Mededeling:

1 juli 2017 opening nieuwe galerie van KuBra-Kunstenaars Uit Brabant

Galerie KuBra presenteert: ‘Verassend!!’

De galerie van stichting KuBra terug in binnenstad van ’s-Hertogenbosch

Op 1 januari sloten de galeriedeuren voor stichting KuBra in de Schilderstraat 17a. Nu, een half jaar later is een nieuwe galerie weer een feit en worden de deuren geopend aan  het Burgemeester Loeffplein 64!

Op zaterdag 1 juli om 15.00 uur wordt in het pand aan het Burgemeester Loeffplein 64 5211 RX ’s-Hertogenbosch, tegenover Het Kunstatelier en Kurtface, de nieuwe Galerie van stichting KuBra onder leiding van Wilma de Turck officieel en feestelijk geopend.  De voetgangerspassage naar parkeergarage De Tolbrug is nu geheel gevuld met kunstenaars en ambachtslieden!

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Vanaf juli zullen er wisselende exposities zijn, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars,  vrije toegang.

Foto’s exposities galerie Gerard Monté:

Openingstijden:

• donderdag t/m zaterdag van 13 tot 17 uur
  • iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak.
  • Vrije toegang

Vindbaarheid:

• Vindbaarheid: de Galerie is gelegen in de passage parkeergarage Tolbrug. Vanuit het plein (t.o. ANWB) voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug, laatste pand links.
  • Vanuit de parkeergarage, onderaan de trap, eerste pand rechts in de passage.

Parkeren:

Met ingang van 1 januari 2017 wordt het pand aan de Schilderstraat 17a verbouwd tot appartementen en moeten  KuBra, Het Kunstatelier en Zeefdrukatelier Kurtface verhuizen. Vanaf januari zijn zij, mede dankzij VOLOP ‘s-Hertogenbosch niet dakloos en betrekken een mooi pand aan het Burgemeester Loeffplein 68 in ‘s-Hertogenbosch.

Vanaf 4 maart neemt Galerie KuBra haar intrek in het Kruithuis aan de Citadellaan 7, maar tot die tijd heeft ze haar kantoor aan het Burgemeester Loeffplein en voorziet ze daar de etalages van Kunst van Brabantse Kunstenaars. (meer informatie)

1    20140903_173820     20141015_170141

Een vaste stek in de hoofdstad van Brabant is een hele goede zet gebleken. De bekendheid van stichting KuBra is hierdoor sterk gegroeid in Brabant én ook daarbuiten. Het heeft ons nu weer nieuwe kansen geboden om intensiever samen te gaan werken met andere culturele partijen in ’s-Hertogenbosch.

Een pand waar al 20 jaar grafiekatelier Kurtface en galerie Ietsmooisaandemuur.nl zijn gevestigd. Kurtface staat zeer goed bekend in het culturele circuit, ook is hier een lijstenmakerij en kunstuitleen gevestigd. De expositieruimte van Ietsmooisaandemuur.nl maakt plaats voor KuBra. Grafiekatelier Kurtface, de lijstenmakerij en de kunstuitleen blijven gevestigd in de andere ruimtes!

Galerie KuBra heeft 2 mooie ruimtes  op de begane grond met eigen ingang! Door de duurzame samenwerking met de andere partijen zullen er meer kansen en mogelijkheden gecreëerd gaan worden, denk hierbij o.a. aan het geven van demonstraties, workshops en lezingen.

De laatste expositie in de Schilderstraat 17a…… lees meer

Foto’s actuele expositie: fotografie Gerard Monté

Exposities Galerie KuBra

Sheila Haasnoot-van Empel, stichting KuBra wenst je heel veel succes met je nieuwe galerie! ... Meer...Minder...

Delen wordt op prijs gesteld!

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema's.
Gebruikmaking van een grote diversiteit aan materialen, in combinatie met de persoonlijke stijl van de kunstenaars zorgen voor een gevarieerd beeld en maakt dat bezichtiging van deze expositie meer dan de moeite waard is

Een verhalende groepsexpositie met 12 eigenzinnige kunstenaars die zijn aangesloten bij de Brabantse stichting KuBra; Emerentia van Vroenhoven(Breda), Bets van Boxel(Waspik), Marion van Bergen(Zundert), Anjo Brohm(’s-Hertogenbosch), An Brzoskowski(Bakel), Marijke van Seters(Eindhoven), Marlene van Alphen(Etten-Leur), Jeanette van Dun(Vught), Tineke Holm(Haaren), Annette Schwartzmans(Tilburg), Simone Grootveld(Breda) en Mirjam Hopman(Drunen).

Expositie Kunstzinnige verhalen

oktober 28, 2017, 2:00pm - november 5, 2017, 10:00am

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema...

Zondag 15 oktober om 15.00 uur is de vernissage van expositie 'Verborgen Emoties' in Galerie KuBra aan het Burgemeester Loeffplein 64 in 's-Hertogenbosch. Vrije toegang. Welkom!
4 Kunstenaars uit Brabant Kim Verhoef, Corrie Overweg, Mabel Mulder en Marion Timmermans tonen hun verborgen
emoties middels digitale schilderijen en foto’s, olieverfschilderijen, stenen en keramische sculpturen en beelden van gerecycled materiaal.
Meer info www.stichtingkubra.nl Bezoek Den Bosch, Winkelcentrum Arena Den Bosch