morgen 25 juni zijn de kunstenaars Marlene van Alphen en Greetje Oldewarris aanwezig. Geopend iedere zaterdag en zondag t/m 9 juli. zaterdags van 13 tot 17 uur, zondags van 11 tot 17 uur. Toegang gratis. Welkom! ... Meer...Minder...

Vandaag 24 juni om 14.00 uur de feestelijke opening van de expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping - Industrieweg 16 in Moergestel. Met een optreden van singer-songwriter Robert Munning. Hapje, drankje, vrije entree. Welkom! ... Meer...Minder...

MELANIE VAN DER HEIJDEN - 'Verrassing & Verwondering'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Haar werk kenmerkt zich door grafische, krachtige lijnen en het gebruik van verrassende voorwerpen in de acrylverf. Hout, stof, een oude postzegel, het zilveren lepeltje van oma, je kunt ze zomaar in haar schilderijen terug vinden. Deze werkwijze zorgt voor een spannende gelaagdheid en structuur op het doek. Hoe langer men kijkt, hoe meer men ontdekt. Melanie wil haar toeschouwer dan ook uitnodigen om het doek te onderzoeken en hoopt zo te zorgen voor een verrassing, verwondering of herinnering. In het schilderproces zoekt zij voortdurend naar een balans tussen grafisch en schilderachtig, eenvoud/rust en spanning. De in verf verwerkte materialen vertellen vaak een verhaal of staan ergens symbool voor.
Website: www.melanievdheijden.nl