Expositie 'Ingetogen en Gewaagd'

De eerste expo: KuBra-Art presenteert: ‘Ingetogen & Gewaagd’

Op 3 oktober om 12 uur is de galerie/galerie-winkel officieel open. Geen gewone opening, maar corona-proof: de opening wordt de hele expositieperiode van 3 oktober t/m 8 november feestelijk gevierd met in de weekenden een hapje en een drankje, waarbij kunstenaars aanwezig zijn.

Géén tijdelijke galerie, maar permanent, zodat stichting KuBra kan gaan doorgroeien en zich verder ontwikkelen.

Tijdens de eerste expositie KuBra-Art presenteert: ‘Ingetogen & Gewaagd’ geven 7 kunstenaars een divers beeld van de kwaliteit van KuBra-Art als culturele organisatie. De exposerende kunstenaars zijn: Lilian Steenhuisen (Rosmalen), Pierre van Dijk(Empel), Eduard Linders (’s-Hertogenbosch), Gerda Kunst (Sint Michelsgestel), Annie Veldkamp (Sint Oedenrode), Gilles de Rooij(Veghel) en Anny van Gestel (Reusel).

Te zien zijn: bronzen beelden, impressionistische olieverfschilderijen, abstracte olie- en acrylschilderijen, potlood- en pentekeningen, viltwerken en objecten van natuurlijke materialen.

Deze expositie kenmerkt zich door het verrassend materiaalgebruik, diverse stijlen, maar toch een eenheid.

Door de eigen en toegankelijke galerie en galerie-winkel biedt KuBra direct een podium aan haar leden en brengt kunst dichtbij. Hier draait alles om de kunst en de kunstenaars beheren de galerie zelf. Zij exposeren, geven demonstraties en workshops en uitleg over de kunst aan de inwoners van Rosmalen en daarbuiten.

Er zijn wisselende exposities, steeds voor periodes van zes weken, waar iedere keer verschillende kunstenaars hun verrassende, afwisselende en verfrissende kunst presenteren aan Brabant en ver daarbuiten. U wordt altijd ontvangen door één van onze kunstenaars.

KuBra-Art Galerie, Achter de Driesprong 9, 5241TK Rosmalen. De expositie is geopend van woensdag t/m zaterdag van 12 tot 16.30 uur, zondag van 13 tot 16 uur en op afspraak. Vrije toegang en vrij parkeren met parkeerkaart.

3 oktober t/m 8 november 2020

wo t/m za 12.00-16.30 uur