LAATSTE NIEUWS!

KuBra schenkt gezamenlijk kunstwerk aan Kinderboerderij ’t Veldje Rosmalen
16 juli 14.00 uur OVERHANDIGING EN ONTHULLING KUNSTWERK COMMUNITY-ART PROJECT 2023

Op zondag 16 juli om 14.00 uur gaat het gezamenlijk kunstwerk, gemaakt tijdens het community-art project ‘Kunst van Verbinding’ van stichting KuBra, naar zijn eindbestemming en wordt onthult door wethouder Roy Geers.
Het interactieve kunstwerk ‘IJsje’ dat onder begeleiding van de Brabantse kunstenaars is gemaakt door buurtbewoners, groot en klein, wordt geschonken aan de gemeenschap en gaat naar de leukste, educatieve en sociale kinderboerderij van Rosmalen, ’t VELDJE.
Stichting KuBra verbindt met dit project inwoners van Rosmalen e.o. en Kinderboerderij ‘t Veldje verbindt de inwoners met dieren.
Het wordt een feestelijke dag met activiteiten voor kinderen én natuurlijk veel pasgeboren dieren!
Voor de kinderen is er een lekkere, toepasselijke verrassing.
Het project richt zich op brede doelgroepen in de Rosmalense samenleving.
Community-art is een effectief instrument om bewoners – waaronder kinderen, samen hun (groot-)ouders – te bereiken die nog weinig met kunst en cultuur in aanraking zijn geweest.
Het kunstwerk is het resultaat van gezellige middagen tussen de kunst!
LOCATIE:
Kinderboerderij ´t Veldje, Abraham Kuyperborch 2, Rosmalen is zondag 16 juli open van 13 tot 17 uur en het kunstwerk wordt om 14 uur officieel en feestelijk onthuld!

Wil je met ons samenwerken aan één groot kunstwerk tijdens gezellige middagen in het thuishonk/de galerie van KuBra-Art in het centrum van Rosmalen?

Vanaf maart gaan kunstenaars van stichting KuBra tijdens het community-art project ‘Kunst van Verbinding’ weer met de inwoners van Rosmalen en Groote Wielen samenwerken aan een gezamenlijk kunstwerk.
De gemaakte kunstwerken worden geschonken aan de gemeenschap en worden blijvend zichtbaar opgesteld in het Rosmalen/Groote Wielen.

Dit jaar gaat het gemaakte kunstwerk naar stichting Kinderboerderij ‘t Veldje in Rosmalen.

Daarbij richt het project zich op brede doelgroepen in de Rosmalense samenleving en zien wij community-art als een effectief instrument om bevolkingsgroepen – waaronder kinderen, samen hun (groot-)ouders – te bereiken die nog weinig met kunst en cultuur in aanraking zijn geweest.
Tijdens de Kunstmarkt ´Klein Montmartre´ op zondag 11 juni zal het eerste (interactieve) kunstwerk worden gepresenteerd en gaan kinderen aan de slag met het volgende kunstwerk!

In 2023 worden per maand een dinsdagmiddag en woensdagmiddag van 14.00 tot 17.00 uur gereserveerd om samen te werken aan één groot kunstwerk. Het thuishonk wordt deze dagen ook opengesteld voor bewoners die spontaan willen aansluiten, maar vooraf aanmelden is een pré. Onder leiding van 2 docenten/ kunstenaars worden de deelnemers op laagdrempelige, ongedwongen wijze begeleid onder het genot van een versnapering.

Je hoeft geen kunstzinnige achtergrond te hebben, alleen een goede dosis enthousiasme, want je wordt begeleid. Samen met buurtgenoten, vrienden, kennissen of met je (klein-)kinderen bieden wij een leuke middag tussen de kunst!
In het kader van het 12,5-jarig bestaan van de stichting en door ondersteuning van de gemeente ’s-Hertogenbosch, het VSB-fonds en andere sponsoren zijn hier zijn geen deelnamekosten aan verbonden.

Aanmelden of meer info:

www.stichtingkubra.nl of neem contact op met Wilma: wilma@stichtingkubra.nl/06-38895119

Locatie:
Thuishonk/de galerie van stichting KuBra -Achter de Driesprong 9 – Rosmalen

Tijden:
Van 14 tot 17 uur

Data:
Dinsdag 14-03-2023
Woensdag 29-03-2023
Dinsdag 11-04-2023
Woensdag 26-04-2023
Dinsdag 16-05-2023