Mededeling:

1 juli 2017 opening nieuwe galerie van KuBra-Kunstenaars Uit Brabant

Galerie KuBra presenteert: ‘Verassend!!’

De galerie van stichting KuBra terug in binnenstad van ’s-Hertogenbosch

Op 1 januari sloten de galeriedeuren voor stichting KuBra in de Schilderstraat 17a. Nu, een half jaar later is een nieuwe galerie weer een feit en worden de deuren geopend aan  het Burgemeester Loeffplein 64!

Op zaterdag 1 juli om 15.00 uur wordt in het pand aan het Burgemeester Loeffplein 64 5211 RX ’s-Hertogenbosch, tegenover Het Kunstatelier en Kurtface, de nieuwe Galerie van stichting KuBra onder leiding van Wilma de Turck officieel en feestelijk geopend.  De voetgangerspassage naar parkeergarage De Tolbrug is nu geheel gevuld met kunstenaars en ambachtslieden!

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Vanaf juli zullen er wisselende exposities zijn, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars,  vrije toegang.

Foto’s exposities galerie Gerard Monté:

Openingstijden:

• donderdag t/m zaterdag van 13 tot 17 uur
  • iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak.
  • Vrije toegang

Vindbaarheid:

• Vindbaarheid: de Galerie is gelegen in de passage parkeergarage Tolbrug. Vanuit het plein (t.o. ANWB) voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug, laatste pand links.
  • Vanuit de parkeergarage, onderaan de trap, eerste pand rechts in de passage.

Parkeren:

Met ingang van 1 januari 2017 wordt het pand aan de Schilderstraat 17a verbouwd tot appartementen en moeten  KuBra, Het Kunstatelier en Zeefdrukatelier Kurtface verhuizen. Vanaf januari zijn zij, mede dankzij VOLOP ‘s-Hertogenbosch niet dakloos en betrekken een mooi pand aan het Burgemeester Loeffplein 68 in ‘s-Hertogenbosch.

Vanaf 4 maart neemt Galerie KuBra haar intrek in het Kruithuis aan de Citadellaan 7, maar tot die tijd heeft ze haar kantoor aan het Burgemeester Loeffplein en voorziet ze daar de etalages van Kunst van Brabantse Kunstenaars. (meer informatie)

1    20140903_173820     20141015_170141

Een vaste stek in de hoofdstad van Brabant is een hele goede zet gebleken. De bekendheid van stichting KuBra is hierdoor sterk gegroeid in Brabant én ook daarbuiten. Het heeft ons nu weer nieuwe kansen geboden om intensiever samen te gaan werken met andere culturele partijen in ’s-Hertogenbosch.

Een pand waar al 20 jaar grafiekatelier Kurtface en galerie Ietsmooisaandemuur.nl zijn gevestigd. Kurtface staat zeer goed bekend in het culturele circuit, ook is hier een lijstenmakerij en kunstuitleen gevestigd. De expositieruimte van Ietsmooisaandemuur.nl maakt plaats voor KuBra. Grafiekatelier Kurtface, de lijstenmakerij en de kunstuitleen blijven gevestigd in de andere ruimtes!

Galerie KuBra heeft 2 mooie ruimtes  op de begane grond met eigen ingang! Door de duurzame samenwerking met de andere partijen zullen er meer kansen en mogelijkheden gecreëerd gaan worden, denk hierbij o.a. aan het geven van demonstraties, workshops en lezingen.

De laatste expositie in de Schilderstraat 17a…… lees meer

Foto’s actuele expositie: fotografie Gerard Monté

Exposities Galerie KuBra

Bedankt Sigrid Rhemrev, voor de gastvrijheid, de goede zorgen en de fijne samenwerking! Het was een prachtige expositie........ ... Meer...Minder...

Fotograaf Rob Biesters heeft deze geweldige serie foto's gemaakt van de expositie KuBra. Alleen Zondag 20-08 nog te zien in de galerie De Ruimte, Molenstraat 2, Geldrop!! Kim Verhoef, Clem Stroeken, K...

3 september vanaf 11.00 uur is stichting KuBra er ook weer bij met 12 Brabantse kunstenaars! ... Meer...Minder...

Kunstmarkt op ArtiBosch Kunstenfestival

september 3, 2017, 11:00am - september 3, 2017, 10:00am

Rondom de Sint-JansKathedraal vindt dit weekend het Kunstenfestival Artibosch plaats! Je kunt nu al aanmelden voor een plaats op de Kunstmarkt op onze website.

Bestuur Stichting KuBra heeft het bericht van Galerie De Ruimte gedeeld. ... Meer...Minder...

Nog even snel naar galerie De Ruimte dit weekend!!! Laatste kans om de prachtige expo te zien van de toppers van KuBra, hét kunstenaarscollectief van Brabant. Zaterdag ontvangen Antoinette Cremers e...

Zaterdag 19 augustus van 13 tot 17 uur is kunstenaar Tineke van Laarhoven aanwezig tijdens de expositie 'Galerie KuBra presenteert: Wereld in Contrasten' en vertelt over haar werk. Meer info: www.stichtingkubra.nl. Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch Burgemeester Loeffplein 64 den Bosch.

UITGELICHT Tineke van Laarhoven
Gilze

Vrije beelden
Haar werk gaat over de verschillende lagen in haarzelf, namelijk de vrijheid en grootsheid van de geest; de nuances en subtiliteit van de gevoelswereld en de fysieke realiteit, zowel in de wereld buiten onszelf, als in het fysieke lichaam.
In haar zoektocht probeert ze alle aspecten op een lijn te krijgen. In haar werk komen de verschillende lagen terug in de combinatie van vorm, expressie en materialen.

Verschillende opleidingen op het gebied van psychologie, esoterie en sjamanisme hebben ertoe geleid dat kunst voor haar sterk verbonden is met de mystieke en de onbewuste lagen van het bewustzijn. Kunst is de drager van haar –naar binnen gerichte- speurtocht naar vrijheid en authenticiteit.

Ze heeft verschillende opleidingen gevolgd, waaronder die aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding en aan de academie voor Beeldende Vorming in Tilburg.
www.tinekevanlaarhoven.nl

Laatste weekend KuBra presenteert: 'Van diepe grond en stil verlangen' in Galerie De Ruimte in Geldrop. Open vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur.
Met de kunstenaars Lilian Steenhuisen, Thea Bijl, Jose Smits, Clem Stroeken, Antoinette Cremers, Conny Lemke, Anjo Brohm, Kim Verhoef, Kitty Tijbosch en Mabel Mulder.