28 kunstkramen + kunstenaars en buurtbewoners werken samen aan één kunstwerk

Op zondag 12 september starten kunstenaars van stichting KuBra én enthousiaste bewoners uit Rosmalen -en omstreken- om 12 uur met het creëren van twee grote schilderijen. De kunstwerken worden gemaakt van individuele paneeltjes van 20×20 cm en die later worden samengevoegd tot één kunstwerk van ongeveer 2.50×1.00 meter!

De term ‘Community art’ staat namelijk voor kunstzinnige projecten waarbij burgers actief samenwerken met kunstenaars. Vandaar de naam van het project: ‘Verbinding’.
De gemeente ’s-Hertogenbosch en de wijkraad van Rosmalen ondersteunen het initiatief.

Het evenement vindt plaats in en rondom de KuBra-Art galerie, gevestigd op Achter de Driesprong 9 in Rosmalen. Muziek zorgt voor een relaxte sfeer en het resultaat wordt tentoongesteld op de gevel van de KuBra-Art Galerie.

2 KuBra-Art kunstenaars, tevens muzikant, Rien van Osch en Pieter van Goor, verzorgen de muzikale omlijsting.

Vanuit de Galerie start ook een kunstroute door het centrum van Rosmalen met bijna 30 kramen bomvol uiteenlopende kunstvormen. Bij verschillende kramen worden ook demonstraties gegeven.

Om 12.00 uur begint bovendien ‘Rosmalen Uit De Kunst’, een evenement van de ondernemersvereniging. Alle winkels in het centrum zijn geopend en er zijn speciale acties tijdens deze aangepaste braderie. De gezellige terrasjes op De Driesprong zijn uiteraard toegankelijk.

Iedereen is van harte welkom op zondag 12 september van 12:00 – 17:00 uur.

Meer informatie:
Email: info@stichtingkubra.nl
Telefoon: 06-38895119 (Wilma de Turck)
www.stichtingkubra.nl

Meedoen met het Community-Art project op 12 september?

Lees hier meer……

Met dank aan/in samenwerking met

PLATTEGROND KUNSTMARKT ROSMALEN 12-9-2021