WEGENS OPZEGGEN HUURCONTRACT m.i.v. 14 januari EXPOSITIE HELAAS GEANNULEERD

P E R S B E R I C H T

Galerie KuBra-Art den Bosch presenteert: ‘Wintersalon’ – 11 januari t/m 8 maart 2020

Overzichtstentoonstelling met 18 Brabantse Kunstenaars

In Galerie KuBra-Art, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op zaterdag 11 januari om 15.00 uur de nieuwe overzichtstentoonstelling ‘Wintersalon’ van start met een feestelijke vernissage.

Deze winter tonen 18 Brabantse Kunstenaars hun werk in de galerie en gaan in gesprek met de bezoeker. De 24 meter lange etalage in de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug is een verlengde van deze tentoonstelling.

De expositie loopt van 11 januari t/m 8 maart 2020 en de galerie is donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur geopend. Iedere zaterdag en zondag is een kunstenaar aanwezig en vertelt over zijn/haar werk.

De ‘Wintersalon’ geeft een kijkje in de keuken van de Brabantse Kunst; een diversiteit aan kunstenaars, materialen en disciplines.

Wat is er te zien? Scrap metal art, schilderijen in acryl met African beauties, keramische realistische sculpturen, impressionistische schilderijen, klassieke realistische olieverfschilderijen met stillevens, fotografie, digital art, stadsgezichten in inkt en olieverf, danseressen in olieverf, abstracte schilderijen met gebruik van diverse materialen, realistische dierenschilderijen met een abstracte achtergrond, zeefdrukken, glazen sculpturen, aquarellen en landschappen in olieverf en acryl.

Kunstenaars:

Paul van Amelsvoort, Emelie Cilissen, Gwen Conner, Pierre van Dijk, Wil van Gemert, Janet de Graaf, Marion Janssen-Quaadvliet, Bea Key, Petra Verlooij, Renée Middelkoop, Diana van Oort, Vicky van der Plas, Franca Schuurmans, Jan Teunissen, Rein van Uden, Marleen Vinke, Leny de Vos-van Erp en Emerentia van Vroenhoven.

Iedere acht weken presenteert zich een afwisselend en verrassend deel van KuBra aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Vrije toegang. Galerie KuBra-Art, Burgemeester Loeffplein 64, 5211RX ‘s-Hertogenbosch.

Meer info: www.stichtingkubra.nl

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen en de kunstenaars houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

11 januari t/m 8 maart 2020

opening zaterdag 11 januari 15.00 uur