Stichting KuBra: inspirerende etalage-expositie in leegstaande etalages Burgemeester Loeffplein 65/66

12 januari 2019

De ruim twintig meter etalages van het leegstaande winkelpand aan het Burgemeester Loeffplein 65/66 in ’s-Hertogenbosch zijn vanaf deze week voor onbepaalde tijd voorzien van uiteenlopende en fascinerende kunstwerken van Brabantse Kunstenaars. Binnen 2 dagen zijn de lege etalages omgetoverd tot een zee van kunst en kan de voetgangerspassage van parkeergarage de Tolbrug hiermee officieus omgedoopt worden tot ‘Kunstpassage’.

De Galerie van KuBra, het Kunstatelier, Galerie Ietsmooisaandemuur.nl, De Pijp Leer&Ambacht en Anne van den Heuvel met Kleurraak zorgen ervoor dat bezoekers zich kunnen laven aan betoverende hedendaagse kunst. Om de 6 weken zullen ca. 10 kunstenaars, aangesloten bij stichting KuBra een selectie uit hun twee- en driedimensionaal werk tentoonstellen tijdens de doorlopende Etalage-Expositie. Schilderijen, digital Art, sculpturen, glazen objecten, steampunk, zeefdrukken; alles komt voorbij.

Momenteel in de etalage werk van Lea Adriaans, Hanneke Bollen, Marion Janssen-Quaadvliet, Diana van Oort, Bea Key, Leny de Vos-van Erp, Ans Schrieks, Marion Timmermans, Franca Schuurmans, Anjo Brohm en Cor van Opijnen.

De gemeente, de omliggende winkeliers, Gaphh leegstandsbeheer, Volop en de pandeigenaar Aberdeen zijn verheugd met de positieve uitstraling die dit initiatief teweeg brengt.

Dit is een activiteit van stichting KuBra naast haar reguliere exposities in de eigen galerie aan het Burgemeester Loeffplein 64.

KuBra geeft al jaren invulling aan leegstaande etalages en panden in ’s-Hertogenbosch, zowel in de Vughterstraat als de Hinthamerstraat. Leegstand in de binnenstad is noch aantrekkelijk voor het publiek, noch voor de gevestigde winkeliers en pandeigenaren. Een mooi gevulde etalage met Kunst uit Brabant trekt bezoekers, maar ook eventuele kopers of huurders van het pand.

Informatie:

• Stichting KuBra