Expositie 'Najaarsalon' galerie KuBra-Art

P E R S B E R I C H T

Galerie KuBra-Art den Bosch presenteert: ‘Najaarsalon’ – 9 november t/m 5 januari 2020

Overzichtstentoonstelling met 21 Brabantse Kunstenaars

In Galerie KuBra-Art, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op zaterdag 9 november om 15.00 uur de nieuwe overzichtstentoonstelling ‘Najaarsalon’ van start met een feestelijke vernissage.

Dit najaar tonen 21 Brabantse Kunstenaars hun werk in de galerie en gaan in gesprek met de bezoeker. De 24 meter lange etalage in de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug is een verlengde van deze tentoonstelling.

De expositie loopt van 9 november t/m 5 januari 2020 en de galerie is donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur geopend. Iedere zaterdag en zondag is een kunstenaar aanwezig en vertelt over zijn/haar werk.

De ‘Najaarsalon’ geeft een kijkje in de keuken van de Brabantse Kunst; een diversiteit aan kunstenaars, materialen en disciplines.

Wat is er te zien? Olieverfschilderijen met landschappen en weerspiegeling, bronzen sculpturen met beweging en emotie, stadsgezichten in inkt en olieverf, figuren met kinderlijke energie, schilderijen met mens en dier, kleurrijke abstracte schilderijen, airbrush, pentekeningen met aquarel, schilderijen met inkt en acryl, schalen van klei, verfijnde kleurpotloodtekeningen, humoristische keramische beelden, schilderijen op transparante folie, sculpturen van baksteen, gebrand hout en smeedijzer, intuïtieve werken met leer, glazen sculpturen, sieraden en aquarellen.

Kunstenaars:

Hanneke Bollen, Mildred van den Broek, Erwin van der Doelen, Marian Govers-Jilesen, Mieke van den Hoogen, Mirjam Hopman, Iris Hurkmans- v.d. Bilt, Marion Janssen-Quaadvliet, Marco Kivits, Karen Pelckmans, Ruth van de Pol, Anjo Hagen, Gilles de Rooij, Anja van Schijndel, Lilian Steenhuisen, Bert Poulisse, Anjo Brohm, Lodie van Dulken, Tineke van Heerebeek, Arma van Rijsbergen en Anthony van Sluijsveld.

Iedere acht weken presenteert zich een afwisselend en verrassend deel van KuBra aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Vrije toegang. Galerie KuBra-Art, Burgemeester Loeffplein 64, 5211RX ‘s-Hertogenbosch.

Meer info: www.stichtingkubra.nl

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen en de kunstenaars houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

9 november t/m 5 januari 2020

opening zaterdag 9 november 15.00 uur