Stichting KuBra presenteert: ‘Ingetogen en Krachtig’ in Kerkje te Velp
21 juli t/m 5 augustus 2018
Expositie van Stichting KuBra (Kunstenaars Uit Brabant)

Op zaterdag 21 juli om 14.00 uur vindt in het Kerkje te Velp, de feestelijke vernissage plaats van de expositie KuBra presenteert: ‘Ingetogen en Krachtig’ omlijst door een uitvoering van het muziekstuk Madrigal van de componist Gaubert door Kyara van Ras(dwarsfluit). Expositie loopt van 21 juli t/m 5 augustus 2018.

Het van oorsprong Romaans kerkje, is het perfecte decor voor de expositie ‘Ingetogen en Krachtig’.
In tijden van drukte en rumoer komen 5 kunstenaars bijeen om de bezoeker in alle rust te laten genieten van ingetogen, maar gelijk ook krachtig werk…..

Een kwalitatief hoogwaardige groepsexpositie van stichting KuBra met 5 kunstenaars; Marian Govers-Jilesen(surrealistische wandwerken van papier, glas, pallethout, linnen en leer), An Brzoskowski(keramische realistische beelden), Eduard Linders(abstraherende landschappen-olieverfschilderijen), Wil van Gemert(realistische stillevens-olieverfschilderijen) en Gerda Kunst(sculpturen van botjes, ruwe edelsteentjes, oud hout, vogelveren, leer, verwrongen stukken ijzer).

Het kunstenaarscollectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 140 leden die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben o.a. als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Kerkje (KihK), Pastoor Loefsweg 1, 5363 VE Velp(Grave). Expositie loopt van 21 juli t/m 5 augustus 2018 en is geopend op zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door de kunstenaars. Meer info: www.stichtingkubra.nl .Toegang gratis. U bent van harte welkom.
De Kunstenaars:
Leer loopt als een rode draad door de kunstwerken van Marian Gover-Jilesen(Sint Hubert). Door te spelen met contrasten verbindt ze haar innerlijke wereld met de objectieve buitenwereld. Op deze manier ontstaat er een surrealistische sfeer waarbij de banale werkelijkheid door de compositie omgevormd wordt tot een nieuwe en bevreemde realiteit.

An Brzoskowski (Bakel) vindt de motivatie voor haar thema’s in de liefde. Ze wordt geïnspireerd door de liefde die in ieder mens aanwezig is. Ze brengt dat tot uiting in haar keramische beelden. Het krijgt zijn vorm door de verwondering die ze voelt, als ze kijkt naar mensen wanneer hun liefde zichtbaar wordt voor anderen.

Eduard Linders(’s-Hertogenbosch). ‘Ruimte’ is zijn onuitputtelijke inspiratiebron: ruimte in de zin van vrijheid, daartegenover de beperking van ruimte waardoor vrijheid niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Deze tegenstelling en de emoties die dat oproept, zijn voor hem de basis om door te gaan met zijn thema. Hij maakt gebruik van fotografie en grafische technieken naast of in de ambachtelijke traditie van olieverf op linnen.

Wil van Gemert (Vught), een realistische fijnschilderes, gaat de uitdaging aan te ontdekken hoe ze met penselen en olieverf, de lichtval, glans, schaduw, donker, licht, kleur en sfeer over kan brengen op paneel of linnen. Gebruiksvoorwerpen inspireren haar om in een zelf gecreëerde situatie deze het best tot hun recht te laten komen.

Gerda Kunst(Sint Michielsgestel), voegt het stoffelijke en onstoffelijke samen tot zinnebeeld, tastbaar en abstract. Het gebruik van schedeltjes, botjes, ruwe edelsteentjes, oud hout, vogelveren, leer, verwrongen stukken ijzer of door de zee uitgebeten materialen heeft niets sombers, integendeel, het zijn verwijzingen naar gewezen bestaan.

Kerkje Velp – Pastoor Loefsweg 1, 5363 VE Velp(Grave)
Openingstijden: weekenden op zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur 21 juli t/m 5 augustus 2018
Vernissage: zaterdag 21 juli om 14.00 uur
Stichting KuBra – wilma@stichtingkubra.nl – www.stichtingkubra.nl – tel. 06-38895119- contact Wilma de Turck