OPROEP: WIE HEEFT SUGGESTIES?

KUBRA-ART ZOEKT NIEUWE LOCATIE IN ’S-HERTOGENBOSCH!

Na ruim 2,5 jaar moet galerie KuBra-Art, toch onverwacht hun deuren sluiten aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch. De STOA heeft een nieuwe eigenaar en alle initiatieven(dus ook Het Kunstatelier, grafiekgalerie Ietsmooisaandemuur.nl, Kleurraak en De Pijp Leer&Ambacht) staan vanaf 14 januari 2020 weer op straat en zijn nu op zoek naar een nieuwe eigen locatie.
Met pijn in het hart moeten we nu afscheid nemen van deze inspirerende plek, die inmiddels uitgegroeid was tot een culturele en maatschappelijke passage waar kunstenaars, kunstliefhebbers, studenten, vrijwilligers en buurtbewoners samen kwamen.

De galerie van stichting KuBra staat bekend door het invullen van leegstaande winkelpanden in de binnenstad en heeft op verschillende plaatsen succesvolle galeries/kunstinitiatieven gerealiseerd.
In 2013 begonnen in de Hinthamerstraat 100, vanaf eind 2014 in de Schilderstraat 17A, een korte tussenstop in Het Kruithuis en vanaf 2017 aan het Burgemeester Loeffplein.

Stichting KuBra kreeg voet aan de grond in ‘s-Hertogenbosch, zeker ook door de invulling van de etalages en de samenwerking met het Kunstatelier en Galerie Ietsmooisaandemuur.nl, de andere initiatieven, VOLOP Den Bosch en de pandeigenaar Aberdeen. Ook de 3 Kerstfairs, de landelijke Grafiekfair en andere evenementen in de passage hebben hier aan bijgedragen.
Alles werd er aan gedaan om niet alleen de inwoners van ’s-Hertogenbosch, maar uit het hele land bewust te laten van kunst en hen erbij te betrekken.

Wie heeft suggesties voor een nieuwe locatie in de binnenstad? Meer info: LEES HIER…..

Bedankt alvast!

Wilma de Turck