Expositie ’KunstXpositie #KuBra’

P E R S B E R I C H T

Nieuwe expositie van KuBra-Art in Galerie de Ruimte in Geldrop: ’KunstXpositie #KuBra’

In Galerie De Ruimte in Geldrop is van 25 augustus t/m 12 september een gevarieerde expositie in diverse disciplines te bezichtigen van tien Brabantse kunstenaars. Origineel, eigentijds en in alle mogelijke materialen uitgevoerd.
Meer weten over een kunstwerk? Bijvoorbeeld weten wat de kunstenaar wil zeggen met het werk? Of waar het idee voor dit kunstwerk vandaan komt? De kunstenaars zijn aanwezig tijdens de officiële opening op zondag 29 augustus van 14 tot 16 uur om onder het genot van een drankje over hun werk te vertellen en vragen te beantwoorden.

Galerie De Ruimte
Molenstraat 2
5664 HV Geldrop
Vrije toegang. Parkeren is gratis.

Reguliere openingstijden
Woensdag 13:30 – 16:30
Vrijdag 13:30 – 16:30
Zaterdag 13:30 – 16:30
Zondag 13:30 – 16:30

EXPOSANTEN

Anny van Gestel
Anny wordt geïnspireerd door de natuur, de werken zijn minimalistisch, stralen rust uit, zijn soms poëtisch.
De gelaagdheid van ouderdom, verval en structuren is zichtbaar en voelbaar
Menno Heijstek
Menno, voorheen graffitikunstenaar, blijft gefascineerd door tekst, letters en fonds, combineert graag moderne technieken zoals 3D scannen, printen én laser.
Toos Bonten
De bronzen beelden van Toos kenmerken zich door sierlijkheid, elegantie, vrouwelijkheid en schoonheidsbeleving. Met overdrijvingen en bewegingen drukt ze de sfeer en emoties uit.
An Brzoskowski
An vindt de inspiratie in haar liefde voor de mens. Vooral de puurheid en schoonheid in kinderen daagt haar uit om tot uitdrukking te brengen in haar keramische beelden.
Natasja Mulder
Haar passie ligt bij de authentieke Italiaanse mozaïekkunst.
Natasja werkt met Venetiaans glas, marmer en 24karaats goudmozaïek.
Mooie duurzame materialen, die ze met een speciale mozaïekhamer op maat kapt op een kapblok.
Ieder werk is een verhaal, geïnspireerd door het leven, de natuur, de mens, kleur of door de schoonheid van het materiaal zelf.
Noëlla Pirard
Noëlla hanteert een tekenachtige stijl waarbij contouren met een uiterst fijn penseeltje worden neergezet. Haar fascinatie voor de oudheid en antieke elementen leidt tot mystieke, dromerige voorstellingen die neigen naar surrealistische uitbeeldingen.
Geke Wijers
De emoties die de natuur in Geke teweegbrengt legt ze vast op het doek. Ze maakt foto’s als inspiratie, laat die al snel los en schildert intuïtief verder. Ze gebruikt voornamelijk acrylverf, een medium waarmee ze snel en impulsief kan werken.
Truus de Wijs
Truus is glaskunstenaar. Ze creëert zelf beelden uit bestaande levensvormen in de techniek glasfusing. De scheepswrakken gemaakt in de techniek Casting, vertellen ieder een eigen verhaal.
Arma van Rijsbergen
Arma haalt haar kleurrijke inspiratie uit de natuur.
Een serie als aanklacht tegen het misbruik van de natuur, maar tegelijkertijd ook dat er veel te genieten valt in onze directe omgeving. Leren kijken en ook daadwerkelijk zien, zorgen voor een stukje bewustwording. Zoals haar kijk op de Brabantse bossen.
Inge van der Vloed
Inge maakt haar overwegend hardstenen beelden uitsluitend handmatig. De weerstand van de steen en het daardoor trage tempo van de bewerking vindt ze prettig. Het respect voor de leeftijd en het karakter van de steen zijn bepalend voor haar artistieke keuzes.
________________________________________________________________________________________________________________

Over Stichting KuBra
KuBra is een stichting, waar ruim 140 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn. De doelstelling van de Stichting is haar leden podia te bieden in Brabant en België. Als podiummakelaar organiseert KuBra steeds wisselende exposities op verschillende exclusieve locaties, zo ook bij Galerie De Ruimte.

info@stichtingkubra.nl
www.brabantsekunstenaars.exto.nl

Wilma de Turck coördinator

Reguliere openingstijden
Woensdag 13:30 – 16:30
Vrijdag 13:30 – 16:30
Zaterdag 13:30 – 16:30
Zondag 13:30 – 16:30

Galerie De Ruimte
Molenstraat 2
5664 HV Geldrop
Vrije toegang. Parkeren is gratis.