Expositie 'Vier de Lente'

KuBra presenteert groepsexpositie in samenwerking met de Nispenhoeve

Stichting KuBra kondigt met enthousiasme een nieuwe groepsexpositie aan, in samenwerking met kunstgalerie de Nispenhoeve. Van 9 tot en met 24 maart 2024 zal de prachtige locatie van de Nispenhoeve in Prinsenbeek het podium zijn voor een diverse en inspirerende tentoonstelling van kunstwerken.

De Nispenhoeve, gelegen aan de Beeksestraat 76, biedt niet alleen een sfeervolle galerie, maar ook een idyllische beeldentuin. Voor deze bijzondere gelegenheid heeft Stichting KuBra 21 getalenteerde kunstenaars uitgenodigd om de lente te vieren, waarbij 11 kunstenaars hun werken in de galerie zullen presenteren, terwijl 10 andere kunstenaars hun creaties tentoonstellen in de betoverende beeldentuin.

Met een scala aan kunstvormen, waaronder abstracte en realistische schilderijen, keramiek, assemblagekunst, en diverse sculpturen in brons, metaal, scrap metal, porselein, hout, graniet en marmer, belooft de expositie een boeiende ontdekkingstocht te worden door de wereld van hedendaagse kunst met contrasten en verrassingen in overvloed.

De kunstenaars die hun werken tentoonstellen, halen inspiratie uit diverse bronnen. Hun creatieve expressies belichten hedendaagse thema’s, waaronder een diepe verbondenheid met de natuur, weergegeven op doek, in keramiek, brons en steen. Ze tonen een vernieuwende benadering van materiaalgebruik in assemblage- en scrap metal-kunst. Ontdek kleurrijke hedendaagse stillevens geïnspireerd door de oude meesters, naast levendige uitdrukkingen van realisme en abstract expressionisme. Laat u meeslepen door de zoektocht naar harmonie tussen kleur, vorm en structuur, en laat u verwonderen door de verkenning van menselijke relaties en de band tussen mens en natuur.

De officiële opening van de expositie “VIER DE LENTE!” vindt plaats op zondag 10 maart 2024 om 14.00 uur. De expositie zal gedurende drie weekenden te bezichtigen zijn op zaterdag en zondag van 13.00 tot 18.00 uur. Doordeweeks zijn bezoeken op afspraak mogelijk.
Stichting KuBra en de Nispenhoeve nodigen kunstliefhebbers en geïnteresseerden van harte uit om de lente te vieren en te genieten van deze buitengewone expositie van hedendaagse kunst.

OFFICIËLE OPENING
zondag 10 maart 14.00 uur
door Wethouder Cultuur, Marike de Nobel
Levende muziek van de Muzieketiers.

Expositie loopt van 9 t/m 24 maart ’24
Gratis toegankelijk