P E R S B E R I C H T

Expositie KuBra-Art presenteert: ‘Bloemen & Planten in de Kunst’
Op 14 november om 12 uur is de aftrap van de nieuwe kleurrijke expositie in de KuBra-Art galerie, Achter de Driesprong nr.9 in Rosmalen: ‘Bloemen&Planten in de Kunst’. Geen gewone opening, maar corona-proof: de opening wordt de hele expositieperiode van 14 oktober t/m 27 december feestelijk gevierd met in de weekenden een drankje, waarbij kunstenaars aanwezig zijn. De dan geldende RIVM maatregelen respecterende.
De etalage-expositie aan de Harry Coppensstraat 5 is een verlengde van deze expositie.

Naast de steeds wisselende kleinere werken in de galerie-winkel, geven tijdens deze expositie 7 Brabantse kunstenaars een verrassend en divers beeld van de kwaliteit van KuBra-Art als culturele organisatie.
Deze expositie kenmerkt zich door het verrassend materiaalgebruik, diverse stijlen en toch een eenheid door de gemene deler bloemen en planten.
Er worden bronzen beelden getoond, mixed-media schilderijen op aluminium, acryl- en olieverfschilderijen en objecten en vazen van keramiek.
De stijlen variëren van realisme tot impressionisme. De werken zijn ook onderdeel van www.brabantkunst.com.

De kunstenaars:
Carla van Gisbergen (Hilvarenbeek), Loes Beks (Eindhoven), Hans Koenen (Heeswijk-Dinther), Anthony van Sluijsveld (Eindhoven), Jan Teunissen (Best), Marijke van Seters (Eindhoven) en Geke Wijers (Woensdrecht).

Mede door het enthousiasme van de kunstenaars, de inwoners en het centrum management van Rosmalen en de pandeigenaar heeft stichting KuBra weer haar eigen thuishonk, de KuBra-Art Galerie met een kleine galerie-winkel. Het mooie pand ligt op een A1-locatie, Achter de Driesprong 9 in het centrum van Rosmalen.
Door de eigen, vrij toegankelijke galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, bemensen de exposities, richten in, selecteren, geven demonstraties en workshops en communiceren over de kunst samen met de inwoners van Rosmalen en daarbuiten. Er zijn wisselende exposities, steeds voor periodes van zes weken, waar iedere keer verschillende kunstenaars hun verrassende, afwisselende en verfrissende kunst presenteren aan Rosmalen, ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars.

KuBra-Art Galerie, Achter de Driesprong 9, 5241TK Rosmalen. De expositie loopt van 14 november t/m 27 december 2020 en is geopend van woensdag t/m zaterdag van 12 tot 16.30 uur, zondag van 13 tot 16 uur en op afspraak. Vrije toegang en vrij parkeren met parkeerkaart. www.stichtingkubra.nl.

• 14 november t/m 27 december 2020
  • opening zaterdag 14 november 12.00 uur
  • open wo t/m za 12.00 tot 16.30 uur
  • zo 13.00 tot 16.00 uur en op afspraak