Etalage-Expo Nr. 1 Rosmalen Achter de Driesprong 31b

P E R S B E R I C H T

KuBra-Art in crisistijd geen live exposities wel lancering van Brabantkunst.com en opening eerste etalage-expo in leegstaande etalages in De Driesprong Rosmalen

Stichting KuBra-Art doet er alles aan om de kunst levend te houden, de kunstenaars een podium te bieden en ze zichtbaar te laten blijven, ook tijdens de corona-crisis. Nog geen ‘live’ exposities, maar wel de lancering van de nieuwe website www.Brabantkunst.com waarvan de kunstwerken worden getoond in de etalages van leegstaande winkelpanden.

De aftrap van ‘KuBra-Art presenteert: Etalage-Expo Nr.1’ vindt plaats op 11 juni in het centrum van Rosmalen(gem. ‘s-Hertogenbosch), Achter de Driesprong 31b.

Het tijdelijk invulling geven aan leegstaande winkelpanden is een initiatief van stichting KuBra in samenwerking met Beheersmaatschappij Hoedemakers B.V, Retail Rosmalen en de gemeente ‘s-Hertogenbosch. De Rabobank, Hermesnetwerk en Tausch Brand Sensations ondersteunen dit project. Het begin van een mooie samenwerking waardoor De Driesprong in Rosmalen weer dynamischer gaat worden en de aanzien krijgt die het verdient…..

De kunstenaars Pierre van Dijk, Wilma de Turck, Franca Schuurmans, Bea Key, Jeanette van Dun en Cor van Opijnen bijten het spits af met werken die ook op de nieuwe website geëtaleerd worden.

Om de 6 weken wisselen de werken en de kunstenaars.

Leegstand in de stadscentra is niet aantrekkelijk voor het publiek, maar ook niet voor de gevestigde winkeliers en pandeigenaren. Een mooi gevulde en chique aangeklede etalage met kleurrijke en toegankelijke kunst uit Brabant trekt bezoekers, eventuele kopers of huurders van het pand en aandacht.

Het is een wens en groeiende trend om de winkelgebieden levendig te houden en de straten meer aanzien en dynamiek te geven.

KuBra-Art is een uniek samenwerkingsverband van meer dan 140 professionele beeldende Brabantse kunstenaars die al ruim 10 jaar de kunst levend houden! KuBra-Art heeft geen commercieel belang, maar een grote sociale culturele en kunstzinnige waarde en werkt er hard aan om kunst, kunstenaars, kunstliefhebbers, het winkelend publiek, winkeliers en pandeigenaren te verbinden.

11 juni t/m 24 juli 2020

Achter De Driesprong 31b Rosmalen