Galerie KuBra den Bosch

1 juli 2017 opening nieuwe galerie van KuBra-Kunstenaars Uit Brabant

Galerie KuBra presenteert: ‘Verassend!!’

De galerie van stichting KuBra terug in binnenstad van ’s-Hertogenbosch

Op 1 januari sloten de galeriedeuren voor stichting KuBra in de Schilderstraat 17a. Nu, een half jaar later is een nieuwe galerie weer een feit en worden de deuren geopend aan  het Burgemeester Loeffplein 64!

Op zaterdag 1 juli om 15.00 uur wordt in het pand aan het Burgemeester Loeffplein 64 5211 RX ’s-Hertogenbosch, tegenover Het Kunstatelier en Kurtface, de nieuwe Galerie van stichting KuBra onder leiding van Wilma de Turck officieel en feestelijk geopend.  De voetgangerspassage naar parkeergarage De Tolbrug is nu geheel gevuld met kunstenaars en ambachtslieden!

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Vanaf juli zullen er wisselende exposities zijn, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars,  vrije toegang.

Foto’s exposities galerie Gerard Monté:

Openingstijden:

• donderdag t/m zaterdag van 13 tot 17 uur
  • iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak.
  • Vrije toegang

Vindbaarheid:

• Vindbaarheid: de Galerie is gelegen in de passage parkeergarage Tolbrug. Vanuit het plein (t.o. ANWB) voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug, laatste pand links.
  • Vanuit de parkeergarage, onderaan de trap, eerste pand rechts in de passage.

Parkeren:

Met ingang van 1 januari 2017 wordt het pand aan de Schilderstraat 17a verbouwd tot appartementen en moeten  KuBra, Het Kunstatelier en Zeefdrukatelier Kurtface verhuizen. Vanaf januari zijn zij, mede dankzij VOLOP ‘s-Hertogenbosch niet dakloos en betrekken een mooi pand aan het Burgemeester Loeffplein 68 in ‘s-Hertogenbosch.

Vanaf 4 maart neemt Galerie KuBra haar intrek in het Kruithuis aan de Citadellaan 7, maar tot die tijd heeft ze haar kantoor aan het Burgemeester Loeffplein en voorziet ze daar de etalages van Kunst van Brabantse Kunstenaars. (meer informatie)

1    20140903_173820     20141015_170141

Een vaste stek in de hoofdstad van Brabant is een hele goede zet gebleken. De bekendheid van stichting KuBra is hierdoor sterk gegroeid in Brabant én ook daarbuiten. Het heeft ons nu weer nieuwe kansen geboden om intensiever samen te gaan werken met andere culturele partijen in ’s-Hertogenbosch.

Een pand waar al 20 jaar grafiekatelier Kurtface en galerie Ietsmooisaandemuur.nl zijn gevestigd. Kurtface staat zeer goed bekend in het culturele circuit, ook is hier een lijstenmakerij en kunstuitleen gevestigd. De expositieruimte van Ietsmooisaandemuur.nl maakt plaats voor KuBra. Grafiekatelier Kurtface, de lijstenmakerij en de kunstuitleen blijven gevestigd in de andere ruimtes!

Galerie KuBra heeft 2 mooie ruimtes  op de begane grond met eigen ingang! Door de duurzame samenwerking met de andere partijen zullen er meer kansen en mogelijkheden gecreëerd gaan worden, denk hierbij o.a. aan het geven van demonstraties, workshops en lezingen.

De laatste expositie in de Schilderstraat 17a…… lees meer

Laatste weekend!
A.s. zaterdag 16 december van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de Éxpositie KuBra 'Water naar de Zee' in galerie KuBra kunstenaar Gilles de Rooij aanwezig.

A.s. zondag 17 december van 13.00 tot 17.00 uur is kunstenares Anja van Minderhout(Ulijn) aanwezig en vertelt over haar werk.
Ook werk te zien van Jef Hendriks, Kitty Tijbosch en Marjolijn Koppelaars.
Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: ANJA ULIJN

Keramische beelden uit de Zee

‘Ik hoor vaak dat mijn werk niet alleen uitnodigt om op afstand te bekijken, maar ook om van dichtbij te willen onderzoeken. Dan zeg ik graag; laat mijn werk u raken!,’ aldus Anja.
Ze gebruikt diverse stooktechnieken, namelijk Raku, rookstoken en het stoken van aardewerk op lage en hoge temperatuur.
Bij de laatste techniek krijgen de werkstukken in eerste instantie een basis op een lage temperatuur van 1050°C. Het creatieve proces is hierna nog lang niet voltooid en vervolgens wordt de glazuurlaag aangebracht en volgt een tweede stook op 1050°C of 1250°C. De glazuurlaag wordt nu één met het werkstuk, sterk en ondoordringbaar.
Haar werkstukken zijn opvallend gevarieerd. Ze beperkt zich tot maximaal twee tot drie soortgelijke werkstukken en stapt dan weer over naar totaal andere vormen. De beelden en schalen hebben de meest uiteenlopende, vaak buitenissige vormen. Haar werken kenmerken zich door een grote speelsheid. Dit uit zich bijvoorbeeld in de vaak grillige oppervlaktes met veel detail. Ze maakt graag gebruik van verschillende bijzondere en afwijkende materialen zoals kraaltjes, stukjes hout, metaal of andere materialen om haar werken op te sieren of meer accent mee te geven.
Meer informatie over Anja is te vinden op zijn site: www.anjaulijn.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Vandaag, tijdens het inrichten van Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en Galerie De Ruimte, hebben we de eerste bezoeker al mogen ontvangen.......Was inderdaad Onverwacht en zeker Verrassend! ... Meer...Minder...

Sneak preview...KuBra-Art Galerie Molenstraat 2 Geldrop....zondag 17 december 15.00 uur feestelijke opening van de Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en een toast op de samenwerking met Galerie De Ruimte. Vrije entree, vrij parkeren. Welkom! Info: www.stichtingkubra.nl
Met de kunstenaars Inge Smits, Arno Kuppens, Clem Stroeken, Marijke van Seters, Anja van Schijndel, Ankie Van Dijk en Melanie Van Der Heijden-van Dee.

Stadsblad Den Bosch woensdag 13 december 2017. Stadsblad Den Bosch
Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon en Kerstfair Kunst & Design & Ambachten van woensdag 20 t/m zondag 24 december van 11 tot 17 uur voetgangerspassage Tolbrug Burgemeester Loeffplein.