KuBra-Art Galerie in Geldrop presenteert: ‘Winterexpo’

21 december t/m 10 februari 2019

Op zondag 23 december om 15.00 uur is de vernissage van de nieuwe expositie ‘WinterExpo’ van KuBra-Art in Galerie De Ruimte aan de Molenstraat 2 in Geldrop. Een gevarieerde selectie van kunstwerken van 4 Brabantse kunstenaars. De expositie loopt van 21 december 2018 t/m 10 februari 2019.

‘Winterexpo’ is een tentoonstelling met sculpturen van glas (glasfusingtechniek), uit één stuk gesmede beelden van brons en gietijzer, aquarellen van o.a. straatmuzikanten en landschappen en acrylschilderijen met de sfeer van verstilde (stroom)landschappen.

Deze expositie toont aan dat door diversiteit toch een mooie synergie ontstaat en dat verschillende disciplines en stijlen elkaar versterken. Dat is KuBra! Kracht door variatie, creativiteit en kruisbestuivingen.

Een expositie met 4 Brabantse kunstenaars: Vicky van der Plas (Vught), Anton Rombout (’s-Hertogenbosch), Annelies Schooneman (Helmond) en  Rein van Uden (Schijndel).

Stichting KuBra​ heeft bij Galerie De Ruimte een permanent podium gevonden om de kunst van haar aangesloten kunstenaars tentoon te stellen onder de naam “KuBra-Art”.

Beide organisaties gaan volgens eigen missie en visie te werk en voeren hun activiteiten onder eigen naam en versterken elkaar.

KuBra is een stichting, waar ruim 130 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn. De doelstelling van de Stichting is haar leden podia te bieden in Brabant en België.

KuBra is een podiummakelaar en organiseert exposities op verschillende exclusieve locaties. De leden kunnen zich hiervoor inschrijven en zich onder optimale voorwaarden  presenteren aan het publiek. Naast het netwerkaspect zal deelname aan exposities de bekendheid van de kunstenaar vergroten en CV lijst aanvullen waardoor zij zich beter kunnen profileren in de kunstwereld. www.stichtingkubra.nl

Galerie De Ruimte is een platform voor kunst en cultuur. De galerie streeft er naar de toegankelijkheid van kunst en het begrip voor en over kunst te vergroten. Kunst verkoop, kunst beleven, kunsteducatie én kunst maken zijn de 4 peilers waarop de galerie haar bestaan bouwt.

Galerie de Ruimte is een bruggenbouwer tussen de kunst en commercie. Vanuit hun missie zien zij het daarom ook als een must de kunstenaar te ondersteunen in de zakelijke kant van hun creatieve ondernemerschap. www.galeriederuimte.nl

De expositie loopt van 21 december 2018 t/m 10 februari 2019. De galerie is geopend vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Op de zondagen wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars en worden er regelmatig demonstraties gegeven, vrije toegang en vrij parkeren. U bent van harte welkom!

KuBra-Art – Molenstraat 2 – 5664 HV  Geldrop

info@stichtingkubra.nl