VERLENGD TOT EN MET 26 AUGUSTUS 2018

KuBra-Art Galerie in Geldrop presenteert: ’ZOMER-EXPO’ 8 juni t/m 26 augustus 2018

Op zondag 10 juni om 15.00 uur is de vernissage van de expositie van KuBra-Art Galerie Geldrop ‘Zomer-Expo’.

De nieuwe expositie van KuBra-Art Galerie Geldrop aan de Molenstraat 2, toont een gevarieerde selectie van kunstwerken van 6 Brabantse kunstenaars. De expositie loopt van 8 juni t/m 29 juli 2018.

‘Zomer-Expo’ is een gevarieerde expositie met bronzen sculpturen, aardewerk, collages en realistische- en surrealistische schilderijen.

De diversiteit aan materialen, in combinatie met de persoonlijke stijl van de kunstenaars, zorgt voor een gevarieerd beeld en maakt dat bezichtiging van deze expositie meer dan de moeite waard is.

Een zomerse expositie met 6 Brabantse kunstenaars: Bets van Boxel(Waspik), Anja Ulijn(Den Dungen), Karen Pelckmans(Haaren), Mirjam Hopman (Drunen), Ans Schrieks( ’s-Hertogenbosch) en Simone van der Meeren (Drunen).

De samenwerking tussen Sigrid Rhemrev-Bontenbal van galerie de Ruimte en Wilma de Turck van KuBra-Art, een samenwerking die garant staat voor een mooie nieuwe toekomst voor deze schitterende expositielocatie in hartje Geldrop aan de Molenstraat 2.

Zij gaan de uitdaging aan om naast het versterken van beide organisaties het culturele klimaat in de gemeente Geldrop-Mierlo en ver daar buiten een boost te geven!

Stichting KuBra verzorgt, onder de naam KuBra-Art in de linker ruimte van het oude postkantoor aan de Molenstraat 2 te Geldrop, wisselende exposities, steeds voor periodes van acht weken, waar iedere keer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren. KuBra is een stichting waar ruim 130 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn en die als doelstelling heeft haar leden podia te bieden door het organiseren van exposities op verschillende locaties in Brabant en België. Door deze eigen expositieruimte biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Deze activiteit zal ook de kunstenaars weer stimuleren tot het ontwikkelen van nieuwe projecten waardoor zij zich kunnen profileren in de kunstwereld. KuBra-Art zal in de toekomst extra kunst gerelateerde activiteiten ontwikkelen in de vorm van workshops en kunstfairs.

Galerie De Ruimte, gesetteld rechts van de entree, presenteert doorlopend haar kunstcollectie. De galerie streeft ernaar de toegankelijkheid van kunst en het begrip voor en over kunst te vergroten. Beeldende kunst van hoogwaardige artistieke kwaliteit wordt tentoongesteld in al haar verschijningsvormen. Hiertoe behoren schilderijen van realistisch tot abstract, sieraden, fotografie, papierkunst, glasobjecten, beelden van brons, steen, staal en keramiek.

Kunst gerelateerde activiteiten als kunsthistorische lezingen, meet and greets en leuke activiteiten rondom het kunstkijken zullen regelmatig georganiseerd worden door galerie De Ruimte in 2018!

De expositie loopt van 8 juni t/m 29 juli. De galerie is geopend vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Op de zondagen wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars, vrije toegang en vrij parkeren. U bent van harte welkom!

!

8 juni t/m 29 juli 2018
opening zondag 10 juni 2018 om 15.00 uur
Open vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak