P E R S B E R I C H T

Op zaterdag 9 maart om 14.00 uur vindt in het Kerkje te Velp, de feestelijke vernissage plaats van de expositie KuBra presenteert: ‘Lente in Aantocht’ met Braziliaanse muzikale omlijsting door Gerard Brohm (zang en gitaar). Expositie loopt van 9 t/m 31 maart 2019 en is open zaterdag en zondag van 11 tot 17 uur.

Het van oorsprong Romaans kerkje, is het perfecte decor voor de expositie ‘Lente in Aantocht’.

In tijden van drukte en rumoer komen 6 kunstenaars bijeen om de bezoeker in alle rust te laten genieten van ingetogen, maar gelijk ook krachtig werk…..

Een kwalitatief hoogwaardige groepsexpositie van stichting KuBra met 6 Brabantse kunstenaars; Patries Landwehr(bijbelse taferelen in olieverf), Bets van Boxel(realistische schilderijen), Jos van Boxel(bronzen beelden), Anjo Brohm(handgeblazen sieraden en objecten), Inge Smits(expressieve abstraherende schilderijen) en Shelly Lapré(collages, gemengde technieken op doek en hout ).

Het kunstenaarscollectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 130 leden die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben o.a. als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Kerkje (KihK), Pastoor Loefsweg 1, 5363 VE Velp(Grave). Expositie loopt van 9 t/m 31 maart 2019 en is geopend op zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur, zondag 24 maart gesloten. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door de kunstenaars. Meer info: www.stichtingkubra.nl .Toegang gratis. U bent van harte welkom.

De Kunstenaars:

Patries Landwehr (Bijbelse taferelen in olieverf). Emoties en maatschappij fascineert. Maar ook alle aspecten rondom de Bijbel zijn voor haar een bron van inspiratie. Ze graaft en zoekt naar indrukken, kleur en context. Het geloof en schilderen over het geloof is voor haar een vorm om heel erg dicht bij zichzelf te komen.

Shelly Lapré (collages, gemengde technieken op doek en hout) brengt oude herinneringen van Nederlands-Indië opnieuw tot leven in haar kunstwerken. Haar missie is het overdragen van deze moeilijke koloniale geschiedenis in kunst op positieve wijze.

Bets van Boxel (realistische olieverfschilderijen), tekent en schildert al haar hele leven. In 1986 begon Bets samen met haar man Jos een bedrijf in poppen maken, de Poppenstee. In 2007 kreeg Bets weer tijd om te schilderen. Bets schildert in een realistische stijl, voornamelijk stilleven en portret. De sculpturen van haar man Jos zijn een aanvulling op haar werk.

Anjo Brohm (Glaskunst en sieraden). Vanuit de fascinatie voor kleur, structuur en vorm heeft Anjo zich door de jaren heen meerdere disciplines eigen gemaakt. Het werken met glas is eigenlijk hoofdzaak geworden, en het maken van glazen objecten en sieraden is een succesvol en niet meer weg te denken onderdeel van haar werk.

Inge Smits (expressieve abstraherende schilderijen). Haar werk kun je omschrijven als zeer expressief en kleurrijk met een abstraherende ondertoon. Haar inspiratie haalt ze voornamelijk uit haar omgeving en de verre reizen die ze al heeft gemaakt.

Kerkje Velp – Pastoor Loefsweg 1, 5363 VE Velp(Grave)

Openingstijden: weekenden op zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur 9 t/m 31 maart 2019

Vernissage: zaterdag 9 maart om 14.00 uur

Stichting KuBra – wilma@stichtingkubra.nlwww.stichtingkubra.nl – tel. 06-38895119- contact Wilma de Turck