Expositie Galerie KuBra presenteert: ‘Warme Winter’

Vernissage en Eindejaarsborrel vrijdag 28 december 16.00 uur

In Galerie KuBra, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op 28 december om 16.00 uur de nieuwe expositie ‘Warme Winter’ van start met een feestelijke vernissage en Eindejaarsborrel.

Samen met Het Kunstatelier en Galerie Ietsmooisaandemuur.nl vieren zij de winter!

De bezoekers weten steeds vaker de weg te vinden naar de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug, waar kunst en ambachten steeds meer toegankelijk zijn voor het publiek.

De expositie loopt 28 december 2018 t/m 3 februari 2019.

4 Kunstenaars uit Brabant, Pierre van Dijk, Anja van Schijndel, Geke Wijers en Franca Schuurmans laten de warmte van de winter zien en voelen middels impressionistische olieverfschilderijen, verrassende objecten van staal, hout en kunststof, acrylschilderijen met bomen in een verstild winterlandschap en keramische statige beelden.

Iedere maand zijn er wisselende exposities, steeds voor periodes van zes weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich presenteert aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars, vrije toegang. U bent van harte welkom!

De Kunstenaars

Pierre van Dijk toont een selectie van impressionistische olieverfschilderijen. Met een beperkt kleurenpallet wordt het licht vastgelegd. Het vastleggen en werken met licht is van alle tijden en is en blijft een onuitputtelijke inspiratiebron.

Anja van Schijndel combineert in haar objecten diverse stijlen en technieken. Door het anders kijken naar de natuur, maar ook naar alledaagse voorwerpen en materialen, wordt ze uitgedaagd. Er ontstaan nieuwe inzichten, zoals vervreemding en verwondering. Verbazing, verrassing en nieuwsgierigheid zijn de bouwstenen van haar inspiratie.

Geke Wijers heeft de kracht van bomen en vooral knotwilgen in een verstild winterlandschap in acrylverf op doek vastgelegd. Het is overduidelijk dat zij zich laat leiden door de indrukken die zij in de natuur opdoet. Het is haar emotie van beleving. Ze voert je mee in haar betovering voor de natuur.

Franca Schuurmans is gefascineerd door de trotse houding van Afrikaanse vrouwen en legt deze vast in haar keramische beelden.

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Burgemeester Loeffplein 64

5211 RX ‘s-Hertogenbosch