P E R S B E R I C H T

Expositie Galerie KuBra-Art den Bosch presenteert: ‘Kleur Bekennen’

Van 8 februari t/m 31 maart 2019

In Galerie KuBra, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op zaterdag 9 februari om 15.00 uur de nieuwe expositie ‘Kleur Bekennen’ van start met een feestelijke vernissage.

De bezoekers weten steeds vaker de weg te vinden naar de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug, waar kunst en ambachten steeds meer toegankelijk zijn voor het publiek, zeker nu KuBra ook invulling mag geven aan de leegstaande etalages in de voetgangerspassage! De expositie loopt 8 februari t/m 31 maart 2019.

5 Kunstenaars uit Brabant, Leida Blom, An Brzoskowski, Wil van Gemert, Paula Groote en Petra Verlooij bekennen kleur middels inspirerende olieverfschilderijen, organische beelden van klei en pigment, keramische realistische sculpturen, realistische olieverfschilderijen met stillevens en acrylschilderijen met realistische dieren op experimentele achtergronden.

De expositieperiodes zijn verlengd; iedere acht weken presenteert zich een afwisselend en verrassend deel van KuBra aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars, vrije toegang. U bent van harte welkom!

De Kunstenaars

Paula Groote-Versteegen(Nederwetten); Haar statement als kunstenaar is: “Ik maak eenvoudige abstracte beelden die een organische vorm hebben, die zich in kleine verschillen in vorm en kleur van elkaar onderscheiden. Elk beeld heeft zijn eigen sfeer en geslotenheid. Samen vormen ze een groep die een geborgenheid en veiligheid in zich heeft.”

An Brzoskowski (Bakel) vindt de motivatie voor haar thema’s in de liefde. Ze wordt geïnspireerd door de liefde die in ieder mens aanwezig is. Ze brengt dat tot uiting in haar keramische beelden. Het krijgt zijn vorm door de verwondering die ze voelt, als ze kijkt naar mensen wanneer hun liefde zichtbaar wordt voor anderen.

Wil van Gemert (Vught), een realistische fijnschilderes, gaat de uitdaging aan te ontdekken hoe ze met penselen en olieverf, de lichtval, glans, schaduw, donker, licht, kleur en sfeer over kan brengen op paneel of linnen. Gebruiksvoorwerpen inspireren haar om in een zelf gecreëerde situatie deze het best tot hun recht te laten komen.

Leida Blom(’s-Hertogenbosch) toont inspirerende kleurrijke olieverfschilderijen. Dwalend door de wereld, al schilderend ontstaan haar verhalen.

Petra Verlooij(Etten-Leur). Haar stijl kun je het best benoemen als ‘contemporary animal art’. Haar werk is een ode aan de natuur waarin de dieren het tegenwoordig zwaar te verduren hebben.

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

info@stichtingkubra.nl

www.stichtingkubra.nl