Expositie 'Brabantse Kunst Verbeeld'

P E R S B E R I C H T

KuBra-Art in galerie Arsis-Bergen op Zoom met de overzichtstentoonstelling “Brabantse Kunst Verbeeld’

26 Brabantse beeldend kunstenaars van KuBra-Art, trekken massaal richting het Westen van Brabant om hun kunst te tonen! Ze nemen voor 4 weken hun intrek in Galerie Arsis in Bergen op Zoom.
Van vrijdag 5 t/m zondag 28 augustus 2022, alle vrijdagen, zaterdagen en koopzondag 28 augustus van 12 tot 17 uur, zijn er Brabantse kunstenaars aanwezig om over hun werk te vertellen.
De officiële opening wordt groots gevierd op zaterdag 6 augustus vanaf 14.00 uur met een hapje, drankje en livemuziek.

Tijdens de expositie ‘Brabantse Kunst Verbeeld´ tonen de kunstenaars hun ziel, hun kwetsbaarheid en de harmonie die daaruit ontstaat. Blijdschap, weemoed, positiviteit, reflectie, schoonheid, kracht, stilte, spanning en meer, uitgedrukt in beelden en kleuren die je uitnodigen uitdagingen aan te gaan en de wereld een stukje mooier te maken.

De specialiteit van de kunstenaars van KuBra-Art is hedendaagse kunst en de collectie is veelzijdig; schilderijen, tekeningen, grafiek, digitale kunst, mozaïek, collages en bronzen, keramische en polyester sculpturen in diverse stijlen. Er is gebruik gemaakt van o.a. acryl- en olieverf, vilt, leer, krijt, pastel, textiel.

De expositie wordt zaterdag 6 augustus om 14.00 uur officieel geopend. Tijdens deze expositie is Galerie Arsis, Zuivelplein 5, 4611NX Bergen op Zoom, geopend op de vrijdag en zaterdag en op koopzondag 28 augustus van 5 t/m 28 augustus 2022 van 12 tot 17 uur. De toegang is vrij. Gedurende de expositie zijn er kunstenaars aanwezig om te vertellen over hun werk.

Het kunstenaarscollectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent 140 deelnemers die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De beeldend kunstenaars hebben onder andere als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

OPENINGSTIJDEN

Van 5 t/m 28 augustus 2022
Alle vrij- en zaterdagen 12-17 uur
Koopzondag 28 augustus 12 tot 17 uur