Expositie Natuurlijke Waarneming

Expositie Galerie KuBra ’s-Hertogenbosch presenteert: ‘Natuurlijke Waarneming’

Vernissage vrijdag 23 november 16 uur – expo 16 november t/m 23 december 2018

In Galerie KuBra, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op 16 november de nieuwe expositie ‘Natuurlijke Waarneming’ van start met op vrijdag 23 november om 16.00 uur de feestelijke vernissage. De bezoekers weten steeds vaker de weg te vinden naar de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug, waar kunst en ambachten steeds meer toegankelijk zijn voor het publiek. De expositie loopt van 16 november t/m 23 december 2018.

KuBra toont een selectie van kunstwerken van 4 Brabantse Kunstenaars, gebaseerd op de natuurlijke waarnemingen van de kunstenaar en hun interpretatie, middels glazen sieraden/objecten, keramische, gipsen en bronzen sculpturen, aquarellen en olieverfschilderijen.

Met 4 Brabantse Kunstenaars, Anjo Brohm (’s-Hertogenbosch), Arma van Rijsbergen (Tilburg/Neerpelt), Marion Timmermans (Waalwijk) en Emerentia van Vroenhoven (Breda).

Iedere maand zijn er wisselende exposities, steeds voor periodes van zes weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars, vrije toegang. U bent van harte welkom!

De Kunstenaars:

Anjo Brohm(’s-Hertogenbosch); Glaskunst en sieraden. Vanuit de fascinatie voor kleur, structuur en vorm heeft Anjo zich door de jaren heen meerdere disciplines eigen gemaakt. Het werken met glas is eigenlijk hoofdzaak geworden, en het maken van glazen objecten en sieraden is een succesvol en niet meer weg te denken onderdeel van haar werk.

Emerentia van Vroenhoven(Breda); Schilderijen en keramiek. Haar werken zijn gebaseerd op natuurlijke elementen. Ze werkt doordacht aan diverse studies om uit te komen op een perfecte compositie en kleurgebruik.

Marion Timmermans (Waalwijk); Portretten van gips, klei en brons. Marion richt zich in haar werk op de lichaamstaal en uitstraling van de mens, een kijk in de ziel van de mens, een kijk achter het masker.

Arma van Rijsbergen(Tilburg/Neerpelt); Aquarellen. De waarneming van de natuur staat centraal in al haar werk en door de jaren heen werden haar olieverfschilderijen steeds abstracter. Deze nieuwe serie aquarellen zijn nog realistisch te noemen maar ze laat zich niet tegenhouden door de wetten van de waarneming.

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Galerie KuBra – Burgemeester Loeffplein 64 – 5211 RX ’s-Hertogenbosch

www.stichtingkubra.nl / www.brabantsekunstenaars.exto.nl