Kings of KuBra

KINGS OF COLORS PRESENTS: ‘KINGS OF KUBRA’

Brabantse kunstenaars van Galerie KuBra-Art den Bosch, gaan op 14, 15 en 16 juni tijdens het Kings of Colors festival de uitdaging aan om de meer traditionele kunst van gerenommeerde kunstenaars met Urban-Art te verbinden en de snijvlakken te zoeken.

In de Kaaihallen komt de traditionele kunst en urban art samen met 16 gepassioneerde, gevestigde Brabantse kunstenaars, die hun hedendaagse unieke kunstwerken en kunsten in verschillende stijlen en disciplines tonen in stands en in het atelier.
Alle dagen live painting door Edwin van den Berg, Menno Heijstek en Frank Willems in verschillende stijlen.
Overige kunstenaars: Eline Moos, Will van Berlo, Marion Janssen-Quaadvliet, Debbie Vervoort, Bea Key, Eduard Linders, Leny de Vos-van Erp, Lea Adriaans, Truus de Wijs, Cor van Opijnen, Denis Young, Diana van Oort en Gerard van Selst.

Vanuit KuBra-Art, een kunstenaarscollectief met 140 aangesloten Brabantse kunstenaars willen we de wijkbewoners betrekken bij de activiteiten in hun buurt en ze bewust te laten worden van niet alleen de traditionele kunst, maar ook de hedendaagse kunst: Urban-Art, oftewel Straatkunst.
Buiten op de Tramkade draait het op 14, 15 en 16 juni geheel om Urban-Art en Hip Hop, met als tegenhanger, binnen in de Kaaihallen, 250m2 kunst van galerie KuBra-Art.

Om interactie met de wijk en de bezoekers te bewerkstelligen is het plan opgevat om, aangestuurd door professionele kunstenaars, op een laagdrempelige manier buurtbewoners en het publiek te betrekken bij het maken van één groot kunstwerk. Iedereen mag de kwast of penseel ter hand nemen en zijn eigen bijdrage leveren aan het kunstwerk, alles mag en kan! Spontaan en ongedwongen!
Het kunstwerk wordt ná het festival tentoongesteld in galerie KuBra-Art aan het Burgmeester Loeffplein 64. Durf jij de uitdaging aan?

Vrije toegang, openingstijden KuBra-Art, Tramkade, Kaaihallen ’s-Hertogenbosch:
14 juni | 13:00 tot 19:00 uur
15 juni | 12:00 tot 19:00 uur
16 juni | 10:00 tot 21:00 uur

Deze manifestatie is mede mogelijk gemaakt door gemeente ’s-Hertogenbosch.
Meer info: www.stichtingkubra.nl en www.kingsofcolors.com

Contactpersoon:
Wilma de Turck coördinator stichting KuBra