KuBra-Art Galerie in Geldrop presenteert: ‘Verschillende Werelden’

15 februari t/m 7 april 2019

Op zondag 17 februari om 15.00 uur is de vernissage van de nieuwe expositie ‘Verschillende Werelden’ van KuBra-Art in Galerie De Ruimte aan de Molenstraat 2 in Geldrop. De opening start met een indrukwekkende performance door beeldend kunstenaar en performer Shelly Lapré. De expositie loopt van 15 februari t/m 7 april 2019.

‘Verschillende Werelden’ is een gevarieerde tentoonstelling van kunstenaars met verschillende culturele achtergronden, met bronzen sculpturen, tekeningen met verstilde landschappen, realistische felgekleurde aquarellen, olieverfschilderijen met een verhaal en ook collages, foto’s en tekeningen op hout en papier gelieerd aan Indië.

Deze expositie toont aan dat door diversiteit een mooie synergie ontstaat en dat verschillende disciplines, stijlen en werelden elkaar versterken. Dat is KuBra! Kracht door variatie, creativiteit en kruisbestuivingen.

Een expositie met 5 in Brabant wonende en werkende kunstenaars: Shelly Lapré(Asten-Ommel), Hans Koenen(Heeswijk), Gilles de Rooij(Veghel) kunstenaarsechtpaar Elena Kukuy en Ali Khalil (Heeswijk).

De internationale kunstenaars Ali Khalil en Elena Kukuy, man en vrouw, beide gevlucht uit Syrië. Samen pakken ze

het kunstenaarschap weer op in Nederland. Elena laat door het eigenzinnige felle kleurgebruik in haar aquarellen de natuur en de dieren tot leven komen. De getoonde realistische natuurlandschappen in olieverf van Ali worden geleid door zijn unieke kleurenpallet en vertellen naast de esthetische waarde ook een eigen verhaal.

Shelly Lapré (collages, gemengde technieken op doek en hout) brengt oude herinneringen van Nederlands-Indië opnieuw tot leven in haar kunstwerken. Haar missie is het overdragen van deze moeilijke koloniale geschiedenis in kunst op positieve wijze.

Gilles de Rooij’s kleurpotloodtekeningen laten veelal het open verstilde landschap met zijn vergezichten zien, maar ook weidse riviergezichten keren er vaak in terug. De beken die vaak in de rivieren uitmonden en die weer vervolgens in zee eindigen. Ze geven de rust weer die om ons heen is verdwenen.

De fragile bronzen sculpturen van Hans Koenen zijn ‘transparant’ met grote openingen waardoor de beelden niet alleen kwetsbaarheid oproepen maar zich ook makkelijker aanpassen aan hun omgeving.

Stichting KuBra​ heeft bij Galerie De Ruimte een permanent podium gevonden om de kunst van haar aangesloten kunstenaars tentoon te stellen onder de naam “KuBra-Art”.

Beide organisaties gaan volgens eigen missie en visie te werk en voeren hun activiteiten onder eigen naam en versterken elkaar.

KuBra is een stichting, waar ruim 130 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn. De doelstelling van de Stichting is haar leden podia te bieden in Brabant en België.

KuBra is een podiummakelaar en organiseert exposities op verschillende exclusieve locaties. De leden kunnen zich hiervoor inschrijven en zich onder optimale voorwaarden presenteren aan het publiek. Naast het netwerkaspect zal deelname aan exposities de bekendheid van de kunstenaar vergroten en CV lijst aanvullen waardoor zij zich beter kunnen profileren in de kunstwereld. www.stichtingkubra.nl

Galerie De Ruimte is een platform voor kunst en cultuur. De galerie streeft er naar de toegankelijkheid van kunst en het begrip voor en over kunst te vergroten. Kunst verkoop, kunst beleven, kunsteducatie én kunst maken zijn de 4 pijlers waarop de galerie haar bestaan bouwt.

Galerie de Ruimte is een bruggenbouwer tussen de kunst en commercie. Vanuit hun missie zien zij het daarom ook als een must de kunstenaar te ondersteunen in de zakelijke kant van hun creatieve ondernemerschap. www.galeriederuimte.nl

De expositie loopt van 15 februari t/m 7 april 2019. De galerie is geopend vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Op de zondagen wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars en worden er regelmatig demonstraties gegeven, vrije toegang en vrij parkeren. U bent van harte welkom!

KuBra-Art
Molenstraat 2