Expositie Galerie KuBra presenteert: ‘Kijk op Combinatie’

5 oktober t/m 11 november 2018

Foto’s opening door Gerard Monté, klik hier

In Galerie KuBra, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op 5 oktober de nieuwe expositie ‘Kijk op Combinatie’ van start met op vrijdag 12 oktober om 16 uur de vernissage, samen met de heropening van zeefdrukgalerie ‘Ietsmooisaandemuur.nl’ van Kurtface in Het Kunstatelier op nummer 68. De bezoekers weten steeds vaker de panden achterin de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug te vinden, waar kunst en ambachten vrij toegankelijk zijn voor het publiek. Een kijkje in de keuken van kunst. De expositie loopt van 5 oktober t/m 11 november 2018.

KuBra toont een selectie van kunstwerken van 5 Brabantse Kunstenaars, gebaseerd op portretten in combinatie met stenen beelden en sculpturen van porselein met ijzer.

Met de kunstenaars Marleen Vinke(Wouwse Plantage), Anne-Marie Hofhuis(’s-Hertogenbosch), Denis Young(Eindhoven), Mabel Mulder(Best) en Jeannette van Strien(’s-Hertogenbosch).

Iedere maand zijn er wisselende exposities, steeds voor periodes van zes weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars, vrije toegang. U bent van harte welkom!

De Kunstenaars:

Marleen Vinke(schilderijen); Haar werk kenmerkt zich door klassiek kleurgebruik en heeft als uitgangspunt de menselijke blik. Wat vertelt de geportretteerde de kijker?

Jeannette van Strien(sculpturen); Ze voegt het fragile en kwetsbare porselein samen met het stevige, oude en verroeste ijzer. Een verrassende combinatie!

Mabel Mulder(stenen beelden); De beelden zijn werken met grote zeggingskracht. In en achter elk beeld zit een verhaal, waarvan ze de essentie heeft gevangen.

Denis Young(aluminium schilderijen/zeefdrukken); De authentieke portretten in de hedendaagse kunst zijn unieke, experimentele combinaties van zeefdruk en schilderen, op speciaal bewerkt aluminium, waarin de nadruk ligt op het aluminium reliëf, kleur, dynamiek en natuurlijk originaliteit.

Anne-Marie Hofhuis(schilderijen); Haar portretten zijn expressionistisch en dionysisch, wat staat voor extase en onrust. Ze toont de kwetsbaarheid van de mens.

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

info@stichtingkubra.nl

www.brabantsekunstenaars.exto.nl