KuBra-Art Galerie in Geldrop presenteert: ‘Eenheid in Verscheidenheid’
31 augustus t/m 21 oktober 2018

Op zondag 2 september om 15.00 uur opent KuBra-Art Galerie aan de Molenstraat 2 in Geldrop de deuren voor de nieuwe expositie ‘Eenheid in Verscheidenheid’. Een gevarieerde selectie van kunstwerken van 4 Brabantse kunstenaars. De expositie loopt van 31 augustus t/m 21 oktober 2018.
‘Eenheid in Verscheidenheid’ is een tentoonstelling met glazen sculpturen, keramische beelden, realistische kleurrijke schilderijen en ingetogen schilderijen op papier en doek.
Een verscheidenheid die op een speelse wijze een uitdaging kan zijn om een natuurlijke kortstondige verbintenis aan te gaan en toch samen een eenheid vormen. Een soort van flirten tussen plaats, toeschouwer, beeld en de kunstenaar met zijn vormcreaties.

Een onderscheidende expositie met 4 Brabantse kunstenaars: Emerentia van Vroenhoven(Breda), Franca Schuurmans(’s-Hertogenbosch), Marleen Vinke(Wouwse Plantage) en Emelie Cilissen(Nuenen).

Stichting KuBra verzorgt, onder de naam KuBra-Art, een gedeelte van het oude postkantoor aan de Molenstraat 2 te Geldrop, wisselende exposities, steeds voor periodes van acht weken, waar iedere keer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren. KuBra is een stichting waar ruim 130 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn en die als doelstelling heeft haar leden podia te bieden door het organiseren van exposities op verschillende locaties in Brabant en België. Door deze eigen expositieruimte biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Deze activiteit zal ook de kunstenaars weer stimuleren tot het ontwikkelen van nieuwe projecten waardoor zij zich kunnen profileren in de kunstwereld. KuBra-Art zal in de toekomst extra kunst gerelateerde activiteiten ontwikkelen in de vorm van workshops en kunstfairs.

Galerie De Ruimte, vult de overige ruimtes in en presenteert doorlopend haar kunstcollectie. De galerie streeft ernaar de toegankelijkheid van kunst en het begrip voor en over kunst te vergroten. Beeldende kunst van hoogwaardige artistieke kwaliteit wordt tentoongesteld in al haar verschijningsvormen. Hiertoe behoren schilderijen van realistisch tot abstract, sieraden, fotografie, papierkunst, glasobjecten, beelden van brons, steen, staal en keramiek. www.galeriederuimte.nl

De expositie loopt van 31 augustus t/m 21 oktober 2018. De galerie is geopend vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Op de zondagen wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars en worden er regelmatig demonstraties gegeven, vrije toegang en vrij parkeren. U bent van harte welkom! www.stichtingkubra.nl

KuBra-Art – Molenstraat 2 – 5664 HV Geldrop
info@stichtingkubra.nl