P E R S B E R I C H T

KuBra presenteert: ‘September’ Vernissage zondag 9 september 14.00 uur
6 Brabantse Kunstenaars te gast bij SHE-Art Gallery Nuenen

In SHE-Art Gallery, gelegen aan De Huufkes 34 in het kunstdorp Nuenen, vind op 9 september om 14.00 uur de vernissage plaats van de nieuwe expositie ‘KuBra presenteert: ‘September’. In de sfeervolle, inspirerende galerie exposeren van 9 t/m 30 september 2018, naast de vaste kunstenaars, 6 kunstenaars aangesloten bij stichting KuBra ‘Kunstenaars uit Brabant’.

September, nazomeren, de maand die komt na een lange zomer. Uren van reflectie, nadenken over alles wat je hebt gerealiseerd en nog gaat realiseren…..
Tijdens de expositie ‘September’ gaan de getoonde kunstwerken op speelse wijze een verbinding met elkaar aan. Sculpturen van glas, porselein en ijzer zorgen voor een spanningsveld tussen de kleurrijke acryl- en mixed-media schilderijen, de houtsneden en steendrukken.
De zoektocht van de kunstenaar naar zijn grenzen, het ontdekken, de uitdaging en uiteindelijk de voldoening. De toeschouwer mag het eindresultaat van dit proces bewonderen of zich verwonderen.

In vogelvlucht: Martine van Noort(schilderijen, kleurrijke mediterrane landschappen), Jeannette van Strien(sculpturen, fragiel porselein met ijzer), Inge Smits(expressieve abstraherende schilderijen), Marion van Bergen(houtsneden en steendrukken), Melanie van der Heijden-van Dee(gelaagdheid en structuur op doek), Vicky van der Plas(glazen objecten).

De expositie wordt zondag 9 september om 14.00 uur geopend. Tijdens deze expositie is SHE-Art Gallery, De Huufkes 34, 5674TM Nuenen, geopend woensdag, vrijdag en zondag van 9 t/m 30 september 2018. Openingstijden: woensdag en zondag van 13 uur tot 17 uur, vrijdag van 13 uur tot 20 uur. De toegang is vrij. Op de zondagen is een van de kunstenaars aanwezig. www.sheartgallery.com

Stichting KuBra
www.stichtingkubra.nl
Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 135 deelnemers die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben onder andere als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Locatie:
SHE-Art Gallery, De Huufkes 34, 5674TM Nuenen
Sheila Haasnoot
She@sheartgallery.com
www.sheartgallery.com
Vernissage: zondag 9 september 14.00 uur
Openingstijden: 9 t/m 30 september 2018
Woensdag en zondag van 13 uur tot 17 uur, vrijdag van 13 uur tot 20 uur.

Stichting KuBra:
Website: www.stichtingkubra.nl / www.brabantsekunstenaars.exto.nl
E-mail: info@stichtingkubra.nl
Secretariaat wilma@stichtingkubra.nl
Telefoon 06-38895119 (Wilma de Turck)

9 t/m 30 september 2018
Woensdag en zondag van 13 uur tot 17 uur en vrijdag van 13 uur tot 20 uur.