P E R S B E R I C H T

KuBra presenteert: ‘De Zomersalon’ in samenwerking met Zeefdrukatelier Kurtface

Vanaf 28 juni is het zomer in galerie KuBra aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ‘s-Hertogenbosch!

Gedurende de zomermaanden gaat stichting KuBra een speciale expositie ‘De Zomersalon’ maken in samenwerking met zeefdrukatelier Kurtface.
Een overzichtstentoonstelling van vele kleurrijke zeefdrukken, vervaardigd in zeefdrukatelier Kurtface en wisselde sculpturen startend met 2 Brabantse kunstenaars, Cor van Opijnen(steampunk) en Gerard van Selst(autonome sculpturen).
Alleen tijdens deze speciale expositie worden de ingelijste, kleurrijke en unieke zeefdrukken aangeboden tegen stockprijzen.
De zomersalon is een samenwerking met zeefdrukatelier Kurtface die ruim 25 jaar zeefdrukken vervaardigd samen met nationaal en internationaal werkende kunstenaars. De zeefdrukken zijn in beperkte oplagen gemaakt en zijn genummerd en gesigneerd.

De expositie start 28 juni en loopt t/m 26 augustus 2018. Tijdens De Zomersalon worden er ook workshops zeefdruk gegeven. Meer info: www.stichtingkubra.nl.
De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak.
Galerie KuBra Burgmeester Loeffplein 64, 5211RX ’s-Hertogenbosch.

Stichting KuBra bestaat 7,5 jaar en heeft al 5 jaar haar centrale vestiging op verschillende plekken in de provinciehoofstad ’s-Hertogenbosch.
Op dit moment exposeert KuBra naast haar 2e vaste galerie in Geldrop op wisselende expositieplekken in Nederland en België.
Door de eigen galerie in ’s-Hertogenbosch biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Ook andere initiatieven wordt een podium geboden. Daarnaast worden er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden.

Galerie KuBra
Wilma de Turck