Expositie 'SYNERGIE II'

P E R S B E R I C H T

KuBra-Art presenteert: ‘SYNERGIE II’ Vernissage 30 augustus in Nuenen

Door de corona-crisis, een half jaar later dan gepland, wordt de eerste ‘live’ expositie van stichting KuBra-Art een feit! In SHE-Art Gallery, gelegen aan De Huufkes 34 in het kunstdorp Nuenen, gaat op 30 augustus de nieuwe expositie ‘KuBra-Art presenteert: ‘SYNERGIE II’ van start met om 14.30 uur de feestelijke vernissage, waarbij een ontmoeting met de kunstenaars centraal staat. In de sfeervolle, inspirerende galerie exposeren van 30 augustus t/m  25 september 2020, naast de vaste kunstenaars, 6 kunstenaars aangesloten bij stichting KuBra ‘Kunstenaars uit Brabant’. De dan geldende RIVM maatregelen worden gerespecteerd.

Deze expositie toont aan dat door diversiteit toch een mooie synergie ontstaat en dat verschillende disciplines en stijlen elkaar versterken.

De glazen objecten van Vicky van der Plas vertellen een bijzonder verhaal, de olieverf- en acrylschilderijen naar de natuur van Anjo Hagen zijn kleurrijk en sprekend. Natasja Mulder is een mozaïekmaker en geïnspireerd en opgeleid door Italiaanse grootmeesters. De bronzen beelden van Mirjam Hopman zijn de uitkomst van een zoektocht naar gevoelde schoonheid en een ontdekkingsreis van allerlei vaardigheden en technieken. De dromerige abstractie werken in acrylverf en inkt van Marjolein Verstappen zijn geïnspireerd door de natuur. De olieverfschilderijen van Emerentia van Vroenhoven vinden de oorsprong in de natuur en natuurlijke elementen.

De expositie wordt zondag 30 augustus om 14.30 uur geopend. Tijdens deze expositie is SHE-Art Gallery, De Huufkes 34, 5674TM Nuenen, geopend op woensdag, vrijdag en zondag van 30 augustus t/m  25 september 2020. Openingstijden: woensdag 13 tot 17 uur, vrijdag van 13 tot 20 uur en zondag van 13.00 tot 17.00 uur. De toegang is vrij. Op de zondagen zijn twee kunstenaars aanwezig om te vertellen over hun werk. www.sheartgallery.com.

Stichting KuBra www.stichtingkubra.nl

Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 140 deelnemers die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben onder andere als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Locatie: SHE-Art Gallery, De Huufkes 34, 5674TM NueneN

Vernissage:           zondag 30 augustus 14.30 uur

Openingstijden:  30 augustus t/m  25 september 2020

Stichting KuBra:

Website:               www.stichtingkubra.nl / www.brabantsekunstenaars.exto.nl

E-mail:                   info@stichtingkubra.nl

Secretariaat          wilma@stichtingkubra.nl

Telefoon               06-38895119 (Wilma de Turck)

30 augustus t/m 25 september 2020

opening zondag 30 augustus 14.30 uur