Expositie Verbeeldingskracht in de Steenfabriek

P E R S B E R I C H T

KuBra-Art presenteert: ‘Verbeeldingskracht’ in de Steenfabriek te Gilze van 2 t/m 10 november 2019 Expositie van Stichting KuBra (Kunstenaars Uit Brabant)

Op zaterdag 2 november om 14.00 uur vindt de feestelijke opening plaats van de expositie KuBra-Art presenteert: ‘Verbeeldingskracht’, een feestelijke middag met hapjes, drankjes en heel veel kunst. Voor het negende jaar keren deze keer 9 Brabantse Kunstenaars terug in de Steenfabriek te Gilze. De expositie loopt van 2 t/m 10 november 2019. Meer info: www.stichtingkubra.nl

‘Verbeeldingskracht’ is een gevarieerde expositie met sculpturen van keramiek, porselein, brons en steen, abstracte en realistische schilderijen, collages en kunstwerken van vilt.

Door het gebruik van deze verschillende materialen in combinatie met de persoonlijke stijlen van de kunstenaars wordt een gevarieerd beeld neergezet en maakt dat bezichtiging van deze expositie meer dan de moeite waard is.

Een groepsexpositie met 9 kunstenaars met kunst die tot de verbeelding spreekt! Zij zijn aangesloten bij de Brabantse stichting KuBra; Rozette Bakker-Geris, Emelie Cilissen, Melanie van der Heijden-van Dee, Mabel Mulder, Ruth van de Pol, Anthony van Sluijsveld, Inge Smits, Annie Veldkamp en Debbie Vervoort.

Het kunstenaarscollectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 140 deelnemers die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben o.a. als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Steenfabriek, Steenfabriek 7, 5126PB Gilze. Expositie loopt van loopt van 2 t/m 10 november 2019 en is geopend op zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door de kunstenaars. Vrije toegang. U bent van harte welkom.

De kunstenaars:

Annie Veldkamp(viltwerken); Haar vilten kunstwerken kenmerken zich doordat het dikwijls grote objecten zijn met een driedimensionale uitstraling. Warm, origineel en natuurlijk. Vernieuwend is het gebruik van zeefdruktechniek op het vilt.

Rozette Bakker-Geris(bronzen beelden); Haar beelden komen tot stand door de ‘verloren ‘was-methode. Ze probeert in de koppen van de dieren menselijke emoties uit te drukken.

Emelie Cilissen: (acryl schilderijen); Uit de collectie ‘African Beauties’ worden 9 portretten van Afrikaanse schoonheden getoond.

Melanie van der Heijden – van Dee(mixed-media schilderijen); Het uitgangspunt van haar werk is het alledaagse, dit zijn o.a. stapels servies en ze maakt gebruikt van verschillende voorhanden zijnde materialen.

Mabel Mulder(stenen beelden); Haar beelden hebben vaak verbinding als thema en zijn altijd volledig uitgewerkt. Hierdoor lijken de beelden licht en ruimtelijk. Haar inspiratie haalt ze uit de natuur om haar heen en uit de steen zelf.

Ruth van de Pol(acryl op linnen en papier); De sfeer van verlaten gebouwen spreekt haar aan. De werken belichamen de vergankelijkheid. Sommige kleurrijke werken benadrukken de herleving en schoonheid daarvan.

Anthony van Sluijsveld(porselein); Anthony heeft een passie voor klei en de schijnbaar onbegrensde mogelijkheden van het materiaal. Niet alleen de vormgeving, maar ook de vele opbouw-, decoratie- en stooktechnieken zijn een drijfveer in haar zoektocht.

Inge Smits(acryl schilderijen); Haar werk kun je omschrijven als zeer expressief en kleurrijk met een abstraherende ondertoon.

Debbie Vervoort (olieverfschilderijen met metaalblad); Debbie maakt gebruik van gekleurd metaalblad waar ze overheen schildert zodat het meer diepte krijgt. Vaak maakt ze gebruik van het thema ‘Mond’.

Steenfabriek Gilze

Steenfabriek 7