Expositie 'Voorjaar'

P E R S B E R I C H T

KuBra-Art Galerie in Geldrop presenteert: ‘Voorjaar’  19 april t/m 9 juni 2019

Op vrijdag 19 april start de nieuwe expositie ‘Voorjaar’ van KuBra-Art in Galerie De Ruimte aan de Molenstraat 2 in Geldrop. De expositie loopt van 19 april t/m 9 juni 2019 en is te bezoeken vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur. Zondag 21 april zijn de kunstenaars aanwezig en vertellen over hun werk.

‘Voorjaar’ is een interessante tentoonstelling met 3 Brabantse kunstenaars waarbij het gebruik van niet standaard materialen opvalt. Naast acryl en inkt op hout, zijn er sculpturen van bevestigingsmaterialen en experimentele combinaties van zeefdrukken en schilderen op bewerkt aluminium.

Paul van Amelsvoort (Den Dungen) laat het publiek kennismaken met ‘Metal Art’, middels thematische figuren en torso’s van bouten, moeren en revetten.

Denis Young (Eindhoven) toont unieke, experimentele combinaties van zeefdruk en schilderen op speciaal bewerkt aluminium, waarin de nadruk ligt op het aluminium reliëf, kleur, dynamiek, mystiek, en originaliteit.

Marjolein Verstappen (Heeze) haalt haar inspiratie uit de natuur en verwerkt dit in abstracte schilderijen op hout, gebruikmakend van acryl en inkt.

Stichting KuBra​ heeft bij Galerie De Ruimte een podium om de kunst van haar aangesloten kunstenaars tentoon te stellen onder de naam “KuBra-Art”.

KuBra is een stichting, waar ruim 140 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn. De doelstelling van de Stichting is haar leden podia te bieden in Brabant en België.

KuBra is een podiummakelaar en organiseert exposities op verschillende exclusieve locaties. Naast het netwerkaspect zal deelname aan exposities de bekendheid van de kunstenaar vergroten en CV lijst aanvullen waardoor zij zich beter kunnen profileren in de kunstwereld. www.stichtingkubra.nl

De expositie loopt van 19 april t/m 9 juni 2019. De galerie is geopend vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Op de zondagen wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars en worden er regelmatig demonstraties gegeven, vrije toegang en vrij parkeren. U bent van harte welkom!

KuBra-Art – Molenstraat 2 – 5664 HV Geldrop
info@stichtingkubra.nl