Expositie en voorwaarden 2017

ALGEMEEN:

1. Publiciteit/promotie:

1. De organisatie, zal het voorbereidend werk van de expositie regelen, concepten aanleveren voor promotiedoeleinden, zoals flyers/digitale posters/persberichten en banieren.
  2. Via de KuBra website en de social media wordt de expositie aangekondigd, leden en sympathisanten worden uitgenodigd.
  3. De organisatie verstuurt persberichten naar alle relevante redacties van dag- en weekbladen.
  4. Via de websites van de betreffende locaties wordt ook een aankondiging gedaan.
  5. Overige publiciteit aan de hand van ontvangen concept-uitnodiging en persbericht door de kunstenaar zelf te regelen.

2. Gang van zaken:

1. Inschrijven via de nieuwsbrief of www.stichtingkubra.nl
  2. U vult uw gegevens in en geeft uw voorkeuren aan en stuurt deze retour.
  3. Maximaal 3 maanden voorafgaand aan de expo ontvangt u bericht of u uitgenodigd wordt voor de ingeschreven expo(‘s)
  4. U ontvangt het mailadres van de betreffende conservator. Deze wordt uw contactpersoon voor de expositie.
  5. Factuur voor eigen bijdrage wordt aan u verzonden. Deze is afhankelijk van aantal factoren: locatie/condities van expositieruimte/aantal personen/duur van expositie/etc. (Zie onderstaand aanvullende gegevens). Stichting KuBra is niet btw-plichtig, de eigen bijdrage is daarom ook het factuurbedrag.
  6. Deelnemende kunstenaars leveren per mail werk aan, in overleg. Door de conservator wordt een selectie gemaakt. De tentoonstelling wordt samengesteld aan de hand van de ingezonden werken door de conservator.
  7. Geselecteerde werken worden gecommuniceerd aan de deelnemers. Na selectie, geen wijziging zonder overleg meer mogelijk.
  8. U ontvangt 3 weken voorgaand aan de expo het concept van de poster en het persbericht. (Zie punt 1).
  9. Aanleveren kunstwerken, inrichten en afbouwen in overleg met conservator.
  10. Kunstwerken deugdelijk aanleveren, voorzien van titel(op achterzijde). Werken aangeleverd anders dan geselecteerd worden geweigerd. De conservator kan ten allen tijde werken weigeren.
  11. Kaartjes bij werken en prijslijst verzorgd door KuBra.
  12. Opening: e.e.a. in overleg. Aanwezigheid kunstenaars is vereist tijdens opening.
  13. Regeling verkoop kunstwerk voor aanvang expositie overlegd , bij verkoop 10% commissie (geen btw).

3. Deelname annuleren.

1. Afmelding voor deelname moet schriftelijk per e-mail (info@stichtingkubra.nl) gebeuren. Afmelding wordt binnen vijf werkdagen door de organisatie bevestigd.
  2. Afmelding is mogelijk tot drie weken voor de expositie waarvoor men zich heeft aangemeld tegen 50% van de verschuldigde kosten.
  3. Bij afmelding korter dan drie weken voor de expositie waarvoor men zich heeft aangemeld, zijn de volledige kosten verschuldigd.
  4. Wanneer een kunstenaar de aanmelding niet annuleert en toch niet exposeert op het expositieweekend waarvoor de aanmelding is bevestigd, ongeacht de reden, zijn de volledige deelnamekosten verschuldigd.

4. Overige bepalingen:

1. Stichting KuBra draagt geen verantwoording voor de geëxposeerde kunstwerken en voor andere eigendommen in geval van schade, vermissing e.d. Indien gewenst verzekering zelf te regelen.
  2. Zie algemene voorwaarden en in gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, zal door de organisatie naar redelijkheid worden geoordeeld en gehandeld.
  3. Onderstaande locaties en kosten zijn onder voorbehoud, wijzigingen door onvoorziene omstandigheden kunnen stichting KuBra niet aangerekend worden.

Bedankt Sigrid Rhemrev, voor de gastvrijheid, de goede zorgen en de fijne samenwerking! Het was een prachtige expositie........ ... Meer...Minder...

Fotograaf Rob Biesters heeft deze geweldige serie foto's gemaakt van de expositie KuBra. Alleen Zondag 20-08 nog te zien in de galerie De Ruimte, Molenstraat 2, Geldrop!! Kim Verhoef, Clem Stroeken, K...

3 september vanaf 11.00 uur is stichting KuBra er ook weer bij met 12 Brabantse kunstenaars! ... Meer...Minder...

Kunstmarkt op ArtiBosch Kunstenfestival

september 3, 2017, 11:00am - september 3, 2017, 10:00am

Rondom de Sint-JansKathedraal vindt dit weekend het Kunstenfestival Artibosch plaats! Je kunt nu al aanmelden voor een plaats op de Kunstmarkt op onze website.

Bestuur Stichting KuBra heeft het bericht van Galerie De Ruimte gedeeld. ... Meer...Minder...

Nog even snel naar galerie De Ruimte dit weekend!!! Laatste kans om de prachtige expo te zien van de toppers van KuBra, hét kunstenaarscollectief van Brabant. Zaterdag ontvangen Antoinette Cremers e...

Zaterdag 19 augustus van 13 tot 17 uur is kunstenaar Tineke van Laarhoven aanwezig tijdens de expositie 'Galerie KuBra presenteert: Wereld in Contrasten' en vertelt over haar werk. Meer info: www.stichtingkubra.nl. Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch Burgemeester Loeffplein 64 den Bosch.

UITGELICHT Tineke van Laarhoven
Gilze

Vrije beelden
Haar werk gaat over de verschillende lagen in haarzelf, namelijk de vrijheid en grootsheid van de geest; de nuances en subtiliteit van de gevoelswereld en de fysieke realiteit, zowel in de wereld buiten onszelf, als in het fysieke lichaam.
In haar zoektocht probeert ze alle aspecten op een lijn te krijgen. In haar werk komen de verschillende lagen terug in de combinatie van vorm, expressie en materialen.

Verschillende opleidingen op het gebied van psychologie, esoterie en sjamanisme hebben ertoe geleid dat kunst voor haar sterk verbonden is met de mystieke en de onbewuste lagen van het bewustzijn. Kunst is de drager van haar –naar binnen gerichte- speurtocht naar vrijheid en authenticiteit.

Ze heeft verschillende opleidingen gevolgd, waaronder die aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding en aan de academie voor Beeldende Vorming in Tilburg.
www.tinekevanlaarhoven.nl

Laatste weekend KuBra presenteert: 'Van diepe grond en stil verlangen' in Galerie De Ruimte in Geldrop. Open vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur.
Met de kunstenaars Lilian Steenhuisen, Thea Bijl, Jose Smits, Clem Stroeken, Antoinette Cremers, Conny Lemke, Anjo Brohm, Kim Verhoef, Kitty Tijbosch en Mabel Mulder.